  • 1. Data: 2002-09-11 16:34:28
    Temat: Re: Bezpodstawne wzbogacenie ?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "stroke" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:alnqo0$3br$2@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > (..) Jaka
    > powinna byc reakcja pana X ?

    A nie sądzisz, że powinien po prostu oddać ?

    Pix

  • 2. Data: 2002-09-11 16:58:38
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    Niech oddaje osoba, któa się pomyliła (np w banku)

  • 3. Data: 2002-09-11 17:03:12
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "stroke" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Załózmy, że pan X dostał omyłkowo przelewem na konto 5 000zł od firmy
    tych

    Pan Y WIE, że to pomyłka.
    Pan Y jest uczciwym obywatelem
    Pan Y wie, że błędów nie popełnia tylko ten co nic nie robi.
    Pan Y oddaje pieniądze bez zbędnej zwłoki.

    A kto to jest pan X to nie wiem. Jakiś skurwysyn z bożej łaski.
    Powinien nie oddawać. On znalazł - mu się należy -on już wydał i nie ma.
    :-(

  • 4. Data: 2002-09-11 17:08:11
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    ciekawe co byś mówił jakbyś to ty się pomylił ???

    Grześ

  • 5. Data: 2002-09-11 17:24:39
    Temat: Bezpodstawne wzbogacenie ?
    Od: "stroke" <p...@o...pl>

    Witam.
    Załózmy, że pan X dostał omyłkowo przelewem na konto 5 000zł od firmy
    spedycyjnej której był kilku krotnie klientem. pieniadze miały trafić do
    klienta o tym samym nazwisku, ale innym imieniu i adresie zamieszkania.
    Numer konta prawdopodobnie został pobrany z bazy danych klientów firmy
    spedycyjnej, gdzie nie trudno pomylić osoby o tym samym nazwisku. Bank nie
    zwrócił uwagi na dane adresata uznając wyższość numeru konta bankowego. Jaka
    powinna byc reakcja pana X ? Oczywiście nie spieszy mu sie do oddania tych
    pieniedzy

  • 6. Data: 2002-09-11 18:29:34
    Od: "stroke" <p...@o...pl>

    Własciwie miałem nadzieje na bardziej prawną niz moralną dyskusje:-)

  • 7. Data: 2002-09-12 04:34:12
    Od: "krab" <k...@h...pl___>

    > Własciwie miałem nadzieje na bardziej prawną niz moralną dyskusje:-)

    poszukaj sobie w archiwum - byly przytaczane paragrafy ja jestem zbyt leniwy
    by ich szukac
    oczywiscie pan X moze sie upierac i nie oddawac, ale bedzie to oznaczalo
    koniecznosc pozwania go do sadu o oddanie kwoty, proces bedzie trwal od 1/2
    do 2 lat.bo to i tamto i owo i zakonczy sie wyrokiem.
    Po wyroku pan X nadal moze sie upierac i nie oddawac, wiec trzeba bedzie
    zatrudnic komornika, w sumie jak sie pan X dobrze uprze, to by odzyskac te
    pieprzone 5ooo zl bedzie trzeba wydac jakies 2ooo zl minimum.
    pan x od kwoty 5ooo dostanie jakies 4oo-5oo zl za owe 2 lata (po odliczeniu
    podatku) o ile ich wczesniej nie wyda na adwokata, co w przypadku
    tymczasowego aresztowania jest wielce prawdopodobne.
    i jeszcze jedno: pozew musi zlozyc zlecajacy przelew (bo to on sie pomylil)
    a nie bank, bankowi to lata !
    mam nadzieje ze ten scenariusz jest wyczerpujaca odpowiedzia dla pana X
    ps
    oczywiscie scenariuszy jest wiele, ja na miejscu tego co sie pomyli nie
    czekalbym az 2 lat i nie zlozylbym pozwu do sadu, sa tansze metody na
    uzyskanie satysfakcji i napewno nie sa one moralne (o co masz pretensje)
    :-))))).

  • 8. Data: 2002-09-12 15:37:44
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    stroke <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > powinna byc reakcja pana X ? Oczywiście nie spieszy mu sie do oddania tych

    Poczekać na wezwanie i oddać, potrącając własne koszty.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2002-09-12 15:40:06
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Janek <j...@w...pl> wrote:

    > Powinien nie oddawać. On znalazł - mu się należy -on już wydał i nie ma.

    Niestety, jeżeli pan X znajduje A, to nie znaczy, że jest właścicielem
    A. Jeżeli pan Y jest właścicielem A, to pan X ma panu Y A oddać. Jedynie
    co pan Y musi, to zrekompenoswać panu X koszty jakie poniósł w wyniku
    znalezienia A + 10% znaleźnego.

    --