  • 61. Data: 2009-11-02 17:12:46
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 02 Nov 2009 13:07:13 +0100,
    z...@o...pl napisał(a):

    > placówek pekaosa i pkobp jest tam dość dużo

    Akurat wybrałeś dwa banki, które najbardziej rżną!

    > sens taki żeby nie wozić 40kg bilonu w walizce

    A dlaczego w bilonie?
    Jeśli UMCS faktycznie zacznie wypłacać w bilonie, to bank oraz firma
    dostarczająca forsę na wypłaty ich bardzo znielubią, a Państwowa
    Inspekcja Pracy zaraz po otrzymaniu zawiadomienia zrobi z nich
    pióropusz.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 62. Data: 2009-11-02 17:25:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostarczająca forsę na wypłaty ich bardzo znielubią, a Państwowa
    > Inspekcja Pracy zaraz po otrzymaniu zawiadomienia zrobi z nich

    A niby czemu? Pracodawca reguluje zobowiazania na czas, wiec moga ich
    cmoknac :).

    MK

  • 63. Data: 2009-11-02 17:35:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
    > Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > A niby czemu? Pracodawca reguluje zobowiazania na czas, wiec moga ich
    > cmoknac :).

    Nie do końca.

    Spróbuj np. robić przelewy jednogroszowe na konto kogoś kto za
    przychodzące przelewy płaci. Może się to skończyć tym, że będziesz mu
    musiał za to zapłacić.
    Po za tym to faktycznie podlega pod mobbing jeśli jedynym celem jest
    zniechęcenie pracowników do odbierania gotówki. A po artykule w
    wyborczej nie pozostawia to chyba, żadnych wątpliwości.
    Zresztą na miejscu pracowników wszelkie wpłaty na uczelni za cokolwiek
    robiłbym wóczas groszówkami. Ciekawe, kto się szybciej by zmęczył.

  • 64. Data: 2009-11-02 17:47:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-02, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik pmlb p...@d...com ...

    > hmmm, to ja chyba mam konto w nie-banku...

    Dyskutujesz z tym trollem co to się zachwyca bankami w UK i od miesięcy,
    jak nie lat narzeka na swoją nieudolność w znalezieniu banku w Polsce,
    który nie rżnie na opłatach.

    Nie przegadasz, już mu podawali przykłady, i tak je olewał. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 65. Data: 2009-11-02 17:49:26
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Wojciech Bancer" news:slrnheu6r2.mea.proteus@pl-test.org

    > Nie przegadasz, już mu podawali przykłady, i tak je olewał. :)

    UK zmienia ludzi na gorsze jak widzisz... Nie chcę nikogo obrażać, ale on
    wygląda mi na typka, który po tygodniu pobytu na wyspach był bardziej
    wyspiarski niż rodowici Brytole ;)

  • 66. Data: 2009-11-02 17:51:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Po za tym to faktycznie podlega pod mobbing jeśli jedynym celem jest
    > zniechęcenie pracowników do odbierania gotówki. A po artykule w wyborczej
    > nie pozostawia to chyba, żadnych wątpliwości.

    Znalazlem taka definicje
    "Zgodnie z definicją artykułu 943 §2 kodeksu pracy mobbing oznacza działania
    lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi,
    polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika,
    wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub
    mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub
    wyeliminowanie z zespołu współpracowników."
    Trudno chyba wykazac, ze wyplata w monetach ma takie znamiona...

    > Zresztą na miejscu pracowników wszelkie wpłaty na uczelni za cokolwiek
    > robiłbym wóczas groszówkami. Ciekawe, kto się szybciej by zmęczył.

    Przcownikom, bo by musieli nosic wypchane kieszenie kazdego dnia :).

    MK

  • 67. Data: 2009-11-02 17:54:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 02 Nov 2009 12:45:45 +0100, S.T. napisał(a):

    > A iluż to pracowników UMCS pobierających wypłaty w gotówce
    > nie ma stałego łącza,

    Zapewne co najmniej tylu, ilu chce dostawać wypłatę w gotówce.

    > albo nie może z niego skorzystać będąc w pracy?

    Używanie komputera w pracy do bankowości internetowej, nie jest
    najrozsądniejszym pomysłem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 68. Data: 2009-11-02 18:08:33
    Od: z...@o...pl

    > OT - taa, a jednym z osiągnięć III RP miało być wyprowadzenie partii
    > politycznych z zakładów pracy (tzn. pozostawienie jedynie ich
    > związkowych odnóg) :-P

    pozdrowienia miały charakter ironiczny
    moim zdaniem walka z biurokratycznym nakazem posiadania konta
    jest równie bezsensowna jak program "realnej" partyjki

    > Ale czy z przyczyn pryncypialnych będzie "latał" z "opłatami" po różnych
    > "elektrowniach", "gazowniach", spółdzielniach mieszkaniowych etc. aby
    > tylko zapłacić bez prowizji gotowizną otrzymaną bez prowizji w kasie

    istnieją ludzie którzy pryncypialnie uważają że
    tak jak seks dozwolony przez urzędnika kościelnego "cudownie" staje się
    darem wzajemnej miłości (a dzień wcześniej był grzechem z samolubstwa)

    tak samo "nie nakazywane" konto bankowe staje się czyms dobrym z czego
    korzysta sie z przyjemnością i niesie sobie różne korzyści i wygodę mimo że
    to samo konto nakazywane niosło w sobie jedynie opłaty ucisk i zniewolenie

    > , skoro korzystając z konta może te opłaty popłacić nawet za darmo
    > i poświęcając na to dużo mniej czasu (wiem, wiem - net kosztuje!)?

    tak, ale nienakazywane konto jest jak seks w małżeństwie: bezgrzeszne :P

  • 69. Data: 2009-11-02 18:16:55
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Przemysław Kowalik pisze:
    > A jakaś kasa AFAIK musi być i tak także dlatego, że delegacje są
    > rozliczane w gotówce.

    Delegacje mogą być płacone na konto.

    --
    Raf

  • 70. Data: 2009-11-02 18:19:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

> [...]
    > pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników."
    > Trudno chyba wykazac, ze wyplata w monetach ma takie znamiona...

    oczywiscie ze ma.
    Ma na celu nękanie pracownika i wymuszenie określonego działania w
    postaci założenia rachunku bankowego.
    Wypłata w bilonie ma tez na celu ośmieszenie i poniżenie takiego
    pracownika w stosunku do innych pracowników.

    Zresztą wypowiedź jest jasna w jakim celu jest to robione.

    > Przcownikom, bo by musieli nosic wypchane kieszenie kazdego dnia :).

    Nie każdego dnia.
    Wystarczyloby, zeby pracownicy się zorganizowali i po prostu wpłaty
    robili w taki, a nie inny sposob. Co za problem przywieżć raz gore
    grosza i potem nekac kasjerki wpłatami podrzucanymi w woreczkach
    parokilogramowych.
    Zresztą jak sie zorganizują to mogę to robić również ci, którzy konta
    bankowe mają. W ramach solidarności z innymi pracownikami.
    Wystarczy, że 5 tyś ludzi raz w miesiacu podrzuci w groszowkach jakąs
    tam wpłatę uczelnia bedze musiała spory problem co z tym zrobic.

    Procownikow nalezy zachecic do założenia konta, a nie zniechecac do
    pobierania gotowki.
    Pobieranie gotowki w kasie to prawo pracownika i trzeba sie z tym
    pogodzic, że niesie ze sobą koszty.
    Zresztą, gdyby zaoferować pracownikom, ze dorzuci im sie do pensji koszy
    prowadzenia tego rachunku bankowego przez kilka lat, to szybko by to
    problem rozwiązało.