  • 1. Data: 2010-02-13 14:54:59
    Temat: Re: G7 darowało długi Haiti
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości news:hkoii9$t68$1@news.interia.pl...

    > Ogólnie hojność pewnej grupy ludzi w naszym kraju jest "niebotyczna".
    > Pamiętam, że w czasie powodzi stulecia w 97 roku wystawili w okrąglaku
    > puszkę na datki - po zakończeniu zbiórki było tam raptem kilka stówek... Czy
    > trzeba tutaj coś więcej komentować?

    Płacimy podatki -- warto nimi zadbać o potopionych czy inaczej skrzywdzonych. :)

    Tymczasem podatkami płaci się za utrzymanie kościołów, choć to jest sprzeczne
    nawet z naszym, już niekomunistycznym prawem. :) Podatki powinny iść na wojsko
    czy policję, a te instytucje bronią nas przed napadami. Czy powódź nie jest
    czymś na kształt napadu? IMO jest. Co więcej -- to państwowe instytucje
    doprowadziły do wielu zatopień, gdyż nie spuściły na czas :) wody ze
    zbiorników retencyjnych, a te zbiorniku budowano właśnie w tym celu,
    aby utrzymywały nadmiary wody...

    A dlaczego woda nie została spuszczona na czas? Dlatego, aby można było
    tam (na tych zbiornikach) popływać... Tak spłynęła (chyba właśnie w 1997
    roku) Nysa, gdy spuszczano (za późno, więc awaryjnie) wodę w nadmiernej ilości...

    Potopionym nie należało pomagać -- należało im zadośćuczynić!!!
    Jakby Tobie, po Twoim domu przejechało stado czołgów z powodu
    głupoty (czy pijaństwa) jakiegoś dowódcy wojskowego, a państwo
    by Ci zbudowało nowy dom w miejsce utraconego -- uznałbyś, że
    dostałeś Jaś pomoc, czy że dostałeś zadośćuczynienie za doznane krzywdy? :)

    Pomóc -- to Ty mogłeś zatopionej cioci, ale państwo/fiskus/rząd
    mógł tam co najwyżej zapłacić odszkodowanie za spowodowanie szkody!

    Znaczne połacie ziemi uprawnej (z plonami) zatopiono celowo poprzez
    celowe zniszczenie (wysadzenie w powietrze) wałów ochronnych, aby
    uchronić miasta czy inne ciekawe miejsca -- tak na przykład ratowano
    (nieskutecznie) Wrocław...

    Udzielono pomocy rolnikowi, któremu celowo zatopiono pole, aby
    uratować cenne miasto, czy zapłacono mu odszkodowanie? Warto
    dodać, że wielu zatopień dokonano po cichu, bez zamiaru
    wypłacenia jakichkolwiek odszkodowań?

    W stanie wojennym było głośno o tym, że w wyniku przecięcia łączności
    wiele osób odcięto od dostępu do pomocy medycznej. Gdy wojacy swoim
    transportem wozili ludzi, uznając swoje czyny za pomoc, społeczeństwo
    polskie (i nie tylko polskie) głośno protestowało przeciwko nazywaniu
    tego pomocą -- krzyczano, iż to żadna pomoc, ale powinność, za którą
    nie słowa ,,dziękuję'' są należne ze strony wożonych, lecz słowa
    ,,przepraszamy'' ze strony ,,pomocników''! Dlaczego wówczas można
    było domagać się prawdy (wojsko nie pomagało, lecz naprawiało swoje
    błędy -- skutki swoich złych decyzji) a teraz nie można? :)

    -=-

    Aby było jasne -- ja nie zostałem podtopiony. Mieszkam na terenach
    bezpiecznych. :) Kiedyś mieszkałem na terenach topionych, choć akurat
    ze 100 metrów od miejsc stale podtapianych. :) A i tamto podtapianie
    nie było wielkie -- zwykłe pompy i studzienki dawały sobie radę,
    choć pracowały dość często, zanim zbudowano kanalizację. :) Płacono
    podatki drogowe, podatki od nieruchomości, a piwnice tonęły... :)

    Podobnie rzecz się ma ze śniegiem. Czy miasto odśnieżając ulice, pomaga?
    Czy świadczy dobroczynność i miłosierdzie? Czy raczej wywiązuje się
    (nieudolnie zazwyczaj) ze swych powinności? Czyż miastowi ;) nie biorą
    podatków także w tym celu, aby odśnieżać? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook i nie chce :) się mi go
    reperować, czyli słać do reperacji gwarancyjnej. :) Gdy
    notebook zostanie zreperowany, będę odpowiadał na m@ile. :)
    Zanim poślę popsuty notebook do naprawy, muszę zrzucić
    dane z dysku notebookowego na inny :) dysk, a to nie
    jest wcale takie proste, choć być powinno. :)

  • 2. Data: 2010-02-13 15:54:42
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:hl6ege$sbr$2@inews.gazeta.pl

    > Tymczasem podatkami płaci się za utrzymanie kościołów, choć to jest
    sprzeczne
    > nawet z naszym, już niekomunistycznym prawem. :)

    Nudny jesteś z tymi kościołami. Pierdolca masz na ich punkcie? Ksiądź
    zastosował wobec ciebie "zły dotyk" jak byłeś mały?

    > Podatki powinny iść na wojsko
    > czy policję, a te instytucje bronią nas przed napadami.

    Zmień lekarstwa bo majaczysz.

    > Czy powódź nie jest
    > czymś na kształt napadu? IMO jest.

    Szczególnie jak jakiś debil buduje swój dom kilkanaście metrów od rzeki, na
    terenach zalewowych - tak to jest napad, głupoty na jego mózg.

    > Co więcej -- to państwowe instytucje
    > doprowadziły do wielu zatopień, gdyż nie spuściły na czas :) wody ze
    > zbiorników retencyjnych, a te zbiorniku budowano właśnie w tym celu,
    > aby utrzymywały nadmiary wody...

    patrz to co napisałem wyżej.

> [...]
    > tam (na tych zbiornikach) popływać... Tak spłynęła (chyba właśnie w 1997
    > roku) Nysa, gdy spuszczano (za późno, więc awaryjnie) wodę w nadmiernej

    A już myślałem, że to przez kościół :)

    > Potopionym nie należało pomagać -- należało im zadośćuczynić!!!

    szczególnie tym, którzy się pobudowali na terenach zalewowych prawie przy
    samej rzece. Takiego wała!

> [...]
    > by Ci zbudowało nowy dom w miejsce utraconego -- uznałbyś, że
    > dostałeś Jaś pomoc, czy że dostałeś zadośćuczynienie za doznane krzywdy?
    :)

    patrz to co napisałem wyżej - budowa domu na terenach zalewowych to również
    głupota.

    > W stanie wojennym było głośno o tym, że w wyniku przecięcia łączności
    > wiele osób odcięto od dostępu do pomocy medycznej.

    Widzisz dzisiaj nie ma stanu wojennego a pod względem dostępu do pomocy
    medycznej niekiedy jest gorzej niż za komuny.

    > Aby było jasne -- ja nie zostałem podtopiony.

    A może w dzieciństwie przez przypadek ktoś cię w wannie podtopił tylko nie
    pamiętasz tego - skutki tego są widoczne do teraz :)

  • 3. Data: 2010-02-13 17:24:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hl6gdv$nk$...@n...interia.pl

    > Nudny jesteś z tymi kościołami. Pierdolca masz na ich punkcie? Ksiądź
    > zastosował wobec ciebie "zły dotyk" jak byłeś mały?

    Gorzej ;) -- Ozorowski (,,rękami'' Kopani) kazał
    mi lizać pochwę teolog Łucji Stalenczyk. :)

    > Zmień lekarstwa bo majaczysz.

    O!!! Podatki nie powinny iść na policję, ale na duchownych. :)
    Pochwal się tym gdzieś publicznie! :) Najlepiej przed wyborami,
    gdy będziesz kandydował do roli parlamentarzysty lub do podobnej. :)

    Na szczęście ja (wg Ciebie) majaczę, a dzieci Korterii śpią,
    popalone pod Jeżewem. :) Z dwojga złego -- wolę majaczenie. :)

    > Szczególnie jak jakiś debil buduje swój dom kilkanaście metrów od rzeki,
    > na terenach zalewowych - tak to jest napad, głupoty na jego mózg.

    Cała Nysa (miejscowość, nie rzeka) jest zbudowana na takich terenach. ;)
    Proponuję Ci wizytę u psychiatry! (lub naukę geografii itp. nauki)

    > patrz to co napisałem wyżej.

    Patrz to? Umiesz pisać po polsku? Chyba nie.
    Studiowałeś u Ojca Założyciela? Jesteś analfabetą? :)
    A może jedynie zagubiłeś w powodzi swych liter ;) słowo 'na'? :)

    Nysę zatopiono awaryjnym spuszczeniem wody ze zbiornika
    retencyjnego -- decyzją urzędników. Zbyt wysoki stan wody
    w zbiornikach retencyjnych zgłaszano bezskutecznie
    wielokrotnie na długo przed zatopieniem miasta.

    ,,Klucze'' [decyzje co] do spustu leżały w gestii urzędników z Wrocławia.

    > ilości...

    > A już myślałem, że to przez kościół :)

    > szczególnie tym, którzy się pobudowali na terenach zalewowych prawie przy
    > samej rzece. Takiego wała!

    Wała ochronnego? :) Już ci napisałem -- Nysę zbudowano na takich terenach?

    > :)

    > patrz to co napisałem wyżej - budowa domu na terenach zalewowych to również
    głupota.

    Czyli jednak jesteś analfabetą. :)

    > Widzisz dzisiaj nie ma stanu wojennego a pod względem dostępu do pomocy
    > medycznej niekiedy jest gorzej niż za komuny.

    No właśnie... Gdy ktoś ma mieszkanie w Nysie, nie może liczyć na
    odszkodowanie od państwa w razie celowego zalania, ale gdy ktoś
    mieszka na odludziu, może liczyć na szybki dojazd karetki pogotowia. :)

    > A może w dzieciństwie przez przypadek ktoś cię w wannie podtopił tylko nie
    > pamiętasz tego - skutki tego są widoczne do teraz :)

    Nie -- nikt mnie nie podtopił w dzieciństwie. :) Ale przykryła mnie fala
    wysoka jak piętrowy dom. Na tyle mnie to nie załamało, :) że zaczekałem
    do czasu, gdy zostałem zalany raz jeszcze taką falą, zanim wróciłem na
    brzeg. :) Uderzenie takiej masy wody bolało jak zbicie kijami. :)
    Trzymałem się kurczowo ;) materaca dmuchanego, którego po prostu
    nie utrzymałem...

    Palił się mój palec oblany płonącym napalmem, połamałem oba kolana
    (przeprotowując je) i przeżyłem wiele innych przygód -- jestem
    weteranem nie tylko od strony psychiki, ale też i od strony ciała,
    które ponaprawiałem całkiem skutecznie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

  • 4. Data: 2010-02-13 17:31:13
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:hl6n82$rpb$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > gdy będziesz kandydował do roli parlamentarzysty lub do podobnej. :)
    > Studiowałeś u Ojca Założyciela? Jesteś analfabetą? :)

    Nawet nie wiesz jak się cieszę, że od poniedziałku wracam do roboty, do
    kilkunastogodzinnej zapierdalanki dzień w dzień, 7 dni w tygodniu bo chyba
    bym mi odwaliło równie mocno jak tobie :D
    Już mi odwala po niespełna 17 dniach spędzonych po za pracą na przymusowym
    urlopie. Na całe szczęście do Ciebie mi jeszcze daleko. Mimo wszystko od
    poniedziałku zacznę się od twojego stanu oddalać a nie przybliżać i ta
    świadomość pozwala mi jeszcze przeżyć jutrzejszy dzień. :]

  • 5. Data: 2010-02-13 17:40:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hl6m10$859$...@n...interia.pl

    > Nawet nie wiesz jak się cieszę, że od poniedziałku wracam do roboty, do
    > kilkunastogodzinnej zapierdalanki dzień w dzień, 7 dni w tygodniu bo chyba
    > bym mi odwaliło równie mocno jak tobie :D

    Czyli byś pisał poprawnie jak ja? :)
    Wątpię -- jestem człowiekiem wątłej wiary? :)

    > Już mi odwala po niespełna 17 dniach spędzonych po za pracą na przymusowym

    'po za' :) Może jednak inaczej? :)

    > urlopie.

    W tym kraju wiele osób jest na takim urlopie -- przymusowym. :)

    > Na całe szczęście do Ciebie mi jeszcze daleko.

    Od strony ortografii daleko Ci do mnie? :)

    > Mimo wszystko od poniedziałku zacznę się od twojego stanu
    > oddalać a nie przybliżać i ta świadomość pozwala mi jeszcze
    > przeżyć jutrzejszy dzień. :]

    No cóż... Różni ludzie mają różne potrzeby...
    Twoją potrzebą jest Twój analfabetyzm?... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'