  • 1. Data: 2009-10-15 21:34:08
    Temat: KK Alior - pasek i pin
    Od: MattS <M...@m...ms>

    Witam.

    Dzisiaj w Tesco płaciłem KK Aliora (chip + pasek). Trochę się zdziwiłem,
    gdy kasjerka przeciągnęła kartą w terminalu aby odczytać pasek, zamiast
    jak zwykle użyć chipa. Jeszcze bardziej się zdziwiłem, gdy dostałem
    pinpad do wpisania pinu.

    Czy to normalne, że transakcja była autoryzowana poprzez pasek i pin?

    Jakiś czas temu na grupie był wątek, w którym ktoś pisał, że dla kart
    hybrydowych chip+pin, jak chip to pin a jak pasek to podpis. Natomiast
    kombinacja pasek+pin jest mniej bezpieczna (pasek łatwo skopiować, a
    transakcję potwierdzoną pinem trudno reklamować).

    Pozdrawiam,
    Matt

  • 2. Data: 2009-10-15 22:05:59
    Temat: Re: KK Alior - pasek i pin
    Od: Michal <m...@n...org>

    MattS pisze:
> [...]
    > kombinacja pasek+pin jest mniej bezpieczna (pasek łatwo skopiować, a
    > transakcję potwierdzoną pinem trudno reklamować).

    W rzeczy samej co do teorii bezpieczeństwa.

    Zależy od konfiguracji karty- z mojego doświadczenia karty mbanku i
    Aliora zawsze kiedy mogą, proszą o PIN (nawet przy czysto paskowej
    transakcji). W odróżnieniu od karty Citi, która prosi o PIN tylko kiedy
    w użyciu był chip- inaczej podpis.

    --
    Michał

  • 3. Data: 2009-10-16 06:45:10
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MattS" news:4ad79551$1@news.home.net.pl

    > Dzisiaj w Tesco płaciłem KK Aliora (chip + pasek).
    > Czy to normalne, że transakcja była autoryzowana poprzez pasek i pin?

    W Tesco normalne. Ich terminale nie obsługują kart CHIPowych (autoryzuje im
    karty Żubr - IMHO największy syf na rynku). Miałem nawet kilka razy
    sytuację, że mimo płacenia hybrydą transakcje potwierdzałem podpisem a nie
    pinem.

  • 4. Data: 2009-10-16 07:23:35
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal wrote:

    > W rzeczy samej co do teorii bezpieczeństwa.
    >
    > Zależy od konfiguracji karty-

    Zależy *także* od konfiguracji terminala. Np. kasy samoobsługowe w
    Carrefourze zawsze proszą o pin - nawet jak karta jest tylko z paskiem i
    działa zwykle działa na podpis. A z kolei kasy samoobsługowe na parkingu
    przy Złotych Tarasach w Warszawie akceptują tylko karty bez pinu - jeśli
    karta wymaga pinu, to nią nie zapłacisz.

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-10-16 07:26:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 09:23:35 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Zależy *także* od konfiguracji terminala. Np. kasy samoobsługowe w
    > Carrefourze zawsze proszą o pin - nawet jak karta jest tylko z paskiem i
    > działa zwykle działa na podpis.

    No właśnie, w sklepie obok mojej pracy też takie są kasy i też się
    zdziwiłem -- tam pinem płacę nawet polbankową kartą, która nigdzie
    indziej nie woła o kod.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2009-10-16 08:17:07
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 16 Paź, 09:23, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Zależy *także* od konfiguracji terminala. Np. kasy samoobsługowe w
    > Carrefourze zawsze proszą o pin - nawet jak karta jest tylko z paskiem i
    > działa zwykle działa na podpis.

    Płaciłem parę tygodni temu w Carrefourze karta Polbanku (tylko pasek)
    i było " na podpis"..

  • 7. Data: 2009-10-16 08:23:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 01:17:07 -0700, Krzysiek napisał(a):

    > Płaciłem parę tygodni temu w Carrefourze karta Polbanku (tylko pasek) i
    > było " na podpis"..

    W kasie *samoobsługowej*? To jak podpisałeś?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-10-16 08:31:47
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 16 Paź, 10:23, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > W kasie *samoobsługowej*? To jak podpisałeś?
    No tak..tego nie zauważyłem. Kasa nie była samoobsługowa:)

  • 9. Data: 2009-10-16 09:01:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MattS <M...@m...ms> writes:

    > Czy to normalne, że transakcja była autoryzowana poprzez pasek i pin?

    Nienormalne, ale dosc powszechne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-10-16 09:02:07
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Olgierd wrote:

    > W kasie *samoobsługowej*? To jak podpisałeś?

    Auchan tez ma karty samoobslugowe. I jak placisz karta to przychodzi
    pani i podtyka ci terminal i dlugopis do podpisu :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."