  • 11. Data: 2002-09-26 09:08:17
    Temat: Re: BRE chce przylaczyc Fortis Bank Polska
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Wojciech Zimkowski <N...@p...wroc.pl> wystukal(a) :

    > ja nie wywnioskowałem ktoś pisał kilka postów temu.

    W takim razie podaj link do tego posta, ba ja jakos nie pamietam.

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 12. Data: 2002-09-26 10:39:33
    Od: Wojciech Zimkowski <N...@p...wroc.pl>

    <s...@p...ani>

    --
    Wojciech Zimkowski PGP: 0xC7F3CBC2

  • 13. Data: 2002-09-27 07:28:12
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Stefan napisał(a):

    > Poza tym o ile prawnicy banków czegoś nie wymyślą to wszystkie polskie banku
    > będą musiały wprowadzić podobny system do 31 grudnia 2002 (tak tego roku),
    > który będzie umożliwiał składanie zleceń, zakładanie kont i inne takie z
    > wykorzystaniem kwalifikowanych podpisów cyfrowych. Fortis ma jedyny tego
    > typu system w Polsce!
    www bankow pozostanie jak bylo, a co do podpisow wystarczy ze podadza
    e-mail,
    ktorego przekieruja do /dev/null
    i jak im udowodnisz ze zlozyles zlecenie, chocby nawet podpisane
    cyfrowo?
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 14. Data: 2002-09-27 10:39:57
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Wed, 25 Sep 2002 14:19:36 +0200, Pete napisał(a):
    >Wojciech Zimkowski <N...@p...wroc.pl> wystukal(a) :

    >Napisz, z czego wywnioskowałeś, że Fortis działa jedynie z IE.

    NO dobra. Działa tylko z windows.

    >Pl@neta działa również z NN i (częściowo) z Operą

    Z NN działa do pierwszego "bus error" - czyli przy duużym szczęściu uda się
    zobaczyć ekran logowania. Z Operą nie działa w ogóle - ona nie obsługuje
    certyfikatów używanych przez Fortis. Z mozillą też nie działa, tzn. nie da
    się wysłać przelewów (czyli g* warte)...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 15. Data: 2002-09-27 12:28:58
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wystukal(a) :

    > NO dobra. Działa tylko z windows.

    Znow nieprawda, dzial rowniez pod linuxem. Innych nie sprawdzalem

    > Z NN działa do pierwszego "bus error" - czyli przy duużym szczęściu
    > uda się zobaczyć ekran logowania.

    Nie uzywam, wiec nie znam szczegółów

    > Z Operą nie działa w ogóle - ona
    > nie obsługuje certyfikatów używanych przez Fortis.

    Od wersji 6.0 już obsługuje.
    Częściowe działanie polega na tym, ze da się zalogować i zobaczyć stan konta.
    Nie da się zrobić niczego, co wymaga podpisu

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 16. Data: 2002-09-27 15:07:35
    Temat: Re: Forits chce przejąć BRE Bank [bylo odwrotnie]
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Pete"
    > Znow nieprawda, dzial rowniez pod linuxem. Innych nie sprawdzalem

    trochę odeszliście od tematu a w miedzyczasie nikt nie zauważył,
    że po doniesieniach z 11 IX że BRE chce przejąć Fortisa
    w dniu 23 IX ten bankier.pl doniósł za Gazetą Bankową,
    że to najprawdopodobniej Fortis chce przejąć BRE (czyli odwrotnie)

    Artykuł "Belgowie chętni na BRE Bank"
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=472510&banki=48
    *** blad ***

  • 17. Data: 2002-09-27 15:11:10
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    blad wrote:
    > Fortis chce przejąć BRE (czyli odwrotnie)

    Zwracam uwagę, że samo sformułowanie "Fortis chce przejąć BRE" jest
    dwuznaczne w zakresie interpretacji podmiot/dopełnienie. Być może ma to
    wpływ na nieporozumienie co do tego, kto ma być stroną przejmującą, a kto
    przejmowaną.

  • 18. Data: 2002-09-27 15:22:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

> [...]
    > dwuznaczne w zakresie interpretacji podmiot/dopełnienie. Być może ma to
    > wpływ na nieporozumienie co do tego, kto ma być stroną przejmującą, a kto

    nie, tam wyraznie piszą ze BRE jest do kupienia, przeczytaj
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=472510&banki=48
    Początek jest taki:
    BRE Bank jest do kupienia. Tak przynajmniej miał zdecydować jego główny
    udziałowiec - niemiecki Commerzbank.
    Kto miałby kupić BRE Bank - na razie jeszcze nie wiadomo......"
    *** blad ***

  • 19. Data: 2002-09-28 13:08:04
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > e-mail,
    > ktorego przekieruja do /dev/null
    > i jak im udowodnisz ze zlozyles zlecenie, chocby nawet podpisane
    PKI udostępnia również usługę potwierdzenia doręczenia przez zaufaną stronę
    trzecią (np. centrum certyfikacji), zresztą tak się dzieje w wypadku każdego
    przelewu Elixir. Tutaj trzecią stroną jest KIR, który przeprowadza operację
    (nie wiem jak to jest technicznie zrobione, ale być może wykorzystują klucz
    publiczny) . Tak to też może się odbywać. Także znakowanie czasem,
    potwierdza w 100% zlecenie. Przeczytaj coś na temat PKI i usług jakie
    zapewnia. Niezaprzeczalność także jest wśród nich.

  • 20. Data: 2002-09-29 19:56:56
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Stefan napisał(a):

> [...]
    > potwierdza w 100% zlecenie. Przeczytaj coś na temat PKI i usług jakie
    > zapewnia. Niezaprzeczalność także jest wśród nich.
    nie zrozumiales mojego listu
    twierdze ze banki (urzedy itp) jesli nie beda mialy przygotowanego
    interfejsu
    do obslugi podpisu cyfowego to aby byc w zgodzie z ustawa podadza jakis
    adres e-mail na ktory bedziesz mogl wyslac costam podpisane jak trzeba
    ale
    adresat tobie tego nie potwierdzi, ani tego nie zrealizuje dlatego
    ze swiadomie nie bedzie tego chcial zrobc
    i tyle, jesli nie beda chcieli to nikt ich do podpisu nie zmusi
    bo w protokole emajlowym nie ma zdefiniowanych potwierdzen
    a jak przyjdziesz do nich osobiscie to bedziesz mogl sie podpisac