  • 11. Data: 2009-11-15 17:53:33
    Temat: Re: KK dla ZU nie PIN
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca""
    > Tylko, że autor wątku nie wie czego chce, raz pisze o PINie, drugi raz
    > chipie, a karta OF chipa nie ma, ale większość transakcji
    > potwierdzałem
    > pinem...

    natomiast MC ING ma chipa ale w aptece działa na podpis a w Almie na PIN
    - tak więc nie chip lub jego brak przesądza o podpisie
    *** blad ***

  • 12. Data: 2009-11-15 17:54:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Wemif"
    > Karta Citi bez chipa zawsze autoryzowana była podpisem.

    na stacji Neste również?
    *** blad ***

  • 13. Data: 2009-11-15 17:55:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 16:10:05 +0100, Konrad N.S. napisał(a):

    > ale kk citi w końcu straci ważność i otrzymam kartę z chipem.
    > niestety z chipem, bo ja wolę na podpis.

    Przeczytaj regulamin Citka. Zmienili go na korzyśc i praktycznie PIN w wtym
    wypadku jest równy podpisowi.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2009-11-15 18:26:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Tylko, że autor wątku nie wie czego chce, raz pisze o PINie, drugi raz o
    > chipie, a karta OF chipa nie ma, ale większość transakcji potwierdzałem
    > pinem...

    Czyli co karta paskowa autoryzowana PINem ? A da się chociaż ustawiać
    limity transakcji albo całkowicie wyłączyć transakcje gotówkowe ?

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2009-11-15 18:40:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > przepraszam za zamieszanie i dziękuję za zwrócenie uwagi.

    Karta BPH (składając wniosek musisz wyrazić żądanie, że chcesz kartę bez
    mikroprocesora). Karta z terminem ważności 1 rok. Albo Raiffeisen - termin
    ważności karty 2 lata.

  • 16. Data: 2009-11-15 19:45:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Karta BPH (składając wniosek musisz wyrazić żądanie, że chcesz kartę bez
    > mikroprocesora). Karta z terminem ważności 1 rok. Albo Raiffeisen -
    > termin ważności karty 2 lata.

    Ale to, że termin ważności karty wynosi 2 lata to nic nie przeszkadza
    temu aby bank za pół roku przysłał "lepszą" wersję z chipem :)

    Analogicznie było kiedyś z MC NG w Raiffeisen, które zostały zamienione
    na podróżne, pomimo że do końca terminu ważności było daleko.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2009-11-15 21:37:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 17:43:16 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > Karta Citi bez chipa zawsze autoryzowana była podpisem.

    Była, a teraz Citi nie dość że wydaje z chipem to idioci nie pozwalają na
    zablokowanie transakcji gotówkowych :(

    A z bezchipowych i bezpinowych to na pewno Polbank - parę dni temu przysłali
    mi świeżą kartę bez tego cholerstwa ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2009-11-15 21:55:59
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Konrad N.S. pisze:
    > karta kredytowa dla zwykłego użytkownika, nie autoryzowana kodem pin,
    > lecz podpisem* - który bank takie jeszcze oferuje?
    >

    > * [nie ma to być wątek o wyższości/niższości podpisu czy pinu, proszę o
    > tym nie pisać]

    Rozumiejąc powyższe stwierdzeniem staram się jednak zrozumieć, dlaczego
    akurat to kryterium wydaje się najważniejsze w doborze karty... Tak,
    jakby nie interesowały Cię inne właściwości (no tak, wymagasz też bez
    opłat) tylko to, czy jest autoryzowana głównie PINem czy podpisem...

    Śmiesznie się o tym czyta w kontekście tego, że wszystkie nowe karty
    mają być wydawane z chipem już niedługo (konkretny termin mi wyleciał z
    głowy, ale to już naprawdę całkiem niedługo)... A niestety u nas w 99%
    chip = preferowany PIN przy autoryzacji.

    Citi i tak jest przyzwoite, bo transakcje wyłącznie paskowe (bez chipa w
    czytniku) potwierdza się podpisem; prosi o PIN tylko gdy chip jest w
    użyciu. Co powoduje, że klon karty Citi będzie działał wyłącznie na
    podpis (więc transakcja będzie łatwa do zareklamowania)... Np karty
    mbanku idą na całość i proszą o PIN zawsze.

    --
    Michał

  • 19. Data: 2009-11-15 22:07:52
    Od: Imka <s...@g...pl>

    In <news:hdpu1j$b2i$1@nemesis.news.neostrada.pl> Michal_Ko typed:

    > podpis (więc transakcja będzie łatwa do zareklamowania)... Np karty
    > mbanku idą na całość i proszą o PIN zawsze.

    Podepnę się z pytaniem, bo nurtuje mnie to od dawna - nie pamiętam kiedy
    (i czy w ogóle) akceptowałam zwykłego debetowego delfinka mBanku PINem.
    Zawsze na podpis, PIN tylko w bankomatach.

    Czy ktoś mógłby mi to wyjasnić? :) Trafiam na specyficzne terminale w
    sklepach czy co?

    --
    Imka

  • 20. Data: 2009-11-15 22:34:36
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Imka pisze:
> [...]
    > Zawsze na podpis, PIN tylko w bankomatach.
    >
    > Czy ktoś mógłby mi to wyjasnić? :) Trafiam na specyficzne terminale w

    Masz jeszcze wersję bez chipa EMV.

    --
    Michał