  • 1. Data: 2005-09-25 17:14:53
    Temat: Czy da sie to jakos zrobic?
    Od: "Igor" <i...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zastanawiam sie, czy istnieje jakakolwiek szansa zdobycia kredytu na
    zakup mieszkania, z przeznaczeniem pod wynajem.? Problem polega na tym, że
    obecnie spłacam kredyt za swoje nowe mieszkanie i na tą chwilę moja zdolność
    kredytowa jest właściwie prawie wykotrzystana. (zarobki netto 2000zł, kredyt
    wziałem na 30 lat w wysokosci 166tys. zl). Mieszkam w Gdańsku i z tego co
    widze, z wynajmu 2 pokojowego mieszkania można smialo otrzymywac 700zł.
    mieisecznie. Koszt takiego mieszkania to ok 120 tys. zł. (przy kredycie na
    30 lat, miesieczna kwota splaty to jakies 500zl.) Jak widac pozostaje ok.
    200zl miesiecznie, a mieszkanie splaca sie wlasciwie "samo". Pozostaje
    jedynie problem uzyskania kredytu... Czy są banki, które oprócz ślepej
    kalkulacji zdolności kredytowej biorą również pod uwagę takie aspekty jak
    możliwość splaty tegoż kredytu dzięki wynajmowi mieszkania, które
    chcielibysmy kupic za tenże kredyt? Sorki.. moze troszke to zagmatwalem:) I
    czy możecie taki bank polecić?
    Pozdrawiam

    Igor
    gadu: 290266
    tel: 607521299

  • 2. Data: 2005-09-25 17:22:57
    Temat: Re: Czy da sie to jakos zrobic?
    Od: trainer <t...@p...org>

    Igor wrote:

    > Mieszkam w Gdańsku i z tego co
    > widze, z wynajmu 2 pokojowego mieszkania można smialo otrzymywac 700zł.
    > mieisecznie.

    a czynsz kto płaci?

    trainer

  • 3. Data: 2005-09-25 17:43:24
    Od: "Igor" <i...@p...onet.pl>

    > a czynsz kto płaci?
    Oczywiscie osoba wynajmująca mieszkanie

  • 4. Data: 2005-09-25 19:04:29
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    >Igor wrote:

    > Mieszkam w Gdańsku i z tego co widze, z wynajmu 2 pokojowego mieszkania
    > można smialo otrzymywac 700zł. mieisecznie.

    dobrze kombinujesz.
    kup 10 mieszkań, będziesz miał 10x 'Jak widac pozostaje ok. 200zl
    miesiecznie' = 2000/mc

    no i 10x 'mieszkanie splaca sie wlasciwie "samo".'

    janke

  • 5. Data: 2005-09-25 21:29:12
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Użytkownik "janke" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dobrze kombinujesz.
    > kup 10 mieszkań, będziesz miał 10x 'Jak widac pozostaje ok. 200zl
    > miesiecznie' = 2000/mc
    >
    > no i 10x 'mieszkanie splaca sie wlasciwie "samo".'

    Witam,

    Dobrze kombinuje ale :

    - co jezeli nie wynajmie mieszkan po cenie ??
    - co jezeli wynajie ale za mniejsza kase
    - co jezeli mieszkania beda staly i bedzie sam musial placic czynsz ??

    powodzenia ale wg mnie mozna sie wpakowac w niezle klopoty finansowe

    Piotrek

  • 6. Data: 2005-09-25 21:41:23
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > - co jezeli mieszkania beda staly i bedzie sam musial placic czynsz ??
    >
    > powodzenia ale wg mnie mozna sie wpakowac w niezle klopoty finansowe

    nie wyczułeś tego w moim poście? to samo co napisaleś tyczy nawet jednego
    mieszkania. a jeśli będą "stały", to nie tylko czynsz będzie musiał płacic
    sam :)

    janke

  • 7. Data: 2005-09-27 07:16:12
    Od: "Ewik" <e...@p...pl>

    > a czynsz kto płaci?

    Czynsz i oplaty licznikowe przy jednym mieszkaniu na wynajem zazwyczaj
    oplaca najemca
    Przy wiekszej ilosci dopiero sie oplaca przejsc na inna rachunkowosc i
    odliczac "koszty"

  • 8. Data: 2005-09-27 07:21:05
    Od: "Ewik" <e...@p...pl>

    > nie wyczułeś tego w moim poście? to samo co napisaleś tyczy nawet jednego
    > mieszkania. a jeśli będą "stały", to nie tylko czynsz będzie musiał płacic
    > sam :)

    Niby dobrze kombinujecie ale zapominacie o jednym malym detalu - wiekszosc
    mieszkan (zakladam ze Igor nie kupuje sutereny) zyskuje na wartosci .
    Wiec jezeli (odpukac) zdarzy sie sytuacja kiedy beda problemy z najmem
    wystarczy pozbyc sie takiego mieszkania a i tak zarobi na tym :-)
    Duzo ludzi tak robi , trzeba tylko pamietac ze jest to inwestycja wyjatkowo
    dlugoterminowa i nie jestem pewien czy 30 lat to odpowiedni termin :-) Ale
    moze ekonomicznie ma to uzasadnienie

  • 9. Data: 2005-09-27 07:22:13
    Od: "Ewik" <e...@p...pl>

    > Zastanawiam sie, czy istnieje jakakolwiek szansa zdobycia kredytu na
    > zakup mieszkania, z przeznaczeniem pod wynajem.?

    praktycznie wszedzie :-)
    Ale skoro masz juz kredyt moze pomysl nad podniesieniem kwoty kredytu w
    "Twoim" banku

  • 10. Data: 2005-09-27 19:11:30
    Od: "Igor" <i...@p...onet.pl>

    > praktycznie wszedzie :-)
    > Ale skoro masz juz kredyt moze pomysl nad podniesieniem kwoty kredytu w
    > "Twoim" banku
    Witam!

    Sądząc po nicku, wnioskuję, że jesteś kobietą.. dodam, że niezwykle
    kumatą... W końcu jakaś rozsądna wypowiedź.. :)
    Pozdrawiam

    Igor

    gadu: 290266