  • 21. Data: 2010-03-03 12:42:43
    Temat: Re: Karty zbliżeniowe PayPass payWave a bezpieczeństwo
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    orcio <o...@N...pl> writes:

    > Twoje prawo, jeżeli chodzi Ci o termin bezmyślny klikacz to określiłem
    > nim osobę która wykonuje czynność bezmyślnego klikania a ten termin

    Ale właśnie Twoje podejście produkuje "bezmyślnych klikaczy".
    Nie wiadomo czy w podanych przez Ciebie linkach jest przekierowanie do
    pornola, trojana czy jescze czegośinnego.
    Porównaj jak została podana informacja
    http://preview.tinyurl.com/atak-klonow

    Tak trudno?
    KJ

    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 22. Data: 2010-03-03 13:43:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał w wiadomości

    > tak samo jak przy hybrydowych (pasek + chip) uszkodzenie paska.

    Polecam VC "Zlota Rybka" mBanku - tam pasek sie automagicznie uszkadza juz
    po kilku tygodniach eksploatacji.
    MIalem tak w jednej karcie, zamowilem duplikat i to samo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 23. Data: 2010-03-03 13:59:52
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Mar, 10:16, orcio <o...@N...pl> wrote:

    > Ten sprzęt może mieć inna postać np. bramka w drzwiach RFID zasilane
    > jest indukcyjnie wiec jeżeli wchodzi sie w odpowiednie pole wtedy chip
    > zaczyna rozgłaszać do tego odpowiednio czuła antena i zamontowanie
    > takiego sprzętu na jakimś przejściu np. do metra to tak teoretycznie.
    > Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest chip stykowy, taka karta może
    > też mieć kwotę do 50zł bez autoryzacji a już właściciel jest świadomy
    > jej obciążenia.
    >
    > orcio

    Mozna tez podpiac sie np. pod antene na PKiN i oskubac cala Warszawe
    na raz.

    Tylko warto zrozumiec, ze po prostu jest to praktycznie niemozliwe.

    Obciazenia z transakcji paypass splywaja z opoznieniem bo jest to
    transakcja off-line. Po tych 2-3 dniach kase z konta jeszcze trzeba
    gdzies wybrac.

    Zakladajac nawet, ze ktos zdobywa autentyczny terminal i na nim robi
    taki walek - to jest on do wykrycia w kilkanascie minut - za duza
    liczba transakcji pay-pass jednym czasie i miejscu.

    Trzeba by zdobyc autentyczny terminal, symulowac rozne kwoty
    transakcji, robic jedna, czekac jakis czas, robic kolejna ect. ect. -
    bo wszystko co sie dzieje na kartach, a odbiega od statystycznych
    zachowan system musi wylapac.

    Model okradania paypassow bije po oczach swoja niepraktycznoscia i
    techniczna niewykonalnoscia.

    Okradac paypassy moglby tylko ten, kto zdecydowalby sie koniecznie
    okrasc paypassy - nie interesowaloby go zarobienie kasy tylko
    udowodnienie, ze praktyczne okradanie paypass jest mozliwe. I to on
    moglby zrobic - jakby sie bardzo uparl i mial szczescie.

    Zlodzieje, oszuci kartowi ect. zwykle wybieraja metode, ktora jest
    skuteczna - a nie taka, ktora jest tylko teoretycznie mozliwa.

    Dlatego nikt nie okrada pay-passow bo jest conajmniej "nascie" metod
    na prostrze golenie ludzi korzystajacych z kart.

    Kolejna rzecz - z calym szacunkiem dla grupy - awangarda oszustw
    kartowych nie jestesmy. Skoro tu sie mowi o teorii okradania paypassow
    - a nigdzie nie bylo praktycznego zastsowania tej metody to jednak o
    czyms to swiadczy.

    O metodach skutecznych i niebezpiecznych zwykle dowiadujemy sie po ich
    skutecznym wykorzystaniu :)

  • 24. Data: 2010-03-03 14:08:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Mar, 13:33, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > No to, ale ten czytnik chyba trzeba jakoś przerobić, bo jak on sam będzie
    > sobie generowała opłaty na transakcję?

    > No tak, ale te transakcje, tak czy siak muszą się pojawić w banku
    > właściciela karty i muszą zostać zaksięgowane/zaakceptowane. Raczej
    > wzbudzi to podejrzenie, a przynajmniej powinno, jak nagle przyjdzie ileś
    > tam drobnych transakcji z Nigerii lub okolic.
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    > Xenocide

    Przeciez gdy w jakimkolwiek banku pojawi sie tego samego dnia 2 razy
    obciazenie paypass (zwlaszcza na jednakowa kwote) z banku
    nigeryjskiego to komputery zrobia taki pokaz audiowizualny, ze w
    promieniu 10km od centrali tego banku nie bedzie osoby, ktora nie
    bedzie wiedziala, ze doszlo do oszustwa ;)

    Dajcie spokoj, serio wierzycie, ze gdzies moze przejsc cos takiego jak
    obciazenie paypass z nigerii? :)

    Jakakolwiek nienormalna aktywnosc jest automatycznie wykrywana. Ktos
    kto by okradal paypass musialby miec soft/sprzet przygotowany do
    generowania w losowych okresach czasu losowych obciazen, i to nie
    tylko paypass bo generowanie samych transakcji paypass wzbudzi
    podejrzenia, bo nie ma terminali "paypass olny".

  • 25. Data: 2010-03-03 14:28:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 06:08:19 -0800, BK napisał(a):

    > Dajcie spokoj, serio wierzycie, ze gdzies moze przejsc cos takiego jak
    > obciazenie paypass z nigerii? :)

    No jak zauważyłeś ja za bardzo właśnie w to nie wierzę ;)

    Xenocide

  • 26. Data: 2010-03-03 15:23:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    BK <b...@g...com> had the courage to write:

> [...]
    > promieniu 10km od centrali tego banku nie bedzie osoby, ktora nie
    > bedzie wiedziala, ze doszlo do oszustwa ;)

    No i co z tego? Niech nawet blokują karty klientom. Przecież (a) autoryzacja
    jest offline, i (b) zaraz nasunie się następny klient.

    > Dajcie spokoj, serio wierzycie, ze gdzies moze przejsc cos takiego jak
    > obciazenie paypass z nigerii? :)

    Przejdzie. Dzięki autoryzacji offline. Poza tym kto mówi, że musi być z
    Nigerii? Może być z UK, też nie weryfikują tożsamości przy zakładaniu konta.

> [...]
    > tylko paypass bo generowanie samych transakcji paypass wzbudzi
    > podejrzenia, bo nie ma terminali "paypass olny".

    Nie zauważasz, że całe obciążanie w ogóle nie przechodzi przez polski system
    bankowy??? Polskie banki mogą sobie co najwyżej tupać nóżką i blokować
    kolejne karty (ciekawe zresztą jak się blokuje kartę do tranakcji offline).

    k.

  • 27. Data: 2010-03-03 16:17:20
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-03-03 11:35, orcio wrote:

    > Takie podejście wyręcza bezmyślnych klikaczy i odwodzi ich od zasady
    > ograniczonego zaufania w sieci, a w szczególności jeżeli chodzi o
    > relacje bank <---> internet.

    Bzdury Waść pleciesz, z wrodzonego optymizmu zapewne :-) - nie da
    się wyplenić bezmyślnego klikania jako takiego - niezależnie od
    sposobu, jakiego się używa, ze względu na właściwości populacji.

    Natomiast serwisów skracających jest sporo i prawie każdy stosuje
    inną konwencję (zajrzyj choćby na tinyurl.com czy tnij.pl).

    > Tu akurat punk widzenia zależy od punktu siedzenia, bo nie u każdego
    > czytnik interpretuje adresy jako linki np. http://tiny.pl/hgx4j! a skoro
    > trzeba go przekleic do paska adresu to po ctrl + V można jeszcze dodać
    > shift + 1.

    Powiedzmy, że tak jest w części przypadków. Nie zmienia to jednak
    nic, jeśli idzie o tych, co mają czytnik sensowny, a poza tym lepiej
    pokazywać, jak należy korzystać z opcji preview.

    > Nie lubię nic co mnie dotyczy, a dzieje się za moimi plecami lub bez
    > mojej zgody.

    No, to właśnie tinyurl.com sobie coś zapamiętuje (zresztą za to go
    nie lubię).

    Generalnie - lepiej przyznaj się, że leniuszek z Ciebie, leniuszek :)

    witrak()

  • 28. Data: 2010-03-03 16:39:34
    Od: orcio <o...@N...pl>

    BK pisze:
> [...]
    > czyms to swiadczy.
    >
    > O metodach skutecznych i niebezpiecznych zwykle dowiadujemy sie po ich

    W reportażu jest podane jakie dane można odczytać, jakimi RFID się
    przedstawia. Mnie to się kojarzy z nakładką na bankomat tylko w wersji
    bezstykowej i bezprzewodowej. Jeżeli karta nie ma autoryzacji kodem
    CVV/CVC przy płatnościach online to nie ma ograniczenia do 50zł, ale nie
    wiem jak oni tam mają w tej hameryce.

    orcio

  • 29. Data: 2010-03-03 17:37:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Przejdzie. Dzięki autoryzacji offline. Poza tym kto mówi, że musi być z
    > Nigerii? Może być z UK, też nie weryfikują tożsamości przy zakładaniu
    > konta.

    Jak blisko czytnika musi byc karta zeby dokonac transakcji? Z moich
    doswiadczen wynika, ze kilka milimetrow. A raczej nie wyobrazam sobie zeby
    kazdy dawal sie klepac po tylku bez konsekwencji...

    MK

  • 30. Data: 2010-03-03 17:43:04
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MK <m...@i...pl> had the courage to write:
> [...]
    > doswiadczen wynika, ze kilka milimetrow. A raczej nie wyobrazam sobie
    > zeby kazdy dawal sie klepac po tylku bez konsekwencji...

    W UK robion próby ze zdalnym odczytywaniem kart Oyster (zbliżeniowe do
    metra). Przy odpowiedniej antenie i wzmaczniaczu (do kupienia na eBayu za 10
    GBP) osiągnięto odczyt z odległości ok. 3 m.

    Zresztą sam widzisz, z jakiej odległości tagi RFID potrafią aktywować
    bramki...

    k.