eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiInteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-(((( › Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
  • Reply-To: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
    From: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <be4ubg$j7$1@korweta.task.gda.pl>
    <s...@s...ctnet.pl> <3f068679$1@news.home.net.pl>
    <be65db$qbd$1@news.onet.pl> <3f06aa40$2@news.home.net.pl>
    <s...@s...ctnet.pl> <3...@n...home.net.pl>
    <be6sc3$mmn$1@news2.ipartners.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <3f073ee2$1@news.home.net.pl> <be7h42$kvm$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
    Date: Mon, 7 Jul 2003 09:48:02 +0200
    Lines: 63
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    NNTP-Posting-Host: 81.15.163.51
    Message-ID: <3...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1057564093 81.15.163.51 (7 Jul 2003 09:48:13 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: elkom.data
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.ipartners.pl!ne
    ws.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:249923
    [ ukryj nagłówki ]

    W artykule be7h42$kvm$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Wojciech Nawara z adresu <n...@o...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3f073ee2$1@news.home.net.pl...
    >
    >> To akurat jest oczywiste gdyż Twój znajomy nie ma prawa ingerować w
    >> konto należące do US .
    >> Pieniążki spłyneły nie na konto rozrachunkowe Twojego znajomego ,
    >> spłyneły na konto US w żaden sposób nie powiązane z Twoim znajomym .
    >> Właścicielem konta jest US i tylko do niego bank mógł się zwrócić co
    >> też uczynił .
    >
    > Może się mylę, ale moim zdaniem właścicielem i dysponentem rachunku
    > ZUS jest ZUS, a nie klient - płatnik. To, że wpłaca na jakiśtam
    > numer, to nie znaczy, że to jego rachunek i że ma prawo do wydawania
    > dyspozycji z tym rachunkiem związanych. A tylko _skorelowany_ z danym
    > płatnikiem.
    >
    > To ZUS ma z bankiem podpisaną umowę o prowadzenie tegoż rachunku - nie
    > płatnik.
    >
    > Płatnik nie może sobie przyjść do banku i zadysponować kwotą
    > znajdującą się na tymże rachunku - bo nie ma praw do tegoż.

    Do banku nie . Do ZUSu tak o ile płatnik udowodni że ma nadpłatę w stosunku
    do bieżących zobowiązań .

    > Zapytanie o zwrot pieniędzy moim zdaniem trafi do ZUS a nie do
    > klienta - płatnika.

    Nawet gdy do ZUS ze strony banku to bez zgody klienta i płatnika w jednej
    osobie nawet jeden grosik nie ma prawa ubyć .

    > Może się mylę - nigdy nie płaciłem nic na ZUS - czy każdy ma
    > indywidualny numer subkonta???

    Numer nie ale konto gdzie zbiera się kapitał początkowy ubezpieczonego i z
    którego prowadzona jest obsługa drugiego filaru a w przyszłości będzie
    prowadzona wypłata świadczeń emerytalnych w wysokości zależnej między innymi
    od wielkości tego kapitału ..
    Czy identyfikacja konta poza systemem bankowym musi być na zasadach tego
    ostatniego ? Po co płatnik podaje tyle numerków przy operacji przelewu .i
    składaniu deklaracji ? Czemu miała służyć reforma systemu ubezpieczeń
    emerytalnych ? Bez znalezienia _wszystkich_ prawdziwych wersji odpowiedzi na
    te pytania nie zrozumiesz mechanizmu postępowania w tej sprawie .
    Czy jest dla Ciebie do przyjęcia by ktokolwiek poza Tobą miał prawo wpływać
    na wysokość Twojej emerytury ?

    > Bo jeśli Tobie o to chodzi, to jak bank dwa razy przeleje mi kwotę za
    > rachunek za telefon to też zapytany o zwrot będzie klient [w końcu to
    > jego subkonto]. Jeśli to porównanie jest bez sensu to mnie
    > uświadomnie o tym. ;-)

    Zdecydowanie powinien być o ile jako nadawca jest klient ale ZUS to nie to
    samo co IDEA i US .

    > Dalej uważam, że bank nie miał podstaw do dokonania dwukrotnego
    > obciążenia i tyle. I zobowiązany jest do skorygowania błędnego salda
    > - nawet swoim regulaminem.

    Nie miał prawa ale zrobił o ile jest to prawda i nie ma jednej uniwersalnej
    drogi postępowania dla cofnięcia niezamierzonych przelewów ..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1