  • Data: 2007-06-04 15:00:49
    Temat: Re: Gdzie ulokować 200-300 tys.
    Od: C...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > 1) gdzie najlepiej ulokować taką kasę. Aha i ważna sprawa fundusze
    > inwestycyjne odpadają - dziadek chce tylko do banku nie jest ryzykantem.
    Fundusze rynku pieniężnego są bardzo bezpieczną formą lokowania
    oszczędności - nawet bezpieczniejszą niż bank - ale rozumiem że
    dziadek 'nowinkom' nie ufa, zresztą dobra lokata w promocyjnej ofercie
    wychodzi lepiej niż taki fundusz. Natomiast fundusz jest o tyle dobry,
    że można wpłacać i wypłacać kiedy się chce.
    Co do funduszy obligacyjnych to nie polecam, bo wcale nie są tak pewne
    - przy podnoszeniu stóp procentowych [a tak raczej będzie w
    najbliższej przyszłości] fundusze takie tracą na wartości - tak było
    parę lat temu.

    > 2) Jakie lokaty? gdzie teraz najlepiej i najwyższy procent? A może mogę już
    > przy takich kwotach negocjować? Jeśli tak to gdzie w jakich bankach?
    Najwyżej oprocentowana lokata to chyba teraz 4 miesięczna w Getin
    Banku - 5,5% w skali roku [trzeba sprawdzić w oddziale czy jeszcze
    obowiązuje bo na stronie internetowej jest a jakby już nie było].
    Potem spokojnie można się rozejrzeć w jakieś innej ofercie. Ciekawą
    oferta są certyfikaty ubezpieczeniowe - też Getin Bank.
    Oczywiście negocjować można, ale te 'negocjacje' polegają na tym, że
    pracownik banku proponuje oprocentowanie na jakie pozwala mu 'góra' i
    na tym kończą się negocjacje. Ale popytać w różnych bankach można - a
    nuż się coś trafi.

    > 3) Wiem ze są takie rachunki oszczędnościowe w różnych bankach z których mogę
    > jedną wypłatę zrobić w miesiącu? Ile one dają % obecnie - może gdzieś jest
    > jakaś tabela ranking lokat?
    Obecnie chyba najwyżej oprocentowane jest takie konto w Polbanku - 5%,
    z tym że prowadzenie konta i przelewy są płatne:
    http://www.polbankefg.pl/p4_2_1_4.html
    Potem jest NobleBank: http://www.noblebank.pl/noble/index.jsp?place=Menu06
    &news_cat_id=159&layout=2
    GetinBank ma też niezłe oprocentowanie: http://www.getinbank.pl/343.php
    - w połączeniu z wspomnianymi certyfikatami ubezpieczeniowymi jest
    ciekawa ofertą.
    CitiBank ostatnio też wprowadził konto oszczędnościowe z
    oprocentowanie bodajże 4,5% - ale to do lipca, potem pewnie obniżą.