    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy dojdziemy w tym roku na lokatach powyżej 4,5% ?
    Date: Thu, 23 Jan 2014 16:38:54 +0100

    "mafda" lbqmm4$mir$...@n...news.atman.pl

    > Jak w temacie ?? Słyszałam że po czerwcu ma się coś ruszyć. Bo teraz jak dają 3% to
    jest porażka

    IMO %% lokacyjne nie pójdą w górę, bo nie jest to na rękę
    rządowi, który (jak się okazało po korektach RPP) ma sporo
    do powiedzenia w tej materii.

    -- wyższe %% lokat idą w parze z wyższymi %% kredytowymi,
    a rząd jest mocno zadłużony i stoi na krawędzi
    dopuszczalnej przez prawo (60% PKB)

    -- wyższe %% kredytowe to duszenie gospodarki:

    Rozumny człek weźmie kredyt tylko wówczas, gdy spłaci mniej
    niż weźmie. Nierozumny być może weźmie w każdej opresji, ale
    w wyniku takiego bezrozumnego brania -- głupiec umrze z głodu...
    A kiedy spłacanie jest tańsze od brania? Ano wtedy, gdy stosownie
    rośnie zarabianie:

    -- dziś biorę 1 kpln, co stanowi 100% moich zarobków miesięcznych
    -- po roku wprawdzie oddaję aż 1,3 kpln, ale że zarabiam po tym
    roku 2.6 kpln miesięcznie, oddaję zaledwie 50% moich zarobków
    miesięcznych

    Kiedy tak szybko rosną zarobki? Zazwyczaj wtedy, gdy:

    -- jest hiperinflacja (a tej rządy nie chcą,
    bo po HI[V?] zwykle następują rewolucje)

    -- jest szalony przyrost PKB (a tego u nas
    nie ma i raczej nie będzie)

    -=-

    IMO o ile pln nie spadnie względem innych walut -- %% lokacyjne
    plnów nie powędrują do góry. A jeśli pln spadnie względem innych
    walut -- %% lokacyjne plnów nie pokryją strat związanych ze
    spadkiem wartości pln względem innych walut...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'