  • 1. Data: 2005-05-18 10:18:59
    Temat: Jaki bank w wielkiej brytanii?
    Od: "Panoramix" <p...@B...pl>

    Wyjeżdżam do pracy do Edynburga "to earn some money" ;) Problem jest jednak
    taki, że nie mam pomysłu na trzymanie kasy. W skarpetce to tak jakoś
    niezabardzo hehehe :)
    Potrzebuje znaleźć jakąś tanią możliwość przesyłania kasy odrazu do polski.
    Pieniądze to nie będą krocie, więc każdy funt się liczy. Znajomy ostatnio za
    przesłanie 300Ł do polski zapłacił 300zł i ta możliwość zupełnie odpada.
    Nie wiem co zrobić, czy założyć sobie konto tam w jakimś tanim bankui w
    polsce przed wyjazdem jakieś konto walutowe na funty i przesyłać kase, ale i
    tak prowizja będzie ogromna, chociaż pozbęde się prowizji na zmiane waluty.

    Macie jakiś sposób na te wszystkie machlojki? Może nawet konkretne banki Tu
    i Tam? Doświadczenia z autopsji?

    Z góry dziękuje.

    --
    /Panoramix

    gg: 1349586
    tlen: panoramix_x@bezspamuprosze]tlen.pl

  • 2. Data: 2005-05-18 10:23:18
    Temat: Re: Jaki bank w wielkiej brytanii?
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Panoramix" <p...@B...pl> napisał w
    wiadomości news:d6f544$i2s$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > waluty.
    >
    > Macie jakiś sposób na te wszystkie machlojki? Może nawet konkretne banki

    zakladasz w UK jaies tanie konto
    a karte do tego konta przesylasz (przywozisz) do kraju
    te 3 % prowizji od wyplaty z bankomatu to chyba bedzie mniej niz
    koszt przekazow bankowych

    Piotr

  • 3. Data: 2005-05-18 10:49:56
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > zakladasz w UK jaies tanie konto
    Z tym, że to nie będzie takie proste, jeśli nie jesteś rezydentem...
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik::WaRsZaWa

  • 4. Data: 2005-05-18 12:11:53
    Od: "Panoramix" <p...@B...pl>

    To miało by sens ale 3% od powiedzmy (tyle mam zamiar na początek zarobić
    sobie) 2000Ł to jest jak by nie patrzał 360zł.
    A o co chodzi z tym rezydentem?

  • 5. Data: 2005-05-18 12:18:04
    Od: "Panoramix" <p...@B...pl>

    Dodatkowo zeby można było płacić tam kartą płatniczą, a tutaj wyciągać w tym
    samym czasie pieniądze. Najlepiej odrazu wypłacać w funtach (tytaj w
    polsce), bo banki mają straszny przelicznik walutowy i bardziej opłaca się
    wymieniać w kantorach.

  • 6. Data: 2005-05-18 12:31:55
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > A o co chodzi z tym rezydentem?
    Stały pobyt.

  • 7. Data: 2005-05-18 13:25:48
    Od: "york" <r...@w...pl>

> [...]
    mają
    > straszny przelicznik walutowy i bardziej opłaca się wymieniać w kantorach.

    Zobacz na grupe alt.pl.emigracja.londyn
    Zalozylem tam podobny temat.
    Przy wiekszych wplatach najtaniej wychodzi przelew
    z banku Angielskiego do banku w Polsce na rachunek
    w funtach . Oplata od 20 do 30f

    Podobno firma http://www.chequepoint.com
    kasuje 5f za przelew ,ale niestety nie udalo mi sie na ich stronie
    znalezc info potwierdzajace te dane.

    Jest jeszcze www.tonio.co.uk
    Wieksza kase balbym sie im dac :)
    male przelewy ok, ale chyba bardziej oplaca sie przekazywac
    funty niz zlapac sie na tania prowize 5f za przelew w zl a pozniej
    niski kurs wymiany.

    Zobacz jeszcze tu : http://www.lcctransenvio.com/polones/pl/

  • 8. Data: 2005-05-22 16:00:17
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Zastanawiam się, czy nie można wykorzystać nowej polskiej strony aukcyjnej.
    Ponoć umieszczanie przedmiotów jest obecnie promocyjnie bezprowizyjne.
    Wtedy umieszczamy fotografię swojego dziadka za Ł2000.
    Swoją drogą, czy polska strona przyjmuje obcą walutę??
    I dalej jedziemy przez BidPay, IMHO sporo taniej niż bezpośrednio Western Union.
    Rzucam taki pomysł, ot co.
    JaC