  • 11. Data: 2007-04-03 22:15:18
    Temat: Re: Inwestycja w jeden czy więcej funduszy
    Od: Amicus <v...@g...com.pl>

    Dnia Wed, 04 Apr 2007 00:07:42 +0200, RobertS napisał(a):

    > własne doswiadczenia inwestycyjne (oszczedzam w funduszach od 1996 r.)
    > oraz obliczenia bardziej zaawansowanych wskaznikow funduszy, historyczna
    > stopa zwrotu to bardzo zawodna miara funduszu...dla mnie to tylko jeden
    > z parametrow

    Jeszcze raz dziękuje ci za pomoc.
    Pozdr.
    Amicus

  • 12. Data: 2007-04-04 04:27:03
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    RobertS <r...@x...pl> wrote:

    > oraz obliczenia bardziej zaawansowanych wskaznikow funduszy, historyczna
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ? :-)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 13. Data: 2007-04-04 08:33:50
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Podłącze się pod temat. Wczoraj mnie ojciec zaatakował z okazji tego, że
    sprzedał mieszkanie i chce w coś zainwestować. Kwota to około 120k zł i
    z tego co powiedział we wrześniu część musi wycofać na remont dachu, ale
    na koniec roku coś znowu dorzuci. Tak pobieżnie przeglądnąłem archiwum i
    poczytałem wczoraj wieczorem tu i ówdzie i się zastanawiam: SFI w mbanku
    i parasol AIG + FI legg mason/skarbiec czy może wysłać go do open.pl
    albo do dbank i ich Pakietu Inwestor? Coś odradzacie na dzień dobry lub
    możecie dorzucić coś na co warto uwagę zwrócić?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 14. Data: 2007-04-04 08:48:11
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Kwota to około 120k zł i
> [...]
    > albo do dbank i ich Pakietu Inwestor? Coś odradzacie na dzień dobry lub
    > możecie dorzucić coś na co warto uwagę zwrócić?

    indeksy na giełdzie znowu "szczytują" więc lepiej nie pakować całej kasy w
    FA,
    najlepiej podzielić, jeżeli kwota to ok. 120k to połowa w AIG FSW, 1/4 w
    AIG FA (oba w ramach parasola), a resztę do Legg Mason lub/i DWS Akcji Plus

    wybierając fundusz nie kierujcie się tylko historyczną stopą zwrotu - to
    dość złudne, proponuję spojrzec na inne parametry takie jak odchylenie
    standardowe lub wskaźnik Sharpe'a

    a pośrednikom itp. dziękujemy, oni proponują PSO, z których nie opłaca się
    wycofać kasy przez X lat - to inwestycja dla długodystansowców, mBank/Multi
    z SFI to wedlug mnie optymalne rozwiazanie

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2007-04-04 09:48:09
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

> [...]
    > AIG FA (oba w ramach parasola), a resztę do Legg Mason lub/i DWS Akcji Plus

    W SFI mbanku w "FUNDUSZE HYBRYDOWE" mam coś takiego: AIG FIO STAB.
    WZROST i AIG SUBF STAB.WZRST. w "FUNDUSZE AKCJI" to samo czyli AIG FIO
    AKCJI i AIG SUBF AKCJI. Tak dla potomnych i dla pewności parasol to te z
    SUBF w nazwie co wydaje się logiczne a nie mam czasu przekopywać się
    przez prospekt w pdf.

    > wybierając fundusz nie kierujcie się tylko historyczną stopą zwrotu - to
    > dość złudne, proponuję spojrzec na inne parametry takie jak odchylenie
    > standardowe lub wskaźnik Sharpe'a

    No ja jeszcze nie za bardzo ogarniam na bieżąco co i jak ale w wolnych
    chwilach się dokształcam ile mogę. Swoje próby właśnie rozpocząłem od
    Legg M i Skarbca no i jak narazie jest nieźle.

    > a pośrednikom itp. dziękujemy, oni proponują PSO, z których nie opłaca się
    > wycofać kasy przez X lat - to inwestycja dla długodystansowców, mBank/Multi
    > z SFI to wedlug mnie optymalne rozwiazanie

    No jak będę miał chwilę to zajdę do DB bo dzisiaj albo jutro będe koło
    niego przechodził i tak z ciekawości się podpytam bo na www nie wszystko
    jest dla mnie jasne.
    Dziękuje za cenne uwagi.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 16. Data: 2007-04-04 19:27:48
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > kwota niewielka, a wiec proponuje 1/3 Legg Mason Akcji, 1/3 AIG Akcji i
    > 1/3 AIG FSW (te dwa ostatnie moga byc w formie parasola)

    Zajebista dywersyfikacja zaloze sie ze wszystkie fundusze Alcji
    maja te same akcje czyli pewnie pol WIG20.

    Dywersyfikacje proponuje geograficzna lub w inne instrumenty.
    A moze Hedge Fund ?

  • 17. Data: 2007-04-04 19:29:02
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Amicus napisał(a):

    > Mógłbym jeszcze dodac pytanie:
    > Jak procentowo powinien rozkładać się wkład z 3000zł
    > Wiecej na fundusz Akcyjny czy wiecej na zrównoważony albo stabilny?
    > Chodzi mi o to czy więcej wpłacać procentowo do funduszu obarczonego
    > większym ryzykiem (akcyjnego) czy do funduszu o mniejszym ryzyku
    > -który powinien być w moim portwelu pierwszym, tym głównym a który drugim
    > itd.

    Jak czujesz, jaka strate jestes w stanie przebolec ?
    Czy bedziesz dzielny i bedziesz trzymal gdy straty beda 10 , 15. 20% ?

  • 18. Data: 2007-04-04 19:30:09
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > jezeli tylko kilka miesiecy i slabo znosisz spadajace wartosci j.u. to
    > wieksza czesc kasy wplac do FSW,

    FSW spadnie jak cala gielda bedzie spadac tylko mniej.
    To zadna dywersyfikacja.

  • 19. Data: 2007-04-04 19:34:43
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Amicus napisał(a):

> [...]
    > poza odpowiednim zarządzaniem, najwieksze znaczenia ma sytuacja na rynkach

    Mysle ze rzut kostka bedzie dobry. Nie da sie przewidziec zachowania
    funduszu. Zobacz taki hit DWS Akcji pierwsze miejsca 7 lat temu odszedl
    zarzdzajacy Nejman i .... kaplica do tej pory gdzies w ogonie.

    Jest taki fundusz co przyniosl swietne wyniki za zeszly rok ale co
    bedzie jak odejdzie zarzdzajacy DWS MiS Tomasz Tarczynski ?
    Czy ludzie przyzwyczajeni do rekordowych zyskow nei spekaja przy
    pierwszy -10% na gieldzie i fundusz bedzie PKCem sprzedawal akcje ?

  • 20. Data: 2007-04-04 19:53:57
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

> [...]
    > oraz obliczenia bardziej zaawansowanych wskaznikow funduszy, historyczna
    > stopa zwrotu to bardzo zawodna miara funduszu...dla mnie to tylko jeden

    Ano właśnie.

    Czy wykorzystanie wskaźników AT przy inwestowaniu w FI ma sens, biorąc
    pod uwagę poślizgi przy wycenach jednostek i częstotliwość generowania
    sygnałów kupna/sprzedaźy?

    Konkretnie biorę pod uwagę MACD i RSI.

    MACD generuje za dużo fałszywych sygnałów i tak "na wyczucie" wydaje mi się
    nie być zbyt dobrym parametrem do tego celu, ale np. RSI dla większości FA
    podczas ostatniej korekty zbliżył sie "niebezpiecznie blisko" do poziomu 30%
    i było o włos od wygenerowania sygnału kupna. Ostatnia taka sytuacja miała
    miejsce po majowej zwałce. I właśnie w tym szkopuł. Jeden sygnał kupna
    na 9 miesięcy to trochę mało...

    Z jakich wskaźników AT korzystasz?

    <>