  • 31. Data: 2015-01-09 16:13:39
    Temat: Re: Gdzie korzystny leasing auta?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości
    >Ja miałem AC kilka lat. Wreszcie stało się - urwali lusterko. AC
    >chętnie by pokryło... zabierając zniżkę wartą więcej niż lusterko ;-)
    >Co do kradzieży to mam wrażenie, iż czasami wynajem miejsca na
    >parkingu strzeżonym może być tańszy niż AC (w dłuższej perspektywie
    >nawet kupno garażu taniej wychodzi - w zależności od auta i zniżek).

    Owszem, ale:
    -garazu moze zwyczajnie nie byc,
    -garaz przed kradzieza nie zabezpiecza, wrecz sie dziwie ze nie kradna
    tam bardziej niz zwykle.
    zwykla klodka, a potem mozna sobie w spokoju i cieple rozgryzac
    kolejne alarmy,
    -ciagle sa wypadki. a kradziezy jakby mniej.

    >Oczywiście każdy kalkuluje sobie po swojemu... "Hodowałem" te zniżki,
    >aż 60% się dorobiłem za bezszkodową jazdę. Potem... sprzedałem auto,
    >zaś po 2 latach dowiedziałem się, iż jeśli będę znowu chciał
    >ubezpieczyć to przerwa spowodowała, że wracam do stawki 100%
    >płatności ;-)

    A z drugiej strony Proama - kto ma znizke w OC, dostanie tez znizke w
    AC ... rozsadnie prawde mowiac.

    J.

  • 32. Data: 2015-01-09 17:43:06
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-09 o 16:13, J.F. pisze:
    > -garaz przed kradzieza nie zabezpiecza, wrecz sie dziwie ze nie kradna
    > tam bardziej niz zwykle.

    Wątpliwa teza w kontekście garażu podziemnego, często monitorowanego.

    > -ciagle sa wypadki. a kradziezy jakby mniej.

    OC przed tym chroni. AC tylko wtedy, gdy zamierzasz mieć wypadek ze
    swojej winy. Kiepskiego kierowcę wcześniej czy później nic nie ochroni
    przed utratą zdrowia/życia.

    > A z drugiej strony Proama - kto ma znizke w OC, dostanie tez znizke w AC
    > ... rozsadnie prawde mowiac.

    Sęk w tym, że zwykle po 2 latach zarówno zniżka na OC, jak i AC się zerują.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2015-01-09 21:43:07
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 9 Jan 2015 00:09:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jeszcze moze by mialo sens, gdyby auta oddano za drobny okup - po co
    >ryzykowac przebijanie numerow, legalizacje - wlasciciel bez AC sie na
    >10% pewnie dogada, PZU nie bedzie chcialo ...
    A wlasnie, przypomniales mi ze zaoferowali wlascicielowi zwrot auta za
    stosowna oplata (kojarze ze wyzsza niz AC). Przypadek?

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 34. Data: 2015-01-10 09:37:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 09 Jan 2015 17:43:06 +0100, S <a...@w...pl> wrote:
    > OC przed tym chroni. AC tylko wtedy, gdy zamierzasz mieć wypadek ze
    > swojej winy. Kiepskiego kierowcę wcześniej czy później nic nie
    ochroni
    > przed utratą zdrowia/życia.

    To akurat nonsens, nie bądź taki pewny siebie, że nigdy nie
    spowodujesz wypadku.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2015-01-10 19:40:44
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 09:37, Marek pisze:
    > ochroni
    >
    > To akurat nonsens, nie bądź taki pewny siebie, że nigdy nie spowodujesz
    > wypadku.

    Prawo jazdy mam 22 lata. Faktycznie ani razu nie miałem kolizji (nie
    mówiąc o wypadku) ze swojej winy. Gdybym w tym czasie płacił na AC to
    oddałbym pewnie dobre auto ubezpieczycielowi w formie składek. Ale tak
    jak pisałem - każdy musi sam się zastanowić co mu się lepiej opłaca.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2015-01-10 19:50:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    S <a...@w...pl> writes:

    [...]
    > Prawo jazdy mam 22 lata. Faktycznie ani razu nie miałem kolizji (nie
    > mówiąc o wypadku) ze swojej winy. Gdybym w tym czasie płacił na AC to

    Co ma AC (zwłaszcza od kradzieży) do ostrożnej jazdy?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/

  • 37. Data: 2015-01-10 20:09:20
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 19:50, Kamil Jońca pisze:
    > S <a...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Co ma AC (zwłaszcza od kradzieży) do ostrożnej jazdy?
    > KJ

    AC oddaje za szkody z winy kierowcy. OC nie. A ochrona od kradzieży może
    być tańsza i pewniejsza niż bazowanie na AC.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2015-01-10 20:16:22
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-01-10 o 19:50, Kamil Jońca pisze:
    > S <a...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Co ma AC (zwłaszcza od kradzieży) do ostrożnej jazdy?

    Oj tam - zaraz kradzieży
    - wracasz na parking a tu zaklepane drzwi czy błotnik a po sprawcy ani
    śladu ....

  • 39. Data: 2015-01-10 20:21:14
    Od: " 666" <...@...6>

    A jak to wygląda rachunkowo po stronie należności i zobowiązań?
    Kredyt i leasing to różne produkty.

    -----

  • 40. Data: 2015-01-11 08:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik S a...@w...pl ...

> [...]
    > oddałbym pewnie dobre auto ubezpieczycielowi w formie składek. Ale tak
    > jak pisałem - każdy musi sam się zastanowić co mu się lepiej opłaca.

    Albo i dwa auta.
    Ostatnio jak mi liczyli AC to wychodzilo circa 8% rocznie...