  • 1. Data: 2008-04-23 16:53:02
    Temat: CitiOne Direct i "bezpłatne przelewy zagraniczne" - ostrzeżenie
    Od: Pete <n...@n...com>

    Właśnie przekonałem się jak to jest z przelewami zagranicznymi w CitiOne
    Direct. Niestety, w polecanym tutaj m.in. przeze mnie produkcie
    Citibanku, na własnej skórze przekonałem się jak to jest z tą
    bezpłatnością przelewów zagranicznych.
    Po 2-ch miesiącach od przelewu pojawiła się prowizja za przelew zagraniczny.

    Niestety, nowy TOiP (obowiązujący od lutego br.) przy pozycji "Przelewy
    zewnętrzne w walucie obcej - bezpłatnie" posiada (*),
    która to gwiazdka opisana jest "możliwość wystąpienia prowizji banków
    pośredniczących".

    Piętno dla Citka i pręt w d... za wprowadzenie cichcem ukrytej podwyżki.

    Jedyny "+" tego rachunku przestał istnieć, zatem czas zamykać to konto

    --
    Pete

  • 2. Data: 2008-04-23 17:26:03
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > zewnętrzne w walucie obcej - bezpłatnie" posiada (*),
    > która to gwiazdka opisana jest "możliwość wystąpienia prowizji banków

    nie widzialem jeszcze banku, ktory oferowalby darmowy przelew zagraniczny do
    innego banku i jeszcze bralby na siebie ewentualne prowizje bankow
    posredniczacych...niestety life is brutal

    przelew zagraniczny bez kosztow TAK, ale tylko w ramach tego samego banku
    np. Citi - UK i Citi Polska

    ps
    pochwalisz sie ile i do jakiego banku przelewales oraz ile wyniosla prowizja
    pobrana przez bank posredniczacy?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-04-23 17:38:48
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pochwalisz sie ile i do jakiego banku przelewales oraz ile wyniosla
    > prowizja pobrana przez bank posredniczacy?

    no nie wiem, ja płacę za przelewy do Holandii 5 zł, przelewam SEPA z ING
    Direct,(przelew europejski) do ING Holenderskiego i do ABN Amro, i oni nie
    płacą nic. To najtaniej jak się da chyba, i uważam że to nie dużo.

    Raz chciałem sie skusić na przelenie z Citi, ale podczas wypełniania
    przelewu pojawiło się pytanie czy wezmę na siebie te koszty, no pomyślałem
    żeby spadali na drzewo, zresztą z Citi już dawno się pożegnałem, to lipny
    bank jest i tyle...

  • 4. Data: 2008-04-23 19:46:47
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > żeby spadali na drzewo, zresztą z Citi już dawno się pożegnałem, to lipny

    przelewales euro, a sprobuj przelac inna walutę...

    chcialbym przelac chf na konto w DB i w zadnym banku nie potrafia mi
    powiedziec ile wyniosą koszty banku pośredniczącego

    np. odp. z Citi 0-20 euro

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-04-23 20:42:47
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A możesz wybrac opcję SHA[red] ?
    Poza tym parę banków ma opcje ryczałtu, np. PKO BP, przykładowo dla funtów działa,
    więc i dla franków bedzie.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-04-23 21:06:39
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    >A możesz wybrac opcję SHA[red] ?
    > Poza tym parę banków ma opcje ryczałtu, np. PKO BP, przykładowo dla funtów
    > działa, więc i dla franków bedzie.
    > JaC

    SHA u mnie odpada, musi być OUR...a oferte PKO BP sprawdze ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-04-23 22:11:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:
> [...]
    przelewów

    > nie widzialem jeszcze banku, ktory oferowalby darmowy przelew zagraniczny do
    > innego banku i jeszcze bralby na siebie ewentualne prowizje bankow
    > posredniczacych...niestety life is brutal

    Do lutego tak było w Citku

    > przelew zagraniczny bez kosztow TAK, ale tylko w ramach tego samego banku
    > np. Citi - UK i Citi Polska

    Cały świat. Mam na dysku TOiP obowiązujący od grudnia 2006 - były
    całkowicie bezpłatne na cały świat.

    > ps
    > pochwalisz sie ile i do jakiego banku przelewales oraz ile wyniosla prowizja
    > pobrana przez bank posredniczacy?

    przelew ~170EUR, prowizja 27PLN

    --
    Pete

  • 8. Data: 2008-04-23 23:10:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Pete" <n...@n...com> wrote in message

    > Cały świat. Mam na dysku TOiP obowiązujący od grudnia 2006 - były
    > całkowicie bezpłatne na cały świat.

    Byly i sa... ale pod warunkiem wygrania opcji SHA. Jezeli odbiorca bedzie ma
    konto w banku-korespondencie Citi, to zwykle bedzie to przelew bezplatny dla
    obu stron. W innym przypadku nadawca lub odbiorca musi poniesc koszt banku
    posredniczacego.

    MK

  • 9. Data: 2008-04-24 06:46:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    MK pisze:
> [...]
    > bedzie ma konto w banku-korespondencie Citi, to zwykle bedzie to przelew
    > bezplatny dla obu stron. W innym przypadku nadawca lub odbiorca musi

    Popatrz, u mnie nie ma opcji SHA.
    I do lutego były bezpłatne bezwarunkowo. A teraz nie jestem w stanie
    określić czy dany przelew będzie z prowizją czy bez.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2008-04-24 07:05:01
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Cały świat. Mam na dysku TOiP obowiązujący od grudnia 2006 - były
    > całkowicie bezpłatne na cały świat.

    i do każdego banku?

    > przelew ~170EUR, prowizja 27PLN
    sporo

    a ja chcialbym przelac 1000 CHF na konto w DB...i zaplacic za to do 15 zł
    (calkowite koszty banku zlecającego i ewentualnego posrednika)

    zgodnie z sugestia zadzwonilem do PKO BP i tam przelew z konta w CHF na
    konto w tej walucie
    w innym banku jest przewalutowywany przez PLN...kobita nie potrafila mi
    wyjasnic dlaczego

    pozdr.
    RobertS