  • 1. Data: 2013-11-19 09:53:48
    Temat: Błędny adresat przelewu
    Od: Kris <k...@g...com>

    Sytuacja następujaca:
    Nowakowski wysyła przelew na konto Nowaka Jana.
    Nr konta podaje Nowaka jednak jako odbiorcę/własciciela konta nie wpisuje "Nowak Jan"
    tylko "Kowalski Jan". Kowalski jest faktycznie kuzynem Nowaka i pieniądze są dla
    niego
    Nowak pieniądze z konta wypłacił przekazał je Kowalskiemu
    Po 30dniach Nowakowski składa reklamację w banku gdzie zlecił przelew i domaga się
    zwrotu pieniędzy twierdząc że pomylił nr konta.
    Bank gdzie konto ma Nowak wzywa go aby wyraził zgodę na wyksięgowanie pieniedzy z
    konta w celu zwrotu Nowakowskiemu.
    Nowak nie wyraza takiej zgody.
    Co dalej?
    Czy bank zwróci pieniadze Nowakowskiemu i pomimo braku zgody Nowaka wyksięguje mu je
    z konta?
    Czy jakies inne scenariusze sa możliwe?

  • 2. Data: 2013-11-19 10:25:48
    Temat: Re: Błędny adresat przelewu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Nov 2013 00:53:48 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Czy jakies inne scenariusze sa możliwe?

    Trudna sprawa, od zeszłego roku weszły nowe przepisy, które zwalniają
    banki z weryfikacji beneficjenta, ważny jest teraz tylko nr rachunku.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2013-11-19 10:41:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 10:25:48 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Trudna sprawa, od zeszłego roku weszły nowe przepisy, które zwalniają
    > banki z weryfikacji beneficjenta, ważny jest teraz tylko nr rachunku.
    Możesz jakims linkiem rzucić?

  • 4. Data: 2013-11-19 11:06:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości
> [...]
    >Nowak nie wyraza takiej zgody. Co dalej?
    >Czy bank zwróci pieniadze Nowakowskiemu i pomimo braku zgody Nowaka

    Idziesz na policje ze Nowak przywlaszczyl nienalezne mu pieniadze.
    Postraszony Nowak czym predzej odsyla.

    J.

  • 5. Data: 2013-11-19 11:08:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2013 11:06, J.F pisze:

    > Idziesz na policje ze Nowak przywlaszczyl nienalezne mu pieniadze.
    > Postraszony Nowak czym predzej odsyla.

    Bredzisz.

  • 6. Data: 2013-11-19 11:12:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2013 09:53, Kris pisze:

    > Nowak nie wyraza takiej zgody.
    > Co dalej?

    Dla banku? Nic. Przelew poszedł zgodnie z dyspozycją.

    > Czy bank zwróci pieniadze Nowakowskiemu i pomimo

    Pomimo czego?

    > Czy jakies inne scenariusze sa możliwe?

    Możesz pozwać cywilnie o zwrot pieniędzy z powodu bezpodstawnego
    wzbogacenia.

    Czyżby wpisanie prawidłowych danych w przelewie przekraczało twoje
    umiejętności? W sumie nic dziwnego, skoro zawinąć wiersza nie umiesz...

  • 7. Data: 2013-11-19 11:12:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2013 10:41, Kris pisze:
    > Możesz jakims linkiem rzucić?

    Use google, young Jedi:

    http://www.abkancelaria.pl/blog/przedsiebiorcy/czy-b
    ank-odpowiada-za-dokonanie-przelewu-zgodnie-ze-wskaz
    anym-numerem-bankowym-jednakze-niezgodnie-z-danymi-o
    dbiorcy/

  • 8. Data: 2013-11-19 11:43:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 11:12:24 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Czyżby wpisanie prawidłowych danych w przelewie przekraczało twoje
    > umiejętności? W sumie nic dziwnego, skoro zawinąć wiersza nie umiesz...
    Nie ja zlecałem ten przelew ani również nie ja byłem odbiorcą przelewu ale to w sumie
    bez znaczenia dla dyskusji.
    Pytałem co banki zrobia w takiej sytuacji: czy zwróca kase nadawcy i wyksięgują ją z
    konta odbiorcy czy jakies inne scenariusze.

  • 9. Data: 2013-11-19 11:56:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2013 11:43, Kris pisze:

    > Pytałem co banki zrobia w takiej sytuacji: czy zwróca kase nadawcy
    > i wyksięgują ją z konta odbiorcy czy jakies inne scenariusze.

    To nie tylko pisać ale i czytać nie umiesz?

    Wyraźnie pisałem, co zrobią (nic).

  • 10. Data: 2013-11-19 12:07:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 11:56:29 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > To nie tylko pisać ale i czytać nie umiesz?
    > Wyraźnie pisałem, co zrobią (nic).
    Póki co bank gdzie przelew był zlecany reklamację przyjął i przesłał do banku
    odbiorcy informację aby ten zwrócił kasę.
    Bank odbiorcy wezwał pisemnie Nowaka do zwrotu kasy i podpisania zgody na jej
    wyksięgowanie z konta. Nowak odmówił.
    Ciekawi mnie co będzie dalej