  • 1. Data: 2013-11-10 20:23:19
    Temat: Konto Walutowe
    Od: "For@ll" <w...@s...info>

    Witam,

    Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna
    walute np: USD,EURO?

  • 2. Data: 2013-11-10 20:31:55
    Temat: Re: Konto Walutowe
    Od: "mx" <mxx@@os.pl>

    >Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna
    >walute np: USD,EURO?

    Konto na dwie waluty? Cóż za kuriozum! Musisz to opatentować.
    Jedna karta podpinana pod różne konta - jak najbardziej.

    ---
    This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
    active.

  • 3. Data: 2013-11-11 10:42:34
    Od: DooMiniK <m...@m...la>

    On 10/11/2013 19:23, For@ll wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna
    > walute np: USD,EURO?

    Wytłumacz jak to rozumiesz, jak byś widział przewalutowywanie itd.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2013-11-11 11:16:41
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Konto na dwie waluty? Cóż za kuriozum! Musisz to opatentować.

    Jak sam widzisz, uprzejmie dano Ci do zrozumienia, ze takie rozwiazanie nie
    istnieje.
    Byc moze z przyczyn formalno-prawnych, a mozliwe, ze rynkowych.
    Technicznie, takie rozwiazanie jest mozliwe: pod jednym numerem rachunku
    moga sie miescic dwa zapisy i dwie historie, a nawet wiecej, rozrozniane wg
    walut. Mozna ustanowic algorytmy transakcji, tzn. z jakiej waluty ma
    pochodzic obciazenie itp.
    Jednakze, w przeciwienstwie do adresow IPv4, numerow rachunkow nie brakuje.
    Zatem taki produkt nie jest chyba potrzebny.
    Dla przykladu, Bank Handlowy, zwany z jankeska "Citi", oferuje prowadzenie
    kont walutowych lacznie z ror-em zlotowkowym. Z pewnoscia mozna miec
    rachunki w USD, EUR i GBP, byc moze takze inne. Nie sa dodatkowo platne,
    przynajmniej dla ktorychs opcji rachunku podstawowego.

  • 5. Data: 2013-11-11 11:25:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 11:16, brum pisze:
> [...]
    > moga sie miescic dwa zapisy i dwie historie, a nawet wiecej, rozrozniane wg

    A wpłata w złotówkach na takie konto USD/EUR na dobro jakiej waluty
    miałoby iść?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-11-11 11:59:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > A wpłata w złotówkach na takie konto USD/EUR na dobro jakiej waluty
    > miałoby iść?

    Technicznie?
    if obsluguje_walute then
    na dobro obslugiwanej waluty
    else
    na dobro waluty domyslnej
    end

    Technicznie to jak najbardziej się da zrobić. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2013-11-11 12:24:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2013-11-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Technicznie?
    > if obsluguje_walute then
    > na dobro obslugiwanej waluty
    > else
    > na dobro waluty domyslnej
    > end
    >
    > Technicznie to jak najbardziej się da zrobić. :)

    Acha. Czyli konto dwuwalutowe z walutą domyślną. Robi się coraz ciekawiej ;)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-11-11 13:00:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Acha. Czyli konto dwuwalutowe z walutą domyślną. Robi się coraz ciekawiej ;)

    No to nie ja wymyślam taką potrzebę. :)
    Jak dla mnie obecna funkcjonalność kont jest ok, chociaż przy firmowych
    to jest to upierdliwe (zgłaszanie każdego konta, nawet konta technicznego
    w kantorze walutowym do CEIDG).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2013-11-11 16:25:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 11 Nov 2013 13:00:13 +0100
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > firmowych to jest to upierdliwe (zgłaszanie każdego konta, nawet
    > konta technicznego w kantorze walutowym do CEIDG).

    Takie konta (przynajmniej firmowe) miewaja banki na Litwie:

    - "domyslna" waluta konta jest miejscowa (litewski lit),

    - mozna dodac inne waluty (euro, usd, inne "popularne") - wszystkie
    rachunki beda mialy ten sam numer konta,

    - karty do rachunku sa wydawane do danej waluty (czyli mozna miec
    karte do rachunku w euro, do usd itp.),

    - wplywy w euro trafia na rachunek w euro, wplywy w usd trafia na
    rachunek usd; jesli wplyw bedzie w walucie, w ktorej rachunku nie
    mamy - trafi na rachunek w litweskim licie.

    I tak jak napisales, mniej upierdliwosci - dodajesz nowa walute z
    poziomu interfejsu www, nic nie musisz podpisywac, nic zglaszac (ani
    nawet placic ekstra za kolejny rachunek walutowy) - gotowe.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 10. Data: 2013-11-14 18:17:49
    Od: loco <j...@o...pl3>

    W dniu 2013-11-10 20:23, For@ll pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna
    > walute np: USD,EURO?

    W banku czegoś takiego nie uświadczysz, natomiast znam jedno takie
    miejsce, w którym coś takiego jest możliwe - PayPal.