  • 151. Data: 2009-11-03 17:18:17
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki mogłyby być, choć nie chcą [długie]
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Lis, 17:56, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > A to niby dlaczego? A co ma prawo unijen do bankowosci w kraju. Unia
    > Europejska nie znosi krajow i ich nie zastepuje a jedynie wprawadza szeroka
    > wspolprace.
    > Serdnia dopuszczonego kapitalu obcego w bankach panstw czlonkowskich UE nie
    > przekracza 15% - czy tak trudno to znalesc?:)) Niemcy sa chyba najbardziej
    > restrykcyjne z tymi 5% bo nie widze podbnych.

    Wskaz taka USTAWE. Poki co powolujesz ten limit, a nie wskazujesz skad
    on ma wynikac :) :) :)

    Prawo wspolnotowe wyraznie mowi o swobodzie gospodarczej, przepisy
    bankowe sa na poziomie UE zunifikowane - dzieki czemu bank z kraju X
    moze bez zadnych przeszkod dzialac w kraju Y.

    Dlatego limity, o ktorych mowisz nie maja najmniejszej mozliwosci
    funkcjonowania - bo skoro kraj UE moze reglamentowac swoje licencje
    bankowe i decydowac kto moze u niego zalozyc bank [ew. kupic juz
    istniejacy], a kto nie - to juz nie ma wplywu na to czy bank z innego
    kraju UE zacznie u niego dzialac czy nie. Paszport europejski dla
    bankow/instytucji kredytowych wyklucza stosowanie jakis limitow :)

    Przykladem takiej dzialanosci w Polsce jest chociazby Polbank czy
    Sygma/Cetelem.

  • 152. Data: 2009-11-03 17:23:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-03, BK <b...@g...com> wrote:

    [...]

    > Przykladem takiej dzialanosci w Polsce jest chociazby Polbank czy
    > Sygma/Cetelem.

    A przykładem szerzej znanym w skali europejskiej jest Paypal :]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 153. Data: 2009-11-03 17:23:40
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki moglyby byc, choc nie chca [dlugie]
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Niesmialo zwroce uwage, ze to wlasnie twoj czytnik caly czas psuje
    > cytowanie...
    > Ale ze jestes specjalista od wszystkiego, to pewnie wiesz lepiej.

    Sprawdz dokladnie. Ja moge pez problemu cytowac w tym watku kazdego oprocz
    wlasnie osoby o nicku BK.
    Dlatego stosuje tam podkreslniki b y choc w czesci oddzielic jego od moich
    odpowiedzi.
    Czy do tego postu tez czytnik nie stawia ci mojego tekstu jako cytatu?

  • 154. Data: 2009-11-03 17:38:49
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Europa != kraje strefy Euro.

    A kraje sterfy euro wg. ciebie sa w ameryce czy w europie?
    Moze troche geografi? hmm?

    > Aha.
    > Powiedz jeszcze cos ciekawego.

    Zadj sobie trud i poszukaj. Ja wiem, ze skoro z georafia oraz innymi
    sprawami ciezko to przeszukanie ustaw pewnie yjezdza za twoje mozliwosci ale
    mimo wszystko polecam.
    Zacznij od: www.google.com chyba, ze masz tam bana to ci pomoge.

    > A to dlatego, ze bylaby to dyskryminacja ze wzgledu na pochodzenie
    > kapitalu.

    ;)))
    Super
    To teraz ja zapytam pokaz mi podstawe, bo jej nie znalazlem...
    Aha ma dotyczyc bankow! Bo bank to nie to samo co montowania samochodow. Tak
    wyjasnieam na wszelki wypadek jak bys zaczal mi o oplu pisac.

    > Calkiem sporo.

    No np? Bo jakos nie widze fali chetnych do brania kreddytu we francji z
    adresem zameldowania w Polsce wiec gdzie ta swoboda przeplywu kapitalu?
    Jak nie wiesz o czym mowisz to lepiej zapytaj.

    > W koncu maja slynne "prawo 5% Bismarcka"!

    Tego to nie wiem, wiem, ze W niemczech stosunek obcego kapitalu w bankach
    nie moze przekroczyc 5%.
    Dla przykladu w Polsce w 2001 roku bylo to 78%!!!!

    > Nie wiem skad sobie uroiles, ze UE znosi wszelkie granice w bankowosci.

    Ty uroiles sobie o swobodzie przeplywu kapitalu w bankach. Nie? To nie byles
    ty?

    > I wyobraz sobie, ze w niektorych krajach, w niektorych bankach, sa konta,
    > gdzie masz darmowe przelewy po calej Unii Europejskiej, darmowe
    > prowadzenie konta, darmowe bankomaty na calym swiecie.
    > Dziwie sie, ze o tym nie slyszales.

    Slyszalem, ale czy o to zapytales?

    > Nie "zrozumiallem", bo mi pracodawca w Polsce przelewal pieniadze na konto
    > w Niemczech.

    Mozesz jasniej opisac ten p[rzypadek, bo mi pracodawcy w polsce odmaiwali
    przelwania pieniedzy na konto w UK! W sytuacji kiedy mieszkam i pracuje w
    Polsce.

    > Mozna.

    Jak wyzej, mozesz dac przyklad?! Bo chetnie ubezpiecze w Rumuni samochod,
    jak sadze bedzie taniej:) I nie tylko ja pewnie na tym skorzystam, wiec w
    imieniu swoim i innych prosze o wyjasnienie jak mozna ubezpieczyc pojazd w
    Rumuni ktory jest zarejstrowany w Polsce np. w Warszawie (ja nie moge
    ubezpieczyc pojazdu w Zamosciu a co dopiero za granica, ale moze sie
    da...czlowiek zawsze sie czegos uczy).

    > Moglbys wiec kiedys poswiecic troche czasu na nauke, zamiast snuc tu
    > jakies domysly i wrecz bzdury (vide prawa, ktorych nie ma, a istnieja
    > tylko w twojej glowie).

    Jak na razie to wywody ty siejesz. Ja co daje konkrety a z twojej storny sa
    coraz to nowe sprawy jak z euro ze to nie w europie....

  • 155. Data: 2009-11-03 18:16:37
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > A kraje sterfy euro wg. ciebie sa w ameryce czy w europie?
    > Moze troche geografi? hmm?

    Kraje strefy Euro sa w Europie.
    Szwajcaria tez jest w Europie, ale w strefie Euro juz nie.

    Rozumiesz juz roznice?

    > Zadj sobie trud i poszukaj. Ja wiem, ze skoro z georafia oraz innymi
    > sprawami ciezko to przeszukanie ustaw pewnie yjezdza za twoje mozliwosci
> [...]

    Prosze wiec o pomoc.
    Chyba ze palnales jakas bzdure, i nie masz na nia pokrycia w faktach -
    trzeba bylo tak od razu.

    > ;)))
    > Super
    > To teraz ja zapytam pokaz mi podstawe, bo jej nie znalazlem...

    Jedna z czterech swobod, bedacych u zalozenia Unii.
    Jesli o nich nigdy nie slyszales, to o czym ty sie tu w ogole przemadrzasz?

    (...)

    > Tego to nie wiem, wiem, ze W niemczech stosunek obcego kapitalu w
    > bankach nie moze przekroczyc 5%.

    Prosze juz kolejny raz o podstawe prawna.

    Bo jak nie, to rownie dobrze mozemy dlugo dyskutowac o wprowadzonym w
    ostatnim tygodniu zakazie Swiat Bozego Narodzenia, prawda?

    > Ty uroiles sobie o swobodzie przeplywu kapitalu w bankach. Nie? To nie
    > byles ty?

    Nie w bankach - lecz w Unii Europejskiej ("swoboda przeplywu kapitalu w
    bankach" bylyby jakims koszmarkiem logicznym, jakbys czase zastanowil
    sie nad tym, co napisales).

    Znaczy sie - twierdzisz, ze w UE nie ma czegos takiego, jak "swobodny
    przeplyw kapitalu" (a jak gdzies jest, bedzie usilnie zwalczane przez
    KE)? Mocne.

    (...)

    > Mozesz jasniej opisac ten p[rzypadek, bo mi pracodawcy w polsce
    > odmaiwali przelwania pieniedzy na konto w UK! W sytuacji kiedy mieszkam
    > i pracuje w Polsce.

    Trzeba bylo zglosic sie do kasy zakladowej.
    To ty pisales, ze "zaden pracodawca w Polsce nie przeleje pieniedzy...".
    Mi przelewal, choc mam swiadomosc, ze jaki pracownik, taki pracodawca, i
    mogles miec mniej szczescia...

> [...]
    > Warszawie (ja nie moge ubezpieczyc pojazdu w Zamosciu a co dopiero za
    > granica, ale moze sie da...czlowiek zawsze sie czegos uczy).

    Miejsce zamieszkania w Rumunii? Mozesz to wykazac ubezpieczalni? Wtedy
    mozliwe, ze bedzie taniej.
    W przeciwnym wypadku bedzie duzo drozej (cwiczenie logiczne: zastanow
    sie, dlaczego).

    A po szczegoly zadzwon do kilku towarzystw ubezpieczeniowych np. w
    Polsce, pare z nich ubezpiecza samochody w innych krajach.

    > Jak na razie to wywody ty siejesz. Ja co daje konkrety a z twojej storny
    > sa coraz to nowe sprawy jak z euro ze to nie w europie....

    Na razie nie podales _zadnego_ konkretu.
    Wciaz czekam o niemieckie prawo 5%.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 156. Data: 2009-11-03 18:19:35
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > Sprawdz dokladnie. Ja moge pez problemu cytowac w tym watku kazdego
    > oprocz wlasnie osoby o nicku BK.

    To chyba twoj problem, bo nikt inny nie ma z tym problemu.

    > Dlatego stosuje tam podkreslniki b y choc w czesci oddzielic jego od
    > moich odpowiedzi.
    > Czy do tego postu tez czytnik nie stawia ci mojego tekstu jako cytatu?

    To sa posty wyslane przez ciebie, w ktorych nie cytujesz poprzednika
    zgodnie z zasadami przyjetymi w netykiecie:

    <9pTHm.26990$Ah3.5109@newsfe01.ams2>
    <%gWHm.53828$ei3.3812@newsfe22.ams2>

    (i masa podobnych).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 157. Data: 2009-11-03 18:43:06
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    z...@o...pl napisał(a) w wiadomości:
    <0...@n...onet.pl>...

    >Skoro takiemu np. Januszowi Korwin-Mikke pasy bezpieczeństwa
    >kojarzą się z faszyzmem i socjalizmem, z którymi walczy,

    Nie pasy bezpieczeństwa ale PRZYMUS ich stosowania. Czasem je
    zapina:
    http://fakty.interia.pl/tylko_u_nas/news/kup-se-pan-
    czolg,1296578
    "Musiałem zapłacić za poduszkę powietrzną (którą odłączyłem -
    bo nie chcę mieć urwanej głowy, jak to się już kilku ludziom
    przydarzyło) i za pasy (których na ogół, poza dniami, kiedy
    jest ślisko i mokro, nie używam - mam zwolnienie lekarskie)."

    >na tę mozliwość wskazuje "rozwiązanie problemu" (równie
    >wolnościowe i prorynkowe co sam problem). Niech nam ktoś
    >pokaże przepis nakazujący posiadanie konta bankowego :P
    >Tak?! To wy mi pokażcie zakaz wypłacania pensji w bilonie! :P

    http://tnij.org/15tys_monet_mandatu
    "Strażnicy miejscy nie przyjęli jednak "drobnych" tłumacząc,
    że istnieje rozporządzenie Unii Europejskiej, zgodnie z którym
    opłatę można wnieść w formie maksymalnie 50 monet."

    Ja oczywiście takich drobiazgowych regulacji nie popieram. Ale
    skoro jakieś są - czy istnieje podobne "rozporządzenie" w sprawie
    wypłat? A jeżeli dla jednych istnieje, dla innych nie to czy
    można mówić "dyskryminacji"?

    Arek

  • 158. Data: 2009-11-03 18:46:11
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Kraje strefy Euro sa w Europie.
    > Szwajcaria tez jest w Europie, ale w strefie Euro juz nie.
    >
    > Rozumiesz juz roznice?

    Ja? Ja sie na geografi znam, natomiast ty masz problem z rozroznieniem ze UK
    od calej europy...
    Ale milo, ze zaczynasz odraboiac zaleglosci, na pewno ulatwi to dyskusje.

    > Prosze wiec o pomoc.
    > Chyba ze palnales jakas bzdure, i nie masz na nia pokrycia w faktach -
    > trzeba bylo tak od razu.

    Juz ci pomoglem co jeszcze chcesz? Na talezu podac?

    > Jedna z czterech swobod, bedacych u zalozenia Unii.
    > Jesli o nich nigdy nie slyszales, to o czym ty sie tu w ogole
    > przemadrzasz?

    Zaraz zaraz, chcesz mi i reszcie uzytkownikow wmowic, ze w UE jest swobodny
    przeplyw kapitalu bankowego?! Bo dokladnie o kapitale bankowym rozmawiamy.

    > (...)

    > Prosze juz kolejny raz o podstawe prawna.
    >
    > Bo jak nie, to rownie dobrze mozemy dlugo dyskutowac o wprowadzonym w
    > ostatnim tygodniu zakazie Swiat Bozego Narodzenia, prawda?

    Z geografi lekcje odrobiles, zapytam: znasz niemicki?
    Jesli tak dlaczego nie zadasz takiego pytania wprost do tamtejszego
    odpowiednika nadzoru bankowego?
    Wierz mi, ze ci odpisza.

    > Nie w bankach - lecz w Unii Europejskiej ("swoboda przeplywu kapitalu w
    > bankach" bylyby jakims koszmarkiem logicznym, jakbys czase zastanowil sie
    > nad tym, co napisales).

    Hmm, wiec tak- skup sie, bede tlumaczyc jak dziecku:
    Mowiles o tym, ze nie ma ograniczen co do udzialu kapitalu zagranicznego w
    bankach bo UE tego zabrania i to TY powoales sie na swobode przeplywu
    kapitalu w UE - skad wiec teraz taka zmiana zdania?
    Czyzbys jednak cos miedzy czasie przeczytal?:))) W zasadzie to dobrze;)
    Milo, ze dzieki mnie zaczynasz cos wiecej wiedziec.

    > Znaczy sie - twierdzisz, ze w UE nie ma czegos takiego, jak "swobodny
    > przeplyw kapitalu" (a jak gdzies jest, bedzie usilnie zwalczane przez KE)?
    > Mocne.

    W bankach nie ma. To reguluje sobie kazde panstwo. I o tym caly czas pisze,
    jak widze (wyzej) zaczeles o tym czytac i powoli dociera - to milo.

> [...]
    > To ty pisales, ze "zaden pracodawca w Polsce nie przeleje pieniedzy...".
    > Mi przelewal, choc mam swiadomosc, ze jaki pracownik, taki pracodawca, i

    "przelewal" - znaczy juz nie przelwa? A mozesz objasnic na czym polegala
    twoja praca, czy to byla np. praca na etat u polskiego pracodawcy na poslkim
    terenie? Miales adres zameldowania w Polsce i tu pracowales a pracodawca
    przelwal pieniadze na konto do niemiec?
    Bo wiesz, ja tez jezdze na delegacje do roznych pastw nie tylko UE i tez
    moja pensja spywa z tamtych krajow na moje konto w UK.
    Dlatego zpytalem o to. Bo w takiej sytuacji pracownicy tej uczelni mogli by
    zalozyc konta darmowe w niemczech i pracodawca tam by im wysylal pieniadze.

    > Miejsce zamieszkania w Rumunii? Mozesz to wykazac ubezpieczalni? Wtedy
    > mozliwe, ze bedzie taniej.
    > W przeciwnym wypadku bedzie duzo drozej (cwiczenie logiczne: zastanow sie,
    > dlaczego).

    No ale top ty napisales, ze majac adres rejestracji pojazdu w polsce mozna
    ubezpieczyc za granica - woiec znow zmieniasz zdanie?

    > A po szczegoly zadzwon do kilku towarzystw ubezpieczeniowych np. w Polsce,
    > pare z nich ubezpiecza samochody w innych krajach.

    ALE JA NIE PISZE O POLSKICH JA NP. CHCE UBEZPIECZYC POJAZD U RUMUNSKIEGO
    UBEZPIECZYCIELA MAJAC ADRES ZAMIESZKANIA I REJESTRACJI POJAZDU W POLSCE.
    CZY DUZYMI LITERAMI BEDZIE LEPIEJ DLA CIEBIE?
    Ty odpisales, ze mozna.

    > Na razie nie podales _zadnego_ konkretu.
    > Wciaz czekam o niemieckie prawo 5%.

    Mam nadzieje, ze przestaniesz zmieniac zdanie co post;)
    Tak masz zawsze, ze zmieniasz swoje wypowiedzi?

  • 159. Data: 2009-11-03 19:24:37
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2009 18:46:11 -0000, pmlb napisał(a):

    > Juz ci pomoglem co jeszcze chcesz? Na talezu podac?

    Podaj, ja też chętnie poznam te mityczne przepisy.

    --
    Kojer

  • 160. Data: 2009-11-03 19:27:45
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    (...)

    > Juz ci pomoglem co jeszcze chcesz? Na talezu podac?

    Podaj ustawe, na ktora sie powolujesz.
    Chyba, ze rzucales puste slowa?

    (...)

    > Zaraz zaraz, chcesz mi i reszcie uzytkownikow wmowic, ze w UE jest
    > swobodny przeplyw kapitalu bankowego?! Bo dokladnie o kapitale bankowym
    > rozmawiamy.

    Alez po raz kolejny udowadniasz, ze nie masz pojecia, o czym mowisz.

    (...)

    > Z geografi lekcje odrobiles, zapytam: znasz niemicki?
    > Jesli tak dlaczego nie zadasz takiego pytania wprost do tamtejszego
    > odpowiednika nadzoru bankowego?
    > Wierz mi, ze ci odpisza.

    Niemiecki znam, ale jakos nie jestem skory do tego, zeby za ciebie
    odrabiac lekcje.
    Innymi slowy: podaj ustawe, na ktora ciagle sie powolujesz.

> [...]
    > Czyzbys jednak cos miedzy czasie przeczytal?:))) W zasadzie to dobrze;)
    > Milo, ze dzieki mnie zaczynasz cos wiecej wiedziec.

    Pomysl, poznaj pare terminow ekonomicznych - to nie boli.
    Zaraz bedziesz tlukl o braku swobody przeplywu kapitalu w sklepach
    spozywczych i skladach wegla? Rozumiesz juz?

    (...)

> [...]
    > UBEZPIECZYCIELA MAJAC ADRES ZAMIESZKANIA I REJESTRACJI POJAZDU W POLSCE.
    > CZY DUZYMI LITERAMI BEDZIE LEPIEJ DLA CIEBIE?

    Nie wiedzialem, ze znasz jezyk rumunski - trzeba bylo tak od razu.

    Zadzwon wiec do kilku ubezpieczycieli rumunskich, i dopytaj sie o szczegoly.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org