  • 1. Data: 2004-10-27 07:28:24
    Temat: Konto firmowe w VW
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Mam prywatny rachunek e-direct w VW. Chcę założyć rachunek firmowy (to
    sie chyba nazywa Plus Konto Biznes) dla jednoosobowej DG.

    1. Czy dostanę nowy token?
    2. Jeśli tak to czy będę za niego płacił?
    3. Czy są jakieś inne "ukryte" opłaty?
    4. Nie mogę znaleźć na ich stronie jakie dokumenty firmy muszę wysłać.
    Mam nadzieję że wystarczą ksera

  • 2. Data: 2004-10-27 07:31:07
    Temat: Re: Konto firmowe w VW
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    jureq z adresu: <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

    > Mam prywatny rachunek e-direct w VW. Chcę założyć rachunek firmowy (to
    > sie chyba nazywa Plus Konto Biznes) dla jednoosobowej DG.
    >
    > 1. Czy dostanę nowy token?

    Niestety tak. Nie da się tym samym logować.

    > 2. Jeśli tak to czy będę za niego płacił?

    Tak. 36 PLN/rok.

    > 3. Czy są jakieś inne "ukryte" opłaty?

    Nie.

    > 4. Nie mogę znaleźć na ich stronie jakie dokumenty firmy muszę wysłać.
    > Mam nadzieję że wystarczą ksera

    Nie wiem. Zatrzymałem się na punkcie 1. Noszenie 2 tokenów do tego samego
    banku wydało mi się absurdalne.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 3. Data: 2004-10-27 08:00:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) wrote:

    > Niestety tak. Nie da się tym samym logować.

    > Tak. 36 PLN/rok.

    No to zostaje tylko mBank
    Dzięki za odpowiedź

  • 4. Data: 2004-10-27 11:17:42
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"
    > Nie wiem. Zatrzymałem się na punkcie 1. Noszenie 2 tokenów do tego samego
    > banku wydało mi się absurdalne.

    teoretyzuję! :
    jesli 2 osoby mają konto w vw i np wzajenie się upoważnia do kont (tak
    mam) - to logując się na dowolne konto, mozna obsługiwać oba bez zadnego
    problemu za pomoaca jednego tokena
    Nalezalo by wiec przecwiczyc, dla konta dg, mozliwosc wyslania wzajemnego
    upowaznienia siebie jako os fizycznej i siebie jako prywaciarza. Jesli
    upowaznienie takie by przeszlo - czyli zostalo przez panienke przyjete
    (mozliwosci techniczne sa) to mozliwe by bylo schowanie 2-go tokena do szafy
    i bezproblemowa obsluga obu kont z 1 tokenem.

    moze ktos kto ma tam oba konta - dowie sie czy jest to mozliwe w praktyce ?
    :-)

  • 5. Data: 2004-10-27 11:28:57
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Krab z adresu: <_...@h...pl__> napisał(a):

> [...]
    > przez panienke przyjete (mozliwosci techniczne sa) to mozliwe by bylo
    > schowanie 2-go tokena do szafy i bezproblemowa obsluga obu kont z 1

    Może to i sprytne ale czemu to ma służyć?
    Mam się drapać lewą ręką za prawym uchem, żeby obchodzić absurdalne
    ograniczenia narzucone klientom przez bank?
    Mi się to nie podoba co do zasady i nie będę próbował. Tym bardziej, że
    wygląda na to, że to jest kwestia dopisania/zmiany kilku linijek kodu albo
    wręcz wykazania minimum dobrych chęci i odpowiedniego skonfigurowania
    systemu.
    Bo skoro można to zrobić z dwoma kontami dla osób fiz. to dlaczego nie z
    Plus Konto Biznes?

  • 6. Data: 2004-10-27 11:30:12
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > Bo skoro można to zrobić z dwoma kontami dla osób fiz. to dlaczego
    > nie z Plus Konto Biznes?

    Bo trzeba "zarobić" na opłacie za token :-) ?

  • 7. Data: 2004-10-27 11:43:06
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Glenn z adresu: <g...@b...pl> napisał(a):

    > Bo trzeba "zarobić" na opłacie za token :-) ?

    Nie wydaje mi się, żeby o to chodziło. Opłata za token jest raczej
    symboliczna i co najwyżej pokrywa koszty tegoż.
    Raczej byłbym skłonny przypuszczać, że ktoś opracowując założenia
    funkcjonowania tego banku, po prostu o tym nie pomyślał.
    Teraz z kolei albo nikt takich absurdów nie analizuje albo też ta analiza
    jest ale wyciąganie wniosków i wprowadzanie stosownych zmian odbywa się, w
    tym banku, w wielkich bólach.
    Gdyby to był człowiek, nie bank, powiedziałbym, że jest ociężały umysłowo...

  • 8. Data: 2004-10-27 11:49:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > Gdyby to był człowiek, nie bank, powiedziałbym, że jest ociężały
    > umysłowo...

    Raczej jest to rozgraniczanie oferty indywidualnej od firmowej. O ile dla
    kont prywatnych jest "promocja", o tyle dla firmowej promocji wprowadzać nie
    zamierzają. A że to utrudnia życie klientom obu opcji, to ich nie
    interesuje. Z dwojga złego lepiej by było, gdyby można było korzystać z 1
    tokena dla dowolnej konfiguracji kont i po prostu pobrać opłatę za token,
    gdyby "zestaw" zawierał konto firmowe.