  • 1. Data: 2002-12-06 14:18:46
    Temat: Dla dziecka - Polisa? Rachunek inwestycyjny?
    Od: "Tomek Banachowicz" <t...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    zastanawiam sie nad jakims "prezentem" dla dziecka. Bardzo malego, dopiero
    co sie urodzilo.... Sytuacja - mam kase, ktora chce przeznaczyc na
    inwestycje - polisa, lokata, rachunek inwestycyjny... Wplacam np.10k PLN,
    czekam 18 lat. Dzieciak (juz dorosly) dostaje albo "pensje" albo jednorazowa
    wyplate (np. przeznacza to na czesne na studiach, akademik...) Czy macie
    jakies pomysly? Moze ktos z Was tez mial taki pomysl?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2002-12-06 14:37:08
    Temat: Re: Dla dziecka - Polisa? Rachunek inwestycyjny?
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > wyplate (np. przeznacza to na czesne na studiach, akademik...) Czy macie
    > jakies pomysly? Moze ktos z Was tez mial taki pomysl?

    Jeżeli polisa to Generali "Przyszlość dziecka" albo PZU Życie (nazwy nie
    pamiętam ale konstrukcja taka sama).
    Natomiast jeżeli jednostki funduszy i na 18 lat to daj 60% na akcyjny a 40% na
    pieniężny i wybierz taki fundusz w którym łatwo i szybko można dokonać
    konwersji jednostek (no i oczywiście taki który ma dobre wyniki i stabilnego
    akcjonariusza).
    Pozdrawiam
    Spekulant

  • 3. Data: 2002-12-06 16:48:54
    Od: "Profil1" <b...@x...wp.pl>

  • 4. Data: 2002-12-06 16:56:11
    Od: "badam" <b...@i...WYWALTO.net.pl>

    > Jeżeli polisa to Generali "Przyszlość dziecka" albo PZU Życie (nazwy nie
    > pamiętam ale konstrukcja taka sama).

    W PZU Życie dokonujesz comiesięcznych wpłat (min. chyba 80PLN), przez 20 lat
    z mozliwością skrócenia bodajże o 5 lat. Po tym okresie kwota + procent
    stawiane są do dyspozycji dziecka.
    Jest też funkcja ochronna, co oznacza że w przypadku Twojego zejścia dziecko
    otrzymuje rentę + PZU płaci dalaj składkę. Dla mnie bomba. Mogłem coś
    pokręcić w szczegółach, ale nie jestem przecież naganiaczem )

    Adam

  • 5. Data: 2002-12-09 09:17:43
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2002 15:18:46 +0100, "Tomek Banachowicz"
    <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyplate (np. przeznacza to na czesne na studiach, akademik...) Czy macie
    > jakies pomysly? Moze ktos z Was tez mial taki pomysl?

    Np. Multiportfel Komfort w Skandii Życie
    www.skandia.pl

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for