  • 11. Data: 2003-05-31 18:38:21
    Temat: Re: DZIURA w mBanku? Czy tak ma być?!
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    No Name wrote:
> [...]

    IMHO dziura.
    Czy nie da się tak zrobić od strony banku, żeby przeglądarka zapisała
    obrazki i "całą otoczkę", a aktywnych elementów z wyciągu - nie?
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 12. Data: 2003-06-01 23:31:49
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

    > IMHO dziura.
    > Czy nie da się tak zrobić od strony banku, żeby przeglądarka zapisała
    > obrazki i "całą otoczkę", a aktywnych elementów z wyciągu - nie?

    A w jaki sposób bank ma zapewnić to, by przeglądarka skasowała wszystkie
    dane z dysku? A jak ja napiszę swoją przeglądarkę, która będzie
    zapisywała wszystko w trzech kopiach i wysyłała dodatkowo te dane
    automatycznie na pl.biznes.banki, to też będziesz uważał, że to dziura w
    systemie bankowym? ;-)

    Pozdrawiam,

    Marek

  • 13. Data: 2003-06-02 16:54:44
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Marek Madej wrote:
> [...]

    Ja pytam jako użyszkodnik, a nie programista ;) I z mojego punktu
    widzenia powinno się właśnie tak zrobić, jak napisałem. Nie wiem
    niestety czy są do tego narzędzia.
    No i rozmawiamy o standardowych przeglądarkach, które zapisują strony
    bez wiedzy klienta (lub przez jego nieświadomość).
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 14. Data: 2003-06-03 00:02:25
    Temat: Re: DZIURA w mBanku? Czy tak ma być?! [lekko OT]
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    > Ja pytam jako użyszkodnik, a nie programista ;)

    :-)

    > I z mojego punktu widzenia powinno się właśnie tak zrobić, jak napisałem.
    > Nie wiem niestety czy są do tego narzędzia.

    Niestety, konstrukcja przeglądarek zależy od ich "konstruktorów". I albo
    można im na własne ryzyko zaufać, albo trzeba się dowiedzieć czegoś o
    przeglądarkach od "wiedzących" ;-)

    Swoją drogą - bezpieczniej się czuję używając przeglądarki o otwartych
    źródłach (Mozilla, Konqueror) - w końcu jest duża szansa na to, iż na
    tysiące programistów przeglądających/rozwijających kod znalazłby się
    choć jeden uczciwy, który zauważyłby ewentualną furtkę w
    zabezpieczeniach i znalazłby domniemanego dywersanta próbującego ukryć w
    stworzoną przez niego dziurę w celach wcale nie cnych ;-)

    > No i rozmawiamy o standardowych przeglądarkach, które zapisują strony
    > bez wiedzy klienta (lub przez jego nieświadomość).

    Nie zmienia to jednak faktu, że zadaniem przeglądarki jest w
    uproszczeniu wyświetlenie tego, co dostanie z sieci. A skąd można
    wiedzieć, co taka standardowa przeglądarka jeszcze robi, nie znając jej
    kodu? :-) Twórca strony www może co najwyżej oczekiwać, iż przeglądarka
    zachowa się w taki czy inny sposób, lecz nigdy nie ma gwarancji, że tak
    będzie.

    Marek podejrzliwy ;-)

  • 15. Data: 2003-06-03 07:34:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    n...@o...pl wrote:
    > Mam pytanie,

    > Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że posiadam w cache'u przeglądarki STAN
    > KONTA mojego kolegi!!! Czy to jest normalne?!!! Czy w innych systemach też tak
    > jest? W moim Banku sprawdziłem i nic takiego nie ma miejsca.

    Ta dziura nie jest w mBanku, tylko w przeglądarce.
    Tak samo mógłbyś powiedzieć, że jest dziura w banku, bo inni mogą
    zobaczyć papierowe wyciągi z konta, które pozostawiłes na bracie swojego
    biurka.
    --