  • 1. Data: 2003-06-09 06:50:56
    Temat: III filar - prosze o wady, musze komus odradzic
    Od: "Kinos" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Swego czasu widzialem ciekawy artykul na temat wad III filaru. Chyba pisali
    o tym w Wyborczej lub Angorze, nie pamietam. Musze odradzic kumplowi wybor
    tego rodzaju ubezpieczenia, wiec prosze o linki do info jak to ludzie na tym
    traca, ile wynosza prowizje dla agentow.
    Mam tez jeszcze jednpytanko, jesli znajomy juz wplacil tam I rate, czy jest
    mozliwosc odzyskania tej kasy? Z tego co pamietam to jesli zrezygnuje do
    dwoch lat to wszystko przepada, moze jest inaczej???
    pzw
    Kuflon

  • 2. Data: 2003-06-09 07:39:16
    Temat: Re: III filar - prosze o wady, musze komus odradzic
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Trzeci filar to wszelkie dobrowolne formy oszzedzania na emeryture. Z
    Twojego posta wynika, ze chodzi Ci o ubezpieczenia z funduszem
    inwestycyjnym. To tylko jedna z form trzeciego filaru i nie nalezy
    uzywac tych nazw zamiennie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2003-06-09 07:57:03
    Od: "Kinos" <z...@p...onet.pl>

    hej
    chodzi mi o to, kiedy placisz miesiecznie firmie, ktora z tego zyje,
    utrzymuje agentow, marmurowe schody itd, dlatego zostaje po kilku latach
    takiego oszczedzania sporo mniej kasy niz tam wplaciles...
    Kuflon

  • 4. Data: 2003-06-09 09:32:28
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    > Mam tez jeszcze jednpytanko, jesli znajomy juz wplacil tam I rate, czy
    jest
    > mozliwosc odzyskania tej kasy?

    Mniej straci jak sobie odpuści i machnie ręką na tą jedną ratę.

    > Z tego co pamietam to jesli zrezygnuje do
    > dwoch lat to wszystko przepada, moze jest inaczej???

    Na pewno nic nie dostanie

    Ja wpłaciłem już ok. 2000zł a na koncie mam 173zł - ostatnio przyszedł
    wyciąg.
    Z tym że to moje ubezpieczenie to jest na życie + dożycie (emerytura).
    Dlatego tracę szybciej niż inni.

    Zastanawiam się co mam z tym fantem zrobić. :(

    pozdrawiam

    P.

    ps. Mnie też się zapytała o radę szwagierka co ma zrobić... ale jak już
    wpłaciła pierwszą ratę. Nawet chyba nie zadzwonili żeby zapytać dlaczego
    już nie wpłaca kasy.
    Poszłą za moją radą.

  • 5. Data: 2003-06-09 10:22:31
    Od: "Kinos" <z...@p...onet.pl>

    dzieki! tez jestem tego zdania! i wspolczuje wlozonej kasy
    pzw
    Kuflon

  • 6. Data: 2003-06-09 12:22:22
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "pierwek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dlatego tracę szybciej niż inni.
    >
    > Zastanawiam się co mam z tym fantem zrobić. :(

    rozwiązanie jest proste - umrzyj (o ile istnieje takie słowo) :))
    a jak jesteś cierpliwy, to "dożyj" odpowiedniego wieku

    tylko nie w wyniku samobójstwa, bo nikt kasy nie dostanie

    ubezpieczenie na życie i dożycie, jak sama nazwa wskazuje, jest wypłacane
    wówczas, gdy umrzesz w okresie jego obowiązywania lub kiedy dożyjesz
    ustalonego wcześniej wieku

    nie rozumiem czego innego oczekujesz po ubezpieczeniu

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-06-09 19:42:39
    Od: "Lesio5" <I...@v...pI>

    Użytkownik "Kinos" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > utrzymuje agentow, marmurowe schody itd, dlatego zostaje po kilku latach
    > takiego oszczedzania sporo mniej kasy niz tam wplaciles...

    Lecz jako wartosc dodatkowa otrzymujesz ubezpieczenie. Nie ma nic za darmo.
    Ubezpieczenie na zycie nie jest forma oszczedzania.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    "Ma gavte la nata"

  • 8. Data: 2003-06-09 19:43:52
    Od: "Lesio5" <I...@v...pI>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > rozwiązanie jest proste - umrzyj (o ile istnieje takie słowo) :))
    > a jak jesteś cierpliwy, to "dożyj" odpowiedniego wieku
    >
    > tylko nie w wyniku samobójstwa, bo nikt kasy nie dostanie

    Po 2 laTACH mozna nawet popelnic samobójstwo a kasa jest wyplacana. tak
    wynika z ustawy ubezpieczeniowej.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    "Ma gavte la nata"

  • 9. Data: 2003-06-09 21:22:47
    Od: "Przemek" <p...@g...pl>

> [...]
    > mozliwosc odzyskania tej kasy? Z tego co pamietam to jesli zrezygnuje do
    > dwoch lat to wszystko przepada, moze jest inaczej???

    Co do pierwszej składki - w "jednym z największych towarzystw ubezpieczeń na
    życie" :-) można zrezygnować w ciągu 30 dni i dostać zwrot pieniędzy. W
    innych firmach jest pewnie podobnie.
    Warunek dwóch lat najprawdopodobniej obowiązuje, ale dla pewności radzę
    sprawdzić warunki umowy, przy niektórych produktach nie ma tego
    ograniczenia.

    Przemek

  • 10. Data: 2003-06-10 07:41:41
    Od: "Kinos" <z...@p...onet.pl>

    chodzilo mi raczej o emeryture niz zyciowke, albo oba na raz