  • Data: 2005-01-04 21:53:18
    Temat: Re: Jaka wartosc na dzis mialaby lokata z 1989 ?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 21:14:27 +0100, Umpa naskrobał(a):

    > Witam!
    > Mam dosc nietypowe pytanie. Gdzie znajde informacje, a moze ktos z
    > grupowiczow sam obliczy ;), ile na dzien dzisiejszy bylaby warta
    > lokata z odsetkami w wysokosci 1 500 000 starych zlotych zalozona w
    > 1989 roku ;). Wowczas srednia pensja wynosila ok. 200tys. zl brutto,
    > czyli 1500000 to by bylo ok. 7,5 pensji.

    o co ci chodzi o wartość pieniądza w czasie?
    O lokate z 1989 r o wartości 1.5 mln starych zł leżącą pod poduszką do
    2004?
    odp: kilka nowych zł obliczanych zgodnie z inflacją.

    Czy też porównanie tej kwoty w 89 roku do 04
    odp: nie do porównania z powodu innych innych systemów gospodarczych
    szczególnie reglamentacji towaru lub niedostępności z innych powodów
    niezwiązanych w pieniądzem.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org