  • 1. Data: 2010-04-08 10:36:56
    Temat: KIS zmiana waluty rozliczeniowej
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jak w temacie, od 1.06.2010 na kk KIS zmienia się waluta rozliczeniowa z
    USD na PLN czyli wszelkie transakcje w walutach obcych będą przeliczane
    bezpośrednio na PLN po kursie VISA

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    VISA ma dobre kursy czy raczej średnie?

  • 2. Data: 2010-04-08 10:39:39
    Temat: Re: KIS zmiana waluty rozliczeniowej
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > ps
    > VISA ma dobre kursy czy raczej średnie?

    Bardzo dobre.

  • 3. Data: 2010-04-08 10:46:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Bardzo dobre.

    w takim razie czyżby konkurencja dla kk Polbanku?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2010-04-08 10:47:08
    Od: raz-dwa-trzy <i...@g...com>

    On 8 Kwi, 12:36, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > VISA ma dobre kursy czy raczej średnie?

    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

  • 5. Data: 2010-04-08 10:59:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    raz-dwa-trzy pisze:

    > http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

    dla EURO
    VISA 3,8234
    NBP średni 3,8526

    bank dolicza 2% fee od transakcji zagranicznych więc 1 EUR wychodzi po
    3,8998

    Polbanku nie przebije, ale w kantorze EUR dzisiaj po 3,89 więc kurs jest
    przyzwoity ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2010-04-08 12:23:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 12:46:39 +0200, RobertS napisał(a):

    > w takim razie czyżby konkurencja dla kk Polbanku?

    O ile pamiętam doliczają 2% jeszcze od siebie. Jakby zrobili mniej niż te
    2% to już mogliby być realnym zagrożeniem dla Polbanku. Z racji tego, że
    kis jest całkowicie darmowy i tak nieźle to wygląda.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2010-04-08 12:51:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-08 12:59, RobertS wrote:
    > raz-dwa-trzy pisze:

    > bank dolicza 2% fee od transakcji zagranicznych więc 1 EUR wychodzi po
    > 3,8998

    Czy aby na pewno ?

    W TOiP jest napisane: "* Za transakcje dokonane za granicą pobierana
    jest prowizja w wysokości 2% za przewalutowanie transakcji"
    Ale przewalutowania nie ma, skoro waluta rozliczeniowa to PLN i
    rozliczenia wykonywane są po stronie VISA; więc wygląda na to, iż
    jest dokładnie taka procedura, jak w Polbanku.

    Chyba tych 2% nie powinno być...

    witrak()

  • 8. Data: 2010-04-08 13:44:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 14:51:26 +0200, witrak() napisał(a):

> [...]
    > przewalutowania nie ma, skoro waluta rozliczeniowa to PLN i rozliczenia
    > wykonywane są po stronie VISA; więc wygląda na to, iż jest dokładnie

    Skoro to karta Getin de facto to nie wydaje mi się aby było tak kolorowo.
    Chociaż z drugiej strony kto wie, być może to po prostu babol, którego
    ktoś nie usunął przy okazji zmiany waluty rozliczeniowej dla tej karty.
    Niech ktoś sprawdzi na jakiejś drobnej kwocie i się przekonamy
    praktycznie. Jeżeli karta rzeczywiście będzie miała takie przeliczniki
    jak Polbank, to mamy nowego zawodnika na czele peletonu ;)

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2010-04-08 13:53:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > praktycznie. Jeżeli karta rzeczywiście będzie miała takie przeliczniki
    > jak Polbank, to mamy nowego zawodnika na czele peletonu ;)

    W Getinie jest 2%, to tutaj pewnie też.

  • 10. Data: 2010-04-08 14:22:57
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 8 Kwi, 14:51, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > W TOiP jest napisane: "* Za transakcje dokonane za granicą pobierana
    > jest prowizja w wysokości 2% za przewalutowanie transakcji"

    IMHO dolicza po prostu do każdej transakcji a nie do każdej w walucie
    innej niż waluta rozliczeniowa.
    W końcu przewalutowanie jest, a że tylko jednokrotne to pewnie nie ma
    znaczenia.