  • 11. Data: 2010-03-03 10:35:28
    Temat: Re: Karty zbliżeniowe PayPass payWave a bezpieczeństwo
    Od: orcio <o...@N...pl>

    witrak() pisze:

    > Nie proszę Cię o objaśnienie (ja to wszystko - i jeszcze trochę - wiem
    > bardzo dobrze), tylko o podawanie linków, żeby Ci, co nie wiedzą, nie
    > przyzwyczajali się do bezmyślnego klikania w linki w niebezpiecznej
    > postaci.

    Takie podejście wyręcza bezmyślnych klikaczy i odwodzi ich od zasady
    ograniczonego zaufania w sieci, a w szczególności jeżeli chodzi o
    relacje bank <---> internet.

    > A akurat to (podanie linku w formie bezpiecznej) "dobrze wychowany" i
    > inteligentny grupowicz powinien robić bez napominania - bo ilość czasu
    > traconego przez jedną osobę jest nieporównywalna z ilością czasu
    > traconego przez (niekiedy b. liczną) rzeszę czytelników jego listu.

    Tu akurat punk widzenia zależy od punktu siedzenia, bo nie u każdego
    czytnik interpretuje adresy jako linki np. http://tiny.pl/hgx4j! a skoro
    trzeba go przekleic do paska adresu to po ctrl + V można jeszcze dodać
    shift + 1.

    > witrak()
    > PS. Przy okazji: nie lubię, jak dzięki ciasteczkom mogą mnie śledzić
    > różne - dość przypadkowe - serwisy. A Ty ?

    Nie lubię nic co mnie dotyczy, a dzieje się za moimi plecami lub bez
    mojej zgody.

    orcio

  • 12. Data: 2010-03-03 10:42:06
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 02:31:17 -0800, Krzysiek napisał(a):

    > Ktoś płaci kartą paypass ale w sposób tradycyjny więc podaje kartę
    > sprzedawcy, ten niby wkłada kartę do czytnika kart, ale przy okazji
    > gdzieś podsuwa pod jakiś ukryty czytnik paypass i kasuje za coś taniego
    > co sobie zabierze. Pojedyńcza transakcja, niewielka kwota, sklep znany
    > posiadaczowi karty - duże szanse, że się nie zorientuje, że takiej
    > transakcji nie wykonał. Jest to możliwe?

    No niby jest tylko teraz tak. Sklep musiałby mieć dwie kasy i na jednej
    musiałby już czekać na transakcja aby zapłacić, no i ukryty gdzieś
    jeszcze terminal paypass. Kas/czytników się raczej pod stół nie chowa,
    więc technicznie jak to zrobić.

    Xenocide

  • 13. Data: 2010-03-03 11:04:33
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 3 Mar, 11:42, xbartx <b...@h...net> wrote:
    > Kas/czytników się raczej pod stół nie chowa,
    > więc technicznie jak to zrobić.

    Można miec jeden terminal paypass "odłożony" na bok, akurat w
    odpowiednim miejscu.
    Dwie kasy to chyba nie problem, czy terminal musi być sprzężony z
    kasą?

    Jeśli terminal by nie pikał przy autoryzacji to jest łatwiej.

  • 14. Data: 2010-03-03 11:05:34
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    orcio <o...@N...pl> writes:

    [...]
    > Takie podejście wyręcza bezmyślnych klikaczy i odwodzi ich od zasady
    > ograniczonego zaufania w sieci, a w szczególności jeżeli chodzi o
    > relacje bank <---> internet.

    Takie podejście powoduje, że ja w linki z twojego artykułu nie
    kliknąłem. A zaprezentowany przez Ciebie szacunek dla czytających (a
    raczej jego brak) powoduje, że być może daruję sobie nie tylko linki.
    KJ

    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr
    fortune: Segmentation violation -- Core dumped

  • 15. Data: 2010-03-03 11:54:49
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > kliknąłem. A zaprezentowany przez Ciebie szacunek dla czytających (a
    > raczej jego brak) powoduje, że być może daruję sobie nie tylko linki.

    Twoje prawo, jeżeli chodzi Ci o termin bezmyślny klikacz to określiłem
    nim osobę która wykonuje czynność bezmyślnego klikania a ten termin
    zaproponował witrak() chodź oddając sens wystarczyłoby określić taką
    osobę nieświadomą. Jeżeli masz takie podejście do osób które nazywaj
    rzeczy po imieniu w ostrej, ale nie wulgarnej formie to możesz zakończyć
    przeglądanie grup na towarzystwie wzajemnej adoracji.
    Szkoda ze dalej rozwija się ta część wątku, ale jak zauważył witrak()
    jak sie o czymś mów to sprzyja to rozprzestrzenianiu się wiedzy, także
    świadomy użytkownik doda ! Chyba już dziećmi nie jesteśmy, żeby nam
    sznurówki w butach wiązać.

    orcio

  • 16. Data: 2010-03-03 11:58:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 03:04:33 -0800, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > Dwie kasy to chyba nie problem, czy terminal musi być sprzężony z kasą?
    >
    > Jeśli terminal by nie pikał przy autoryzacji to jest łatwiej.

    Ja osobiście, jeżeli miałbym się już zasadzić, to w jakimś mega markowym
    sklepie gdzie jest mały ruch (nie chodzę o sklepach i nie wiem jaki podać
    przykład, ale na pewno się jakiś znajdzie, gdzie wszystko jest droższe o
    xxx%, bo za firmę się płaci). W takim sklepie jest mały ruch, więc
    łatwiej sobie wszystko przygotować a i pewnie klient może nie zauważyć
    tego na wyciąg.
    Mimo wszystko to tak czy siak sprawa jest ryzykowana, bo na każdym
    wyciągu z każdego sklepu, punktu usługowego etc pojawią się, na 99%, dwa
    obciążenia tego samego dnia co może wzbudzić zaciekawienie
    przeglądającego wyciąg.

    Xenocide

  • 17. Data: 2010-03-03 12:03:45
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krzysiek (<k...@o...pl>) ma odwage pisac:

> [...]
    > kasą?
    >
    > Jeśli terminal by nie pikał przy autoryzacji to jest łatwiej.

    Nie rozumiem problemu.

    Czytnik PayPass (podpięty do terminala GSM), zasilanie bateryjne - mieści
    się w torebce. Stać z torebką w przejściu (albo w zatłoczonym tramwaju) też
    nie sztuka.

    Żeby było ciekawiej, czytnik może być z bardzo egzotycznego kraju (Nigeria,
    ...) - GPRS nie zna granic :) Tam, gdzie tyle transakcji zagranicznych nie
    wzbudzi podejrzeń albo gdzie się ma krewniaka w banku.

    k.

  • 18. Data: 2010-03-03 12:05:11
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx (<b...@h...net>) ma odwage pisac:

> [...]
    > przykład, ale na pewno się jakiś znajdzie, gdzie wszystko jest droższe o
    /ciach/

    Do 50 zł w markowym sklepie?????

    k.

  • 19. Data: 2010-03-03 12:33:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 16:03:45 +0400, kashmiri napisał(a):

    > Nie rozumiem problemu.
    >
    > Czytnik PayPass (podpięty do terminala GSM), zasilanie bateryjne -
    > mieści się w torebce. Stać z torebką w przejściu (albo w zatłoczonym
    > tramwaju) też nie sztuka.

    No to, ale ten czytnik chyba trzeba jakoś przerobić, bo jak on sam będzie
    sobie generowała opłaty na transakcję?

    > Żeby było ciekawiej, czytnik może być z bardzo egzotycznego kraju
    > (Nigeria, ...) - GPRS nie zna granic :) Tam, gdzie tyle transakcji
    > zagranicznych nie wzbudzi podejrzeń albo gdzie się ma krewniaka w banku.

    No tak, ale te transakcje, tak czy siak muszą się pojawić w banku
    właściciela karty i muszą zostać zaksięgowane/zaakceptowane. Raczej
    wzbudzi to podejrzenie, a przynajmniej powinno, jak nagle przyjdzie ileś
    tam drobnych transakcji z Nigerii lub okolic.

    Xenocide

  • 20. Data: 2010-03-03 12:38:51
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    > wzbudzi to podejrzenie, a przynajmniej powinno, jak nagle przyjdzie ileś
    > tam drobnych transakcji z Nigerii lub okolic.

    Opłaty pobiera/księguje bank w Nigerii. A przelewy z Nigerii już nie chodzą?

    Chyba nie dogadujemy się w jednej kwestii: w PL bank a acquirer to dwie
    różne firmy. W wielu krajach (ze znanych mi: cała Azja pd i pd-wsch.,, UK,
    Zakaukazie) terminal dostarcza bank, a środki z transakcji księguje
    bezpośrednio na rachunku (zazwyczaj jest to rach. firmowy). Z tego rach. też
    pobiera opłaty od obsługi transakcji, od terminala itd.

    Czy robię gdzieś błąd?
    k.