  • 1. Data: 2002-09-22 18:44:19
    Temat: Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji w mBanku?
    Od: "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl>

    Witam,
    7 czerwca dokonałem przelewu z e-konta na rachunek Polkomtela.
    Była to opłata za rachunek telefoniczny.
    Kilkanaście dni później przyszedł kolejny rachunek telefoniczny wraz z karą
    5 zł za niezapłacenie poprzedniego.
    Okazało się, że pieniądze nie doszły z powodu mojej pomyłki polegającej na
    pominięciu 1 cyfry w n-rze rachunku.
    23 czerwca złożyłem reklamację w mBanku i pomimo jeszcze kilkakrotnych
    kontaktów z mBankiem pieniędzy do dziś nie ma ani na rachunku w mBanku ani
    na koncie w Polkomtelu.
    Kwota nie jest może wygórowana, ale wydaje mi się, że 3 miesiące są okresem
    wystarczającym do ustalenia gdzie przesłano te środki?
    Już mi się nie chce w tej sprawie nigdzie dzwonić, bo to raptem czterdzieści
    kilka złotych, ale wydaje mi się, że albo Polkomtel albo mBank są co
    najmniej nie w porządku.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 2. Data: 2002-09-22 18:55:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Kwota nie jest może wygórowana, ale wydaje mi się, że 3 miesiące są
    okresem
    > wystarczającym do ustalenia gdzie przesłano te środki?

    IMHO na rachunek, ktory podales w dyspozycji.

    > Już mi się nie chce w tej sprawie nigdzie dzwonić, bo to raptem
    czterdzieści
    > kilka złotych, ale wydaje mi się, że albo Polkomtel albo mBank są co
    > najmniej nie w porządku.

    Hm... a nie widzisz tu swojej winy? Bank nie ma zadnych mozliwosci odebrania
    tych pieniedzy osobie na ktorej konto przelales. Pewnie nie wiesz, ale w
    Regulaminie znajduje sie m.in. cos takiego

    § 21.
    [...]
    2/ Posiadacz rachunku zobowiązany jest upewnić się, że wszystkie składane
    dyspozycje dotyczące posiadanego rachunku są prawidłowe i zgodne z jego
    intencją.

    Maciej

  • 3. Data: 2002-09-22 19:10:07
    Od: "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl>

    > Hm... a nie widzisz tu swojej winy? Bank nie ma zadnych mozliwosci
    odebrania
    > tych pieniedzy osobie na ktorej konto przelales.

    Ciekawy jestem której osobie.
    Nr rachunku w Polkomtelu wygląda tak nr identyfikujący bank-nr
    identyfikujący klienta czyli Polkomtel-nr klienta w Polkomtelu.
    W moim przelewie pominąłem 1 w środkowym członie, więc wynika z tego, że
    ktoś gdzieś nie potrafił zidentyfikować Polkomtela pomimo tego, że wyraźnie
    jest on podany jako odbiorca w danych adresowych w przelewie.
    Nie znam się na procedurach, ale skoro wysłałem pieniądze z banku i one nie
    doszły do adresata, to skierowałem to pytanie do banku, z którego wysłałem.
    Przez 3 miesiące można było ustalić gdzie wysłano moje pieniądze.
    I kto je sobie zaksięgował.
    A takiej informacji nie uzyskałem.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 4. Data: 2002-09-22 19:20:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Ciekawy jestem której osobie.

    Jesli oczekujesz, ze bank poda dane klienta na podstawie numeru rachunku to
    sie myslisz. Dane wlasciciela rachunku sa chronione przez Prawo Bankowe.

> [...]
    wyraźnie
    > jest on podany jako odbiorca w danych adresowych w przelewie.

    Przelewu dokonuje sie na numer rachunku, a na nazwe. Mozna wyslac pieniadze
    osobie ktorej danych nie znamy, a znamy numer rachunku. Odwrotnie sie nie
    da.
    BTW czy Polkomtel nie ma przypadkiem rachunku w BRE?

    > Nie znam się na procedurach, ale skoro wysłałem pieniądze z banku i one
    nie
    > doszły do adresata, to skierowałem to pytanie do banku, z którego
    wysłałem.

    Przeciez sam zauwazyles, ze popelniles blad i nie wiesz do kogo zostaly
    wyslane pieniadze, wies skad pewnosc ze nie dotarly do adresata? ;)

    > Przez 3 miesiące można było ustalić gdzie wysłano moje pieniądze.
    > I kto je sobie zaksięgował.
    > A takiej informacji nie uzyskałem.

    I zapewne nie uzyskasz nic wiecej poza numerem rachunku na ktory wyslales.
    Bank moze tylko poprosic o zwrot tych pieniedzy, ale nie moze tego wymusic.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-09-22 20:07:40
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

> [...]

    > Bank moze tylko poprosic o zwrot tych pieniedzy, ale nie moze tego wymusic.

    Co za irytujaca postawa!
    Wina IMHO jest przede wszystkim BANKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Blad moze popelnic kazdy, nie oznacza to jednak ze bank ma prawo
    powiedziec "caluj mnie gdzies, za bledy trzeba placic". To absurd!

    W dyspozycji podano zapewne wyraznie adresata oraz tytul przelewu.
    Pieniadze nie mogly wiec trafic do kogos innego, przelew powinien byl
    byc cofniety. Tym bardziej, ze autor posta pisze wyraznie, ze pominal
    cyfre, co oznacza, ze nr rach byl nieprawidlowy chociazby ze wzgledu
    na ilosc cyfr.

    Radze najpierw uwaznie czytac posty, a potem wypisywac takie bzdury
    od ktorych mozg sie lasuje.

    GreG

  • 6. Data: 2002-09-22 20:21:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co za irytujaca postawa!

    Hehe...

    > Wina IMHO jest przede wszystkim BANKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    A skad bank A ma wiedziec czy konto xxx w Banku B nalezy do Y? Pytalem czy
    rachunek Polkomtela jest w BRE, odpowiedzi nie dostalem.

    > Blad moze popelnic kazdy, nie oznacza to jednak ze bank ma prawo
    > powiedziec "caluj mnie gdzies, za bledy trzeba placic". To absurd!

    Bank tego nie powiedzial, a moglby. Rozumiem, ze jestes zdania ze za
    wszystkie bledy ma placic bank? ;)

> [...]
    > byc cofniety. Tym bardziej, ze autor posta pisze wyraznie, ze pominal
    > cyfre, co oznacza, ze nr rach byl nieprawidlowy chociazby ze wzgledu

    Jesli to nie byl numer w standardzie NRB to ilosc cyfr moze byc zmienna.

    > Radze najpierw uwaznie czytac posty, a potem wypisywac takie bzdury

    Dokladnie :). Skorzystaj, ze swojej rady ;).

    Maciej

  • 7. Data: 2002-09-22 20:37:33
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > którego wysłałem. Przez 3 miesiące można było ustalić gdzie wysłano
    > moje pieniądze. I kto je sobie zaksięgował.

    Slusznie zlozyles reklamacje do swojego banku. Ale poniewaz - na Twoje
    zyczenie - BRE wyslal to do INNEGO banku, to musi czekac na odpowiedz
    stamtad. A poniewaz "stamtad' = Citi, to moze potrwac
    :-(

    M.

  • 8. Data: 2002-09-22 20:54:28
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > A skad bank A ma wiedziec czy konto xxx w Banku B nalezy do Y? Pytalem czy
    > rachunek Polkomtela jest w BRE, odpowiedzi nie dostalem.

    Gdziekolwiek by nie byl, gdy konto nie istnieje lub nie zgadza sie
    adresat z nr konta, pieniadze maja wrocic.

    > Bank tego nie powiedzial, a moglby. Rozumiem, ze jestes zdania ze za
    > wszystkie bledy ma placic bank? ;)

    Za wlasne tak. A bledem banku jest przelanie srodkow na konto, mimo
    iz nie zgadzaja sie wszystkie dane.
    Gdyby podano tylko nr konta i to blednie - to wina jest po stronie
    klienta.
    Jesli jednak pieniadze zniknely, wypadaloby powiedziec klientowi gdzie.

    GreG

  • 9. Data: 2002-09-23 09:04:43
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > zyczenie - BRE wyslal to do INNEGO banku, to musi czekac na odpowiedz
    > stamtad. A poniewaz "stamtad' = Citi, to moze potrwac

    Podobna sytuacja na linii TP24<>Citi (rachunek Ery) zakończyła się
    szczęśliwie po roku:-)

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2002-09-24 13:44:03
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    GreG napisał(a):

> [...]
    + jest w citi

    > Gdziekolwiek by nie byl, gdy konto nie istnieje lub nie zgadza sie
    > adresat z nr konta, pieniadze maja wrocic.
    ale citi tego nie sprawdzal - pewno zaksiegowal komu innemu (zadnej winy
    bre tu nie widze)

    > Za wlasne tak. A bledem banku jest przelanie srodkow na konto, mimo
    > iz nie zgadzaja sie wszystkie dane.
    > Gdyby podano tylko nr konta i to blednie - to wina jest po stronie
    > klienta.
    bre przekazal kase do kir'u czy tez na sybir i dalej nie ma pojecia co
    sie z tymi pieniedzmi dzieje

    > Jesli jednak pieniadze zniknely, wypadaloby powiedziec klientowi gdzie.
    na koncie prowadzonym w citi, numer rachunku jest na przelewie
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt