  • 11. Data: 2009-03-26 13:59:56
    Temat: Re: Fortis coraz bardziej uciazliwy
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"
    > Fortis poszedl po rozum do glowy :)
    > Nowa funkcjonalność w systemie Pl@net od piątku 27 marca
    > Wybierz zaufanych odbiorców przelewów i realizuj płatności do nich bez
    > potrzeby autoryzacji kodem sms.
    >
    > Dowiedz się więcej o zaufanych szablonach płatności
    > Zeby jeszcze logowanie smsem usuneli :)

    to jest mniejsza uciążliwość, ale i mniejsze bezpieczenstwo
    na szczescie nie ma przymusu, żeby tego używać
    *** blad ***

  • 12. Data: 2009-03-26 14:49:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Pete"

    > A nie jest tak, ze logowanie tym ichnim USB kluczem powoduje, ze SMS
    > nie jest wymagany?

    tak własnie jest - uzywam klucza na USB i SMSów do niczego nie
    potrzebuję
    *** blad ***

  • 13. Data: 2009-03-26 15:07:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

    > to jest mniejsza uciążliwość, ale i mniejsze bezpieczenstwo
    > na szczescie nie ma przymusu, żeby tego używać

    Przesadzasz, przeciez do logowania jest potrzebne haslo smsowe...

    MK

  • 14. Data: 2009-03-26 15:08:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > tak własnie jest - uzywam klucza na USB i SMSów do niczego nie potrzebuję

    Ja bardzo chetnie bym uzywal... gdyby do instalacji oprogramowania nie byly
    potrzebna prawa administratora. A poniewaz sa to gdybym skorzystal z klucza,
    to ograniczylbym sobie dostep tylko do komputera domowego...

    MK

  • 15. Data: 2009-03-27 10:19:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK" <

    > Przesadzasz, przeciez do logowania jest potrzebne haslo smsowe...

    chodzilo jedynie o "nową funkcjonalność", czyli szablony zaufane

    Jesli chodzi o kucz USB z certyfikatem to dużo bardziej odpowiadala mi
    pierwsza wersja podpisow elektronicznych, ktore wymagaly jedynie
    certyfikatu zapamiętanego przez przeglądarkę, a w dodatku
    mógł być to certyfikat nie tylko Fortisa ale również kwalifikowany
    (jak już je potem wymyślili).
    I zbędne było dodatkowe oprogramowanie Comarchu, które Foris
    dla swoich celów uprościł. Teraz hasło do tokena na mieć tylko 4 cyfry,
    choc Comarch pozwala na kilkanaście znaków alfanumerycznych -
    pytani o to tłumaczyli, że ograniczenie narzucono w troskę o wygodę
    klienta, olewając tych którzy wolą bezpieczniej.
    A wystarczyło jedynie dozwolic 4 cyfrowe hasla a nie narzac ich
    *** blad ***

  • 16. Data: 2009-03-27 17:39:59
    Od: m...@i...pl

    On 27 Mar, 11:19, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

> [...]
    > certyfikatu zapamiętanego przez przeglądarkę, a w dodatku
    > mógł być to certyfikat nie tylko Fortisa ale również kwalifikowany

    Ja tez wolalem ten poprzedni sposob autoryzacji. Moglem wszedzie sie
    logowac do komputera. Wprowadzenie kluczy USB zmusilo mnie do
    korzystania SMSow.
    BTW moze zrobimy konkurs na to kto najszybciej przewinie licznik
    SMSow? ;)

    MK