  • 1. Data: 2011-03-22 13:37:49
    Temat: Jak umożliwić pobranie pieniędzy innej osobie...
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Chciałbym, żeby pewna osoba mogła dokonać wypłaty pieniędzy z mojego
    konta, w taki sposób, by - przynajmniej w historii rachunku - wyglądało
    to na wypłatę wykonaną osobiście.

    Zgodnie z prawem bankowym istnieje konieczność identyfikacji osoby
    składającej zlecenie, w tym przypadku wypłaty, lecz może znacie jakiś
    bank, w którym wypłata dokonana przez pełnomocnika jest nieodróżnialna
    od zleconej osobiście?

    Czy możecie polecić jakiś inny sposób wypłaty? Myślałem też o
    pozostawieniu zwykłej karty debetowej wydanej na mnie, ale trzeba by
    porcjować całość. Jakie sieci bankomatów mają wysokie limity wypłat w
    jednej transzy?

  • 2. Data: 2011-03-22 13:58:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > pozostawieniu zwykłej karty debetowej wydanej na mnie, ale trzeba by
    > porcjować całość. Jakie sieci bankomatów mają wysokie limity wypłat w

    bankomat to najlepsze rozwiązanie, nie będzie sprawdzał dowodu
    tożsamości, ale pamiętaj, że nie powinno się udostępniać osobie trzeciej
    własnej karty z pinem - w każdym regulaminie kart to przeczytasz

    poza tym 4kzł to chyba max. jaki można wypłacić jednorazowo

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-03-22 17:39:28
    Od: b...@o...pl

    > poza tym 4kzł to chyba max. jaki można wypłacić jednorazowo

    nie rozumiem w czym problem, wypłacić 7x4.000zł?

    czy wątkotwórcy chodzi o jednorazowe włożenie karty do maszyny
    czy raczej o limit dzienny? Inteligo ma wysoki limit dzienny
    niby nieograniczony ale nie sprawdzałem kwot wyższych niż 15k

  • 4. Data: 2011-03-22 18:07:20
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 22.03.2011 18:39, b...@o...pl wrote:

> [...]
    > czy raczej o limit dzienny? Inteligo ma wysoki limit dzienny
    > niby nieograniczony ale nie sprawdzałem kwot wyższych niż 15k

    Skąd wziąłeś 7x4000? Chciałbym wypłacić powyżej 200 tys. zł. Chodzi
    zarówno o wysokość wypłaty przy jednokrotnym włożeniu karty, limit
    dzienny banku, oraz limit dzienny wypłaty z jednego bankomatu tę samą
    kartą (o ile ten ostatni istnieje).
    Czy mBank nie ma nieograniczonego (chyba niektóre limity są standardowo
    poustawiane na 999.999.999)?

  • 5. Data: 2011-03-22 18:20:07
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > banku, oraz limit dzienny wypłaty z jednego bankomatu tę samą kartą (o ile

    200k kartami to się ktoś zamęczy... Ja czasami wypłacam kartami kwoty w
    okolicach 100k. Zazwyczaj muszę używać dwóch bankomatów, przy pechu trzech
    przy szczęściu jednego. Zatem tobie wróżę nie mniej niż 2 bankomaty, a
    najpewniej 3.
    200k to minimum 50 transakcji, w praktyce więcej (bywa, że kończą się stówki
    i trzeba brać w drobnych, dwusetek nie uświadczysz w praktyce). Zajmie to
    tak na oko ponad półtorej godziny (a przy pechu związanym z ilością i
    jakością bankomatów może być i 3 godziny), więc aspekty związane z
    bezpieczeństwem też zaczynają mieć istotne znaczenie.

    Jeśli chodzi tylko o historię rachunku widoczną przez internet, to nie
    spotkałem się aby przy wypłacie było widać kto wypłacał (przetestuj to w
    swoim banku i tyle). Jeśli natomiast chodzi o to, aby później nie dało się
    udowodnić kto wypłacał, pozostaje jednak tylko karta (karty).

  • 6. Data: 2011-03-22 18:41:06
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 22 Mar, 14:37, XYZ <j...@m...bin> wrote:
    > Chcia bym, eby pewna osoba mog a dokona wyp aty pieni dzy z mojego
    > konta, w taki spos b, by - przynajmniej w historii rachunku - wygl da o
    > to na wyp at wykonan osobi cie.

    Na wyciagu to bedziesz mial bewnie mial tylko informacje o wyplacie
    gotowkowej, a nie kto jej dokonywal. Bank oczywiscie zawsze moze
    zidentyfikowac osobe.

    > Zgodnie z prawem bankowym istnieje konieczno identyfikacji osoby
    > sk adaj cej zlecenie, w tym przypadku wyp aty, lecz mo e znacie jaki
    > bank, w kt rym wyp ata dokonana przez pe nomocnika jest nieodr nialna
    > od zleconej osobi cie?

    Moze Pekao przy uzyciu karty IKM, o ile jeszcze sie ostaly... W
    lukasie chyba tez mieli karte identyfikacyjna...

    > Czy mo ecie poleci jaki inny spos b wyp aty? My la em te o
    > pozostawieniu zwyk ej karty debetowej wydanej na mnie, ale trzeba by
    > porcjowa ca o . Jakie sieci bankomat w maj wysokie limity wyp at w
    > jednej transzy?

    Wyplacajac w oddziale duza gotowke tez musisz zamowic wczesniej, a to
    chyba juz dla konkteknego klienta jest robione...

    MK

  • 7. Data: 2011-03-22 20:34:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Moze Pekao przy uzyciu karty IKM, o ile jeszcze sie ostaly... W
    > lukasie chyba tez mieli karte identyfikacyjna...

    Nie wiem jak Pekao, ale banki czesto przy wyplacie podobnych sum
    cuduja, np. chca dodatkowych dokumentow, "przepytuja" z jakichs
    znanych obu stronom informacji itp. Bylbym troche zdziwiony gdyby
    Pekao wyplacilo 200 kzl tylko na jakas "karte IKM".

    Ale przyznaje ze nie wiem na pewno.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2011-03-22 20:54:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ja się zastanawiam, po co to komu... Może da się załatwić inaczej...

    MJ

  • 9. Data: 2011-03-22 21:36:57
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 22.03.2011 19:20, MarekZ wrote:
> [...]
    > ilością i jakością bankomatów może być i 3 godziny), więc aspekty
    > związane z bezpieczeństwem też zaczynają mieć istotne znaczenie.
    Zgadzam się, dlatego wolałbym uniknąć bankomatowania.

> [...]
    > swoim banku i tyle). Jeśli natomiast chodzi o to, aby później nie dało
    > się udowodnić kto wypłacał, pozostaje jednak tylko karta (karty).
    Hmm, jak patrzę w historię, a trochę tych rachunków mam, to w każdym
    wyraźnie widać, kto wypłaty dokonał - właściciel czy pełnomocnik,
    ponieważ podane jest imię i nazwisko wypłacającego.

    Oczywiście przy wypłacie w oddziale wymagany jest podpis, więc zostanie
    ślad, kto wypłacał na papierowym potwierdzeniu w archiwum bank. Lecz
    chciałbym, żeby w historii rachunku i na miesięcznym wyciągu było
    podane, że wypłaty dokonał posiadacz rachunku, a nie pełnomocnik.

  • 10. Data: 2011-03-22 22:03:48
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 22.03.2011 19:41, MK wrote:

    > Na wyciagu to bedziesz mial bewnie mial tylko informacje o wyplacie
    > gotowkowej, a nie kto jej dokonywal. Bank oczywiscie zawsze moze
    > zidentyfikowac osobe.
    Rzeczywiście w większości banków tak jest, ale pozostaje jeszcze kwestia
    historii rachunku w systemie banku, a tam informacja o wypłacającym już
    jest (nie dbam o to, że na papierowym potwierdzeniu jest podpis innej
    osoby).

    > Moze Pekao przy uzyciu karty IKM, o ile jeszcze sie ostaly... W
    > lukasie chyba tez mieli karte identyfikacyjna...
    Może i by się udało, gdyby osoba udająca mnie miała tę samą płeć,
    podobny wiek i umiała się podpisać jak ja. Ale to chyba podpadało by pod
    fałszerstwo, jeśli by się wydało.

    Z ciekawości sprawdziłem, jak to jest przy wypłacie w Pekao przy użyciu
    IKM. W tytule operacji zazwyczaj jest wpisany numer karty. W historii
    rachunku, w operacjach bieżących jest również pole "na rachunek", w
    którym, w przypadku wypłaty, podany jest pełny nr IKM. W operacjach
    archiwalnych tego pola nie ma, ale wątpię by je kasowali. Po prostu nie
    wyświetlają. Imienia i nazwiska w ogóle nie ma, a adres, niezależnie od
    tego kto wypłaca, jest posiadacza rachunku.