  • 11. Data: 2003-11-25 11:08:51
    Temat: Re: Karta AmEx co o tym sądzicie?
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Jezeli piszesz o tym z Millenium to klocilbym sie:
    > 1. istotnie mniejsza liczba akceptantow

    ???
    Rozumiem, ze chodzi Ci o to, ze mniejsza niz np. dla Visy?
    No naturalnie, to jest moja karta uzupelniajaca a nie glowna
    acz w ostatnim czasie reguluje nia jakies 70% wydatkow
    realizowanych za pomoca kart.

    > 2. relatywnie kiepskie ubezpieczenia dolaczane do karty np:
    > - udzial wlasny klienta w przypadku fraudu wynosi az 500 zl!

    Zgadza sie - to IMHO najwieksza wada, bo tyle to praktycznie daje
    mi nowa ustawa dla byle electronki. Zaleta to gorny limit 10k
    (u mnie to duzo wiecej niz limit kredytowy).

    > - ubezp. kosztow leczenia za granica tylko 2500USD

    Mam inne ubezpieczenia na te okolicznosci. Te z karty maja i tak
    zawsze ograniczona funkcjonalnosc bo trzeba podroz oplacic karta
    a jak mam to zrobic jak np. jade gdzies na kilka tygodni wlasnym
    autem i zmieniam codzinnie miejsce pobytu? Kazde ubezpieczenie do
    karty ma ta sama wade :/

    Za to w ramach standardowej oplaty jest IMHO rewelacyjne Car Assistance
    do wysokosci 2,500 USD. Glowna zaleta jest to, ze ta kwota nie jest
    odgornie dzielona na poszczegolne swiadczenia (jak np. w PZU to
    250 EUR na holowanie, do 75 EUR na nocleg itd...). Mialem w te wakacje
    taka sytuacje, ze potrzebowalem holowania ale koszt wynosil ok 600 EUR
    wiec musialbym z wlasnej kieszeni doplacic 350... Musialem sobie
    poradzic inaczej :-)

    > 3. koniecznosc posiadania RORu w Millenium (=dodatkowe oplaty)

    Ja nic nie place :-)
    Millennium ma teraz duzo sposobow na ominiecie oplaty miesiecznej
    za konto chocby 500 zl wydawane karta miesiecznie.

    > IMHO wygodniejsza w uzyciu i dajaca lepszy pakiet uslug
    > dodatkowych jest np VC Raiffeisena.

    Heh, wiesz... Amex to oczywiscie pewnego rodzaju fanaberia :-))))
    Ale co tu zrobic jak sie komus znudza wszystkie VC i MC :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 12. Data: 2003-11-25 11:27:43
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Spółki cywilne i jawne mogą także otrzymać karty, przy spełnieniu
    > określonych warunków. Dane finansowe są tu jednak na pewno niezbędne.
    >
    > TCh - posiadacz korporacyjnego AmEx-a.

    A, to tego pracownica AmEx Polska nie wiedziała. A pytałem nie dalej jak
    tydzień temu...

    m23m - przymierzający się do wprowadzenia korporacyjnych AmEx-ów w swojej
    spółce

  • 13. Data: 2003-11-25 12:04:06
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Zgadza sie - to IMHO najwieksza wada, bo tyle to praktycznie daje
    > mi nowa ustawa dla byle electronki. Zaleta to gorny limit 10k
    > (u mnie to duzo wiecej niz limit kredytowy).

    Oświećcie mnie - skąd ta kwota (500 PLN)? Bo samo Millennium podaje:
    "Mimo, iż zgodnie z wchodzącymi w życie regulacjami, odpowiedzialność Klientów
    za transakcje dokonane utraconą kartą zostaje ograniczona do 150 Euro, Bank
    przejmuje pełną odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane na 72
    godziny przed zastrzeżeniem karty, również poniżej tej kwoty, pod warunkiem,
    iż posiadacz karty nie naruszył zasad ochrony karty i przechowywania numeru
    PIN."
    Nie znalazłem innych danych na ten temat. Stąd moje pytanie...

    m23m

  • 14. Data: 2003-11-27 11:08:02
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Uzytkownik "Radoslaw Dabrowski" <r...@f...pl>:
    > Jesli w ciagu mieciaca zrobisz >500zl transakcji Amexem to 0zl oplat :-)

    Wiem, ale konto miec musze, trzeba pilnowac by miec te transakcje
    na 500 (co nb. nie jest przesadnie trudne), dostaje dodatkowo dwie
    niepotrzebne karrtki papieru z wyciagami, ktore zajmuja miejsce
    w segregatorze itp.. ;)

    Pzdr,
    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 15. Data: 2003-11-27 11:23:52
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał:
    > Rozumiem, ze chodzi Ci o to, ze mniejsza niz np. dla Visy?

    Owszem. Amex absolutnie nie nadaje sie na karte glowna,
    co zreszta sam zauwazyles. Zaden z polskich sklepow
    internetowych, z ktorych korzystam, go nie chce, a w
    realu tez nierewelacyjnie. Duze sieci typu Geant czy BP
    przewaznie go przyjmuja ale nawet w lepiej 'ukartowionych'
    niz Polska krajach mozna sie paskudnie naciac. Ja np mialem
    spore problemy by placic Amexem w Niemczech i Austrii w
    okolicy jez.Bodenskiego..

    Natomiast ewidentny plus tej karty to mozliwosc zwrocenia
    sie do biur turyst. Amexa z roznymi glupotami, nie mowiac
    o znizce na wynajem samochodu. :)

    > Heh, wiesz... Amex to oczywiscie pewnego rodzaju fanaberia :-))))

    O! Wlasnie! Taki byl zgrubsza podtekst moich utyskiwan! :)

    Pzdr,
    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 16. Data: 2003-11-27 11:28:13
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "m23m" <m...@o...pl> napisał:
    > Oświećcie mnie - skąd ta kwota (500 PLN)?

    Z warunkow ubezpieczenia nieuprawnionego uzycia karty - przy
    pewnej dozie szczescia mozesz je dostac w oddziale.

    Pzdr,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 17. Data: 2003-11-27 12:14:00
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Zapalowski" <n...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > na 500 (co nb. nie jest przesadnie trudne), dostaje dodatkowo dwie
    > niepotrzebne karrtki papieru z wyciagami, ktore zajmuja miejsce

    Po co tyle zabawy - saldo konta trzymam na 0 i na dzień/dwa przed spłatą
    karty przelewam pieniądze :)

    --
    JaKi

  • 18. Data: 2003-11-27 22:01:30
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > o znizce na wynajem samochodu. :)

    > O! Wlasnie! Taki byl zgrubsza podtekst moich utyskiwan! :)

    Na kartę główną proponuję Visę lub Mastera a karty typu Amex, Diners itp
    mogą służyć jako ekskluzywne dodatki.

  • 19. Data: 2003-11-28 00:21:24
    Od: "Dżony Bigut" <d...@g...pl>

    Michal Zapalowski <n...@m...com> odpowiedział:
    > Z warunkow ubezpieczenia nieuprawnionego uzycia karty - przy
    > pewnej dozie szczescia mozesz je dostac w oddziale.

    Wydaje mi się (ale pewien nie jestem) że to uległo ostatnio zmianie i w tej
    chwili nie ma udziału własnego klienta. Zresztą gdyby ubezpiecznie to
    funkcjonowało na niezmienionych zasadach to byłoby bez senu, bo nowa ustawa o
    eip przerzuca odpowiedzialność za transakcje powyżej 150Euro na bank.
    (oczywiście mogłoby to dotyczyć tylko nowych kart ale bank objął tymi
    zmianami również stare karty)

    Pozdrawia
    DzonyBigut

  • 20. Data: 2003-11-28 12:28:21
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Dżony Bigut" <d...@g...pl> napisał:
> [...]
    ustawa o
    > eip przerzuca odpowiedzialność za transakcje powyżej 150Euro na bank.

    No to co??? Ustawowe 150Euro to niewiele ponizej 700 zl wiec te
    piec setek z kazdej szkody w razie czego spokojnie mozna przerzucic
    na klienta, nieprawdaz?

    Pzdr,
    --
    Michal Zapalowski