  • 1. Data: 2004-11-14 18:32:08
    Temat: ING BankOnLine - przelewy z odroczoną datą płatności
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Właśnie przed chwilą zdefiniowałem przelew z datą płatności ustawioną na
    2004-11-15. Niestety, system od razu zdjął mi określoną kwotę z konta, a
    przelew "wisi" w zakładce Transakcje Oczekujące. Zastanawiam się co jest
    grane, bo jak ostatnio definiowałem przelew z odroczoną datą płatności, na
    następny dzień, to po jego przyjęciu przez system miałem jeszcze możliwość
    go odwołać, a wyszczególniona kwota nie od razu została zdjęta z mojego
    konta. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co chodzi?

    --
    chairon

  • 2. Data: 2004-11-14 19:53:24
    Od: "Piotr" <p...@p...com>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go odwołać, a wyszczególniona kwota nie od razu została zdjęta z mojego
    > konta. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co chodzi?

    tak sie chyba dzieje tylko w weekendy
    tez kiedys cos podobnego mialem

    PiotR

  • 3. Data: 2004-11-15 13:32:57
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr <p...@p...com> napisał(a):

    > tak sie chyba dzieje tylko w weekendy
    > tez kiedys cos podobnego mialem

    Napisałem w tej sprawie do banku. Oto co przysłali w odpowiedzi:

    "przelewy realizowane w trybie OFF-LINE z datą przyszłą na następny dzień
    nie są traktowane jako transakcje przyszłe, lecz jako z bieżącą datą
    realizacji w trybie offline. Różnica polega na tym, że dla transakcji z
    bieżącą datą realizacji w
    trybie off-line zakładana jest blokada środków, która-jeśli nie ma w danym
    momencie środków-jest nieudana,z kodem właściwym dla braku środków. Jeśli
    więc transakcja ma zostać przyjęta do realizacji bez blokady-jako tak zwany
    przelew z odroczonum terminem płatności-to musi być wykonana w offline z
    datą o 2 dni wcześniejszą albo w online o jeden dzień wcześniejszą niż
    przewidywana data transakcji.
    Jeżeli więc złożył Pan przelew np.: w czwartek wieczorem, kiedy jest już
    offline, z datą na jutro (piątek), to przelew jest traktowany jako zlecony z
    datą czwartkową ale w trybie offline.
    Oznacza to, że taki przelew nie może zostać usunięty z pozycji transakcje
    oczekujące. W pozostałych przypadkach (wymienionych powyżej), funkcja ta
    jest aktywna."

    Nie ma to jak jasne i klarowne wyjaśnienie ROTFL

    --
    chairon

  • 4. Data: 2004-11-15 21:29:24
    Od: "Piotr" <p...@p...com>

> [...]
    > jest aktywna."

    Nie ma to jak jasne i klarowne wyjaśnienie ROTFL

    bardziej mnie zmartwilo przedostatnie zdanie

    PiotR