  • 41. Data: 2012-09-01 13:40:06
    Temat: Re: Co dalej ?
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    a...@g...com wrote:

    > Tym razem wybronił ale na jesień złotówka musi dostać po dupie.....

    Pieniądz traci na wartości tylko z jednego powodu, zawsze tego samego. Na
    skutek drukowania. Stan gospodarki ma na to pośredni wpływ. Rząd chce
    utrzymać wydatki przy spadających wpływach i drukuje pieniądze. Załatwia tym
    kilka swoich spraw. Gospodarki to nie wzmacnia. Jest to kolejny podatek bez
    zgody parlamentu. Nie ma innej przyczyny utraty wartości pieniądza niż jego
    nadmiar w stosunku do towarów i usług wystawionych na rynek. Są inne powody
    utraty wartości pieniędzy niż drukowanie, ale one są lokalne i krótkotrwałe.
    Powszechne, długotrwałe obniżanie się wartości pieniędzy spowodowane jest
    jego drukiem. Cel inflacyjny NBP mówi jednoznacznie, ze co roku będą
    drukować więcej niż wynosi wydajność pracy na głowę jednego konsumenta.
    Rządy mają różne metody na ukrywanie tego faktu przed wskaźnikami inflacji
    konsumenckiej. Podnoszę oprocentowanie w bankach. Tym samym rząd drukowane
    pieniądze wydaje i nakłania publiczność by swoje zarobione trzymała w banku.
    Wypływ netto pieniędzy na rynek jest mało odczuwalny. Rządowi się zdaje, że
    coś kontroluje, na pewno zastępuje swoje, nic nie warte pieniądze, na towary
    i tym samym ci co uwierzyli w odsetki mają pieniądze bez pokrycia w banku.
    Taka niespodziewana zamiana miejsc. Aż do czasu gdy duża część publiczności
    się zorientuje, że pieniędzy nie warto trzymać i lecą z gotówką na rynek.
    Długotrwałe drukowanie kumuluje się w krótkim okresie. Inflacja rośnie
    dynamicznie. Nagle okazuje się, że dupa jest goła. Rząd USA skierował swój
    druk, nie do konsumenta, tylko do banków. Druk był potężny, a wskaźnik
    inflacji stał w miejscu. Drukowane pieniądze objawiły się za to na giełdach,
    głównie surowcowych np na złocie. Giełda może być jakimś buforem czasowym
    ale puste pieniądze wracają do cen w sklepach na przykład przez ceny energii
    lub zbóż. Wtedy profesorowie ekonomi i analitycy ekonomiczni tłumaczą, że
    wzrost cen ropy powoduje wzrost cen bułek. Na natarczywe pytanie skąd się
    wziął wzrost cen ropy słyszymy, ze przez derywaty i spekulantów. I wszyscy
    są zadowoleni. Rząd jest niewinny i można powiesić spekulantów i zakazać
    derywatów. Po powieszeniu spekulantów i zakazie handlu ceny jednak dalej
    rosną bo rząd zapomniał zatrzymać drukarki.
    Zjawisko istnieje odkąd jest rząd, który zawsze notorycznie wydaje ponad
    wpływy. Ten proceder trwa od momentu wynalezienia pieniędzy. Zjawisko
    dokładnie zrozumiane i opisane zostało na przełomie XIX i XX w.
    Rząd kontrolując szkoły bez entuzjazmu wprowadza te wiedzę do swoich
    darmowych programów nauczania.
    Mnie nie dziwi dlaczego. Lepiej powiesić spekulantów niż samemu wisieć.

  • 42. Data: 2012-09-01 15:41:58
    Od: a...@g...com

    > Mnie nie dziwi dlaczego. Lepiej powiesić spekulantów niż samemu wisieć.

    Totus z małej litery, pierdolisz tu akademickie farmazony podczas gdy twoi idole
    najpierw to z Platformy później od Palikota nieźle rzeźbią naród. Podwyższenie wieku
    emerytalnego, podwyższenie opłat za leki, zarżnięcie budowlanki, teraz plajta
    związanego z rządem AmberGold i OLT, zaraz plajta systemu z powodu braku szmalu w
    kasie budżetu.

    Nie jest ci głupio czołowy grupowy pro-balcerowiczowski euroentuzjasto za naganianie
    tutaj na tych złodziei?. Sławku XXL-u nie boicie się, że po plajcie systemu w waszych
    idoli zaczną rzucać koktailami mołotowa ?

    Endriu

  • 43. Data: 2012-09-01 15:58:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    a...@g...com wrote:

> [...]
    > naganianie tutaj na tych złodziei?. Sławku XXL-u nie boicie się, że po
    > plajcie systemu w waszych idoli zaczną rzucać koktailami mołotowa ?

    Mnie wystarczy jak Ty się o wszystko boisz. Śpisz choć trochę?

    Jak dla Ciebie są to akademickie farmazony to należy Ci się ten strach.
    Strach płynie z głupoty, czyli niezrozumienia otaczającego świata. Ta
    plajta, która jest za rogiem też Ci się należy. Potem będziecie się tu ciąć
    o spleśniały kawałek chleba, gdy przeprowadzone zostanie państwo
    wszechmogące i regulacja wszechobecna. Ideologicznie słuszna. Nie będą
    rządzili agenci z WSI tylko jezuici i franciszkanie oraz benedyktyni.
    Jak ktoś nie wie o czym mówię to dobrze jest zajrzeć do Korei Północnej lub
    na Kubę czy prześledzić lata świetności gospodarczej i społecznej rządów
    Stalina czy Hitlera całkowicie abstrahując wojnę. Do tego prowadzi wiedzenie
    lepiej za innych.
    Wbijanie swojej moralności kolanem komuś w gardło to Twoja recepta na ogólną
    szczęśliwość i dostatek.

  • 44. Data: 2012-09-01 20:30:17
    Od: a...@g...com

    > Nie będą rządzili agenci z WSI tylko jezuici
    > i franciszkanie oraz benedyktyni.

    Po twojej postawie widzę, że nic się nie zmieniło Wszystkiemu w dalszym ciągu jak
    mówi Kuba Wojewódki prosto z TVN-owskiego ekranu jest winny ojciec redemptorysta i
    znienawidzony reżim braci Kaczyńskich .....

    Rządzący zatem mogą dalej spać spokojnie i ruchać cię prosto w dupę.

    Endriu

  • 45. Data: 2012-09-01 20:38:59
    Od: a...@g...com

    > Poza nim zainteresowanie GPW jest praktycznie zerowe.

    A no widzisz kolego Root, bo takie akurat czasy nastały, że jak to mówi Dieter na
    blogu Białka:

    Spadek globalnej inflacji warunkiem hossy na rynkach akcji
    http://wojciechbialek.blox.pl/2012/08/Spadek-globaln
    ej-inflacji-warunkiem-hossy-na.html

    "[...] Kto nie kupil dolarow tydzien temu i nie sprzedal akcji, ten zostal inwestorem
    dlugoterminowym. [...]".

    Dieter mylił się parę razy na tej grupie, ale teraz mam wrażenie, że na aktualnej
    prognozie jednak trochę zarobi ...

    Endriu

  • 46. Data: 2012-09-09 23:19:06
    Od: "kc" <k...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Dieter mylił się parę razy na tej grupie, ale teraz mam wrażenie, że na
    aktualnej prognozie jednak trochę zarobi ...

    A wezmę i jeszcze zaistnieję przez chwilę, w ciemnościach. Inwestorem
    długoterminowym zostanie Dieter, nie rozumiem dlaczego, ale tak będzie.

    kc

  • 47. Data: 2012-09-09 23:41:35
    Od: "kc" <k...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Nie będą rządzili agenci z WSI tylko jezuici
    > i franciszkanie oraz benedyktyni.

    Rządzący zatem mogą dalej spać spokojnie i ruchać cię prosto w dupę.

    Endriu

    No i tu muszę się wtrącić. Jemu to pasuje, ale przy okazji dmuchają ciebie i
    poniekąd mnie. A wszystko przez takiego (głosującego) swołocza lub ruskie
    serwery.

    kc

    Ps. Nodobra, nie zakłócałbym ciszy nocnej gdyby nie grouse whisky.
    Pozdrowienia dla Charliego, też wielbiciela. Wiem, bo się chwalił.

  • 48. Data: 2012-10-10 11:34:13
    Temat: Re: Co dalej ? Z wykopalisk grupy :-)
    Od: "brutex" <b...@o...pl>

    Cześć Loser :)
    To Ty ten stary z lat 2000-05?
    Wtedy czytywałem i pamiętam Ciebie, dość sporo się udzielałeś.
    Tak Jara był fajny gość, wesoło pisał i często miał racje względem rynków.
    Pamiętam jak stwierdził że kończy z inwestowaniem po czym nigdy się już nie
    odezwał.
    Wyskoczył chyba jak Wig20 poszybował gdzies na 1600-1900pkt, pisze tu jak z
    1000 szedł :)
    No i przewidział MEGA HOSSE (tak to dosłownie pisał), ktorą często
    wieszczył. Indeks poszedl na max okolo 4000.
    Ciekawe co chłopina robi.
    Ja, rzadko pisałem lecz na bieżąco czytałem (bardzo długo), więc raczej mnie
    nie kojarzysz ;-)
    Pozdrawiam
    brutex

  • 49. Data: 2012-10-10 11:35:47
    Temat: HISTORIA
    Od: "brutex" <b...@o...pl>

    Napisałem 15-07-2012r taki wspominający tekst tu na grupe, ale gdzieś utknął
    w czeluściach i nie widze go w tym wątku więć go powtórze :)

    "> Wpadłem na wgt.forex - zdechła, ifutures.pl - renesans, 7 komentarzy do
    wpisu
    > Morfeusza, pl.biznes zdycha. Da się uratować? Proponuję na początek apel
    > poległych.

    He, he dobre: właśnie wpadłem sobie chyba po 7 latach tak z czystej
    ciekawości a tu właśnie pogrzeb, apel poległych :)
    Z 8 lat temu (jak sobie czytałem) to pamiętam to już grupa padała.
    Z 10 lat temu to przewijało się troche tych osobowości. Wtedy to jeszcze
    Kuczyn (PK - Piotr Kuczynśki) pisał ten od TV, właściwie to pierwsze szlify
    dydaktyczne robił zanim poszedł na głębsze wody do Parkietu i dalej. Lepiej
    pisać i innych pouczać, niż samemu spekulować za własne pieniądze:)
    Worek - Łukasz Wardyn na finspreadzie wylądował (ciekaw jestem czy tam
    jeszcze siedzi). Dopiero firma wchodziła do PL, praktyczne u Nas podobnych
    platform nie było. Forex to dopiero raczkował.
    Jakie dyskusje były: co to FX, jak działa no i ewentualnie ktora platforma
    zagraniczna lepsza. Oanda na pierwszym miejscu ze względu na najniższy
    spread.
    Malin - Jacek Maliszewski od walut :)
    Jacek vel Expert - nawiedzony internauta jakby to obecnie rzec. Wszędzie na
    wielu forach działał. Muszę mu przyznać że ta Jego teoria Groszowych Spólek
    Gieldowych sprawdziłaby się podczas hossy ktora nadeszła dopiero za kilka
    lat.
    Kto tam jeszcze był hmmm MM Marek Meissner zawsze od shortów powiem
    szczerze
    że bardzo przekonujący w argumentacji. No tylko że jak WIG 20 wspinał się na
    ze 1100 na 1200 mam nadzieje że wyskoczył ze względu na to co działo się
    później dla niedzwiedzi. Potem jakoś zamilkł :)
    Archangell i kilku jeszcze. Raczej nikt się już nie odezwie, głównie
    wszystko
    teraz na blogach, jeśli jeszcze siedzi się w temacie.
    No i Ja rzadko piszący, głównie czytający ;)
    Pisze głównie z pamięci co było z 10 lat temu, ale raczej mało co
    pokręciłem.
    Chyba już pisze do ściany, ale skrobnołem ku pamięci.
    Myślałem że chociaż fatso się ostał. Chyba posprzedawał srebereka wszystkie
    po 20$, nie kupił niżej więc uciekł ;)

  • 50. Data: 2012-11-15 14:06:21
    Od: a...@g...com

    > A wezmę i jeszcze zaistnieję przez chwilę, w ciemnościach. Inwestorem
    > długoterminowym zostanie Dieter, nie rozumiem dlaczego, ale tak będzie.

    No kolego kc jak tam twoja pozycja i czy dalej twierdzisz, że Dieter zostanie
    długoterminowym inwestorem ?.

    Nie dziwi cię, że pomimo kolejnego QE (czyli amerykańsko-europejskiego masowego
    drukowania):

    Techniczne znaczenie QE3 dla kierunku giełdowych indeksów
    http://wiadomosci.stockwatch.pl/techniczne-znaczenie
    -qe3-dla-kierunku-gieldowych-indeksow,analizy-pawla-
    szczepanika,38622

    ...indeks amerykański znalazł się 10% poniżej szczytu, a hiszpańskie i portugalskie
    10-letnie bondy znowu wyskoczyły z bezpieczej granicy 5% ?.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/25ccff431d
    8761dc.html

    Endriu