  • Data: 2011-10-11 13:42:22
    Temat: Re: Hipoteki i mieszkania.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 10 Oct 2011 21:49:10 +0200, w <j...@s...list.pl>,
    Sławomir Szyszło <s...@C...pl> napisał(-a):

    > Dnia Mon, 10 Oct 2011 18:23:12 +0200, "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    > wklepał(-a):

    > Nie wystarczy. Elementarne Watsonie.
    >
    > Zarobki 3000 zł, połowa na mieszkanie czyli 1500.
    >
    > Zarobki o 50% większe zatem:
    >
    > 3000 + 50% * 3000 = 4500
    >
    > Czyli wydatki na mieszkanie w stosunku do nowych zarobków:
    > 1500 / 4500 * 100 ~= 33%
    >
    > I gdzie tu dwa razy tańsze to mieszkanie?
    >
    > "O połowę więcej" to nie to samo co "poprzednio miałem połowę tego co teraz".
    > ;-P

    Cóż za piękna manipulacja matematyką, powinieneś zostać politykiem :).

    Policzmy: zarobki 3000zł, na mieszkanie 1500zł.
    Mieszkanie tanieje o połowę, więc wydajemy teraz 750zł.
    Z 50% robi się 25%. Faktycznie -- mieszkanie 2x tańsze. Na życie pozostaje nam
    2250zł.

    W moim przykładzie -- 4500zł zarobki - 1500zł mieszkanie na życie pozostaje
    3000zł. To ja wolę wersję z drogim mieszkaniem :>.