  • 1. Data: 2006-02-09 23:19:01
    Temat: Czy bank ma jest zobowiązny do podania warunków świadczenia usługi z TOiP ?
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Płatność dokonana z konta firmowego w BZ WBK dotarła do odbiorcy z opóźnieniem.
    Okazało się że osoba dokonująca dyspozycji wybrała opcję 'taniego przelewu' z
    rachunku firmowego w BZ WBK.

    BZ WBK jako jedyny chyba bank w Polsce ma dość kuriozalną usługę 'przelewu
    standardowego' znanego też jako 'tani przelew'.
    Polega to na tym że kwota przelewu jest wyksięgowana z rachunku nadawcy w dniu x
    i realizowana standardowo ELIXIRem po x+2 czy x+3 dniach roboczych.
    Usługę tę wycofano już co prawda parę miesięcy temu dla rachunków osobistych,
    pozostaje jednak ciągle aktywna dla rachunków firmowych.

    Regulamin http://tinyurl.com/d7yzw
    ani TOiP http://tinyurl.com/9365g
    nie zawierają żadnych informacji o warunkach jej świadczenia.

    Próba wyjaśniania na dezinfolinii BZ WBK na jakich warunkach świadczona jest
    usługa 'tani przelew' zakończył się klęską.
    Dobrze wyćwiczona formułka dezinfoliniowa mówi że 'przelew powinien dotrzeć na
    rachunek odbiorcy najpóźniej w 3 dniu roboczym'.
    Próba uzyskania bardziej chyba istotnej informacji w którym dniu i jaką sesją
    ELIXIR najpóźniej taki przelew opuści BZ WBK kończy się budującą informacją
    która zdaje się mówić 'jak się niepodoba udzielona odpowiedź to proszę o
    zapytanie na piśmie do banku'.

    Zastanawiam się, czy istnieją jakieś uregulowania prawne zobowiązujące banki do
    podawania na jkich warunkach świadczone są usługi wymienione w TOiP ?
    W moim odczuciu to co opisałem powyżej to sytuacja kiedy płacę za usługę która
    zostanie zrealizowna niewiadomo kiedy i niewiadomo jak.

    Dodam tylko że BZ WBK już od lat moją budzi moją sympatię.
    Niegdyś miałem tam konto firmowe i do dziś nie udało mi się w pełni wyzwolić z
    traumatycznych doświadczeń z tym faktem związanych.
    Opisana sytuacja dotyczy mojego klienta więc sugestie głosowania nogami nie
    tutaj będą tutaj zbyt pomocne.

    Z innych ciekawostek, z dezinfolinii BZ WBK dowiedziałem się że przychodzące
    sesje ELIXIR w tym banku nie mają określonych godzin rozpoczęcia.
    BZ WBK jest podobno w ciągłym kontakcie z KIR i wszystko wpływa na bieżąco w
    godzinach pracy banku. Potwierdzone w 2 rozmowach z 2 różnymi osobami na
    dezinfolinii.
    Sam już nie iwem, być może cos mnie ominęło, jeżeli tak to napiszcie proszę,

    TomekD

  • 2. Data: 2006-02-10 04:43:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    TomekD wrote:
    > Płatność dokonana z konta firmowego w BZ WBK dotarła do odbiorcy z
    > opóźnieniem.

    W regulaminie konta masz zapewne napisane ile czasu ma bank na wykonanie
    przelewu. Zapewne jest tak jak ci powiedzieli na infolinii. 3 dni.
    Którą sesją elixiru i w który dzień to pójdzie to wewnętrzna sprawa
    banku. Mają się zmieścić w podanym czasie.

    To tak jakbyś dzwonił na pocztę i dopytywał się który listonosz i o
    której godzinie przyniesie ci przesyłkę.

  • 3. Data: 2006-02-10 09:13:19
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

> [...]
    > przelewu. Zapewne jest tak jak ci powiedzieli na infolinii. 3 dni.
    > Którą sesją elixiru i w który dzień to pójdzie to wewnętrzna sprawa banku.

    Problem w tym że w regulaminie konta (sznurek podałem) nie ma słowa o tych 3
    dniach.
    Jak mam wybrać jedną z usług - 2 typów przelewów jeżeli nie wiem czym się różni
    ich wykonanie (oprócz ceny)?
    Stąd moje pytanie czy bank ma jest zobowiązny do podawania warunków świadczenia
    usługi z TOiP.

    Co do dnia i sesji wysyłki to we wszystkich znanych mi bankach nie jest to żadna
    tajemnica i można to określić.

    TomekD