  • 1. Data: 2002-04-02 10:06:52
    Temat: Korekta Rozliczenia dolarowej visy classic Pekao sa
    Od: "Wiesiek" <s...@p...gazeta.pl>

    Zostałem dzisiaj w oddziale poinformowany że Centrum Kart i Czeków zrobiło
    korektę rozliczeń za ostatnie 3 miesiące.
    Jeżeli ktoś wypłacał złotówki z dolarowej VC w bankomacie dzisiaj ma konto
    pomniejszone! (o ok. 10$ na każde 1000 zł wypłacone w czasie od stycznia do
    20 marca w bankomacie..... wystarczy porównać stan z czwartku 28 marca- przed
    korekta z dzisiejszym 02 kwietnia&#8211; po korekcie).
    Podobno przez pomyłkę CKC przeliczało po złym kursie dolara....

    Jakby nie było to 4% od wypłaconej kwoty..... A tego nie było w umowie...

    Napiszcie czy zgadza się wam stan konta waszej dolarowej visy classic w Pekao
    S.A. ?

    (To nie prima aprilis &#8211; dzisiaj jest już drugiego kwietnia !)

    -wiesiek

  • 2. Data: 2002-04-02 10:12:05
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Napiszcie czy zgadza się wam stan konta waszej dolarowej visy classic w Pekao

    zgadza

  • 3. Data: 2002-04-02 12:20:28
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Musiałoby mnie mocno przypilić, żeby wypłacać z bankomatu z dolarowej VC ;-)
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-04-02 13:01:04
    Od: "Wiesiek" <s...@p...gazeta.pl>

    Grzegorz <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Musiałoby mnie mocno przypilić, żeby wypłacać z bankomatu z dolarowej VC ;-)
    > Grzegorz

    Żałuj że Cię nie przypiliło - bo w wyciagu np. za luty 2002 zobaczyłbys ze
    dolary są przeliczane po kursie sprzedazy (czyli tym wyższym w widełkach) a w
    okienku dostaniesz za dolara kurs kupna - nizszy o 10-15 groszy....

    -wiesiek

  • 5. Data: 2002-04-02 15:09:06
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > dolary są przeliczane po kursie sprzedazy (czyli tym wyższym w widełkach) a w
    > okienku dostaniesz za dolara kurs kupna - nizszy o 10-15 groszy....

    Też czasem miewam transakcje tą kartą i też czasem zdarza mi się kupować dulary w
    banku,
    ale jak dotychczas wszelkie moje transakcje, były transakcjami bezgotówkowymi i nie
    widzę
    sensu "mania" karty walutowej do zakupów w Polsce. Co innego złotówkowa.
    Zawsze, nie nie zawsze od czasu jak sie wycwaniłem, to robię przelew z konta- wtedy
    liczą
    kurs dolara jak transakcji bezgotówkowej (sprzedaży)- zawsze to kilka groszy w suchym
    ;-).
    To nic dziwnego, ze pekao liczy sobie kurs sprzedaży i kurs kupna przy trans.
    gotówkowych-
    wszystkie banki tak robią- ba, tak działają wszystkie kredyty których banki udzielają
    dajmy na to w euro. Nic nowego.
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-04-02 17:58:14
    Od: "Wiesiek" <s...@p...gazeta.pl>

    Grzegorz <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > nie widzę sensu "mania" karty walutowej do zakupów w Polsce. Co innego
    złotówkowa.

    Eeeeeee. Sens jest - jak sam piszesz przy zakupach dostaje sie wyższy kurs
    wymiany (sprzedaży) bo operacja bezgotówkowa... A troche kasy warto miec w
    bezpiecznej walucie na wypadek gdyby złoty gwałtownie osłabł.... Czyli kasa
    bezpieczna i w każdej chwili dostępna bo w kraju dolarową mozna płacić
    wszędzie...

    > Zawsze, nie nie zawsze od czasu jak sie wycwaniłem, to robię przelew z
    konta- wtedy liczą kurs dolara jak transakcji bezgotówkowej (sprzedaży)-
    zawsze to kilka groszy w suchym ;-).

    Logiczne i pomysłowe! Ale sprawdzilem na wyciagach wypłaty bankomatowe z
    dolarowej visy pekao sa - od 1999 roku są rozliczane jako operacje
    bezgotówkowe !!! (czyli po korzystnym kursie). A kto zabroni bankowi tak
    rozliczać - w umowie nie ma ani słowa po jakim kursie mają to robić.....

    Problem w tym że teraz im się odmieniło i potrącają z konta wyrównanie za
    transakcje z poprzednich miesięcy (czyli na mój gust - klient ma zapłacić za
    bład banku )

    -wiesiek

  • 7. Data: 2002-04-02 18:07:59
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wiesiek"
> [...]
    > transakcje z poprzednich miesięcy (czyli na mój gust - klient ma zapłacić

    masz dobry gust - bank stosowal bledny kurs
    ciekawe ze klient to ma 14 dni od otrzymania wyciagu a sami koryguja bledy
    kiedy chca - napisali przynajmniej slowko "przepraszamy" ?
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-04-02 18:46:17
    Od: "Wiesiek" <s...@p...gazeta.pl>

    blad <b...@W...pl> napisał(a):

    > masz dobry gust - bank stosowal bledny kurs
    > ciekawe ze klient to ma 14 dni od otrzymania wyciagu a sami koryguja bledy
    > kiedy chca - napisali przynajmniej slowko "przepraszamy" ?
    > *** blad ***

    "Przepraszamy" moze byc za mało !

    Dostałem przed chwilą wiadomość od człowieka który wypłacał z bankomatu dużo
    i często (no bo poco stać w kolejce do okienka jak w bankomacie lepszy kurs i
    szybko ?!) - przez miesiące się nazbierało wypłat-teraz korekta okazała się
    całkiem sporą kwotą !! (za dużą na arbitra bankowego !!!!)

    Czy ktoś ma jakiś pomysł jak się przed tym obronić ?!! Czy bank ma zawsze
    rację ?

    wiesiek

  • 9. Data: 2002-04-02 19:01:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wiesiek"
> [...]
    > całkiem sporą kwotą !! (za dużą na arbitra bankowego !!!!)
    >
    > Czy ktoś ma jakiś pomysł jak się przed tym obronić ?!! Czy bank ma zawsze

    w takiej sytuacji podzielic reklamacje do arbitra na kawalki np na
    poczatejk sprawy z jednego roku - musi wygrac, a wtedy reklamacja za
    nastepny rok itd.

    Arbiter rozpatruje sprawy do 8000 zl wiec jesli to dla niego za duzo to
    oznaczoloby to ze czlowiek wyplacil z bankomatu ponad 400,000 PLN czyli ok
    100kUSD - obliczenie jest proste: rozpietosc kursow dewiz jest ok. 1
    procent od sredniego a pieniadza 2%, tak wiec przy dewizach zyskuje sie ok
    2%, a jesli 2% to ponad 8kPLN to 100% rowne jest ok 400kPLN
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-04-02 19:04:02
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wiesiek"
    > (...) przez miesiące się nazbierało wypłat-teraz korekta okazała się
    > całkiem sporą kwotą !! (za dużą na arbitra bankowego !!!!)

    zauwazylem ze arbiter przyjmuje sprawy powstale po 1 lipca 2001
    - ale wg mnie dopiero potracenie wyrownania przez bank jest "powstaniem
    sprawy" - przedtem sprawy nie bylo ;-))
    *** blad ***