  • 11. Data: 2002-05-10 15:22:09
    Temat: Re: Bezpieczeństwo kanału telefoni komorkowej
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Troszke trudniej podsluchac bo nie wystarczy wdrapac sie na slup =)
    > Ale nie ma rzeczy niemozliwych.

    Zgadza sie albo zejsc do piwnicy i podczepic sie.
    Tylko ze to zupelnie inna klasa trudnosci.
    Zatem pytanie co bezpieczniejsze
    internetowe zabezpieczenie naszych bankow
    czy
    tonowy dostep poprzez telefon komorkowy ? /nie wap/

  • 12. Data: 2002-05-13 15:43:36
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > internetowe zabezpieczenie naszych bankow
    > czy
    > tonowy dostep poprzez telefon komorkowy ? /nie wap/

    to zalezy od tego czy polaczenie telefoniczne z bankiem
    jest na calej linii cyfrowe, szczegolnie na tym ostatnim
    odcinku po stronie banku, poza tym gdzies mi sie obilo
    o uszy ze sluchac moze operator i to zgodnie z prawem

    moze ktos jest na tyle kompetentny zeby wypowiedziec sie
    o rodzaju lacz miedzy bankowymi liniami operacyjnymi
    a operatorami gsm ?

    p.s. jesli chodzi o telefonie komorkowa NMT-450 (centertel) to podsluch
    jest prostszy od analogowych linii przewodowych, ale nie wiem czy NMT
    dziala
    jeszcze jako siec komorkowa

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 13. Data: 2002-05-13 16:17:37
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > moze ktos jest na tyle kompetentny zeby wypowiedziec sie
    > o rodzaju lacz miedzy bankowymi liniami operacyjnymi
    > a operatorami gsm ?

    Na poziomie operatorow stopien zabezpieczenia jest identyczny, niezaleznie
    od sieci (komorkowa analogowa - NMT, cyfrowa - GSM, stacjonarna analogowa
    czy ISDN). Jedynym istotnym zagrozeniem jest mozliwosc podsluchania na
    zakonczeniu - czyli lacze abonenckie (od centrali - w przypadku analogowych
    stacjonarnych) czy drogi radiowej w przypadku analogowego NMT.

    Oczywiscie, w kazdym momencie operator telekomunikacyjny ma mozliwosc (to
    nie znaczy prawo) podsluchania takiego polaczenia, lub - o co ostatnio
    niektorzy bili duzo piany - przekazania danych o tym polaczeniu stosownym
    sluzbom.

    > p.s. jesli chodzi o telefonie komorkowa NMT-450 (centertel) to
    > podsluch jest prostszy od analogowych linii przewodowych, ale nie
    > wiem czy NMT dziala
    > jeszcze jako siec komorkowa

    Z duzym naciskiem na slowo JESZCZE
    :-)

    M.

  • 14. Data: 2002-05-13 16:29:10
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > zakonczeniu - czyli lacze abonenckie (od centrali - w przypadku analogowych
    > stacjonarnych) czy drogi radiowej w przypadku analogowego NMT.

    chodzi mi wlasnie o koncowke lacza ale nie po stronie klienta
    tylko po stronie banku, wydaje sie ze bank powinen miec
    odpowiednio zabezpieczone cyfrowe linie do operatorow
    telekomunikacyjnych, ale czy
    tak jest we wszystkich przypadkach?
    podsluch na odcinku operator-bank umozliwialby przechwycenie
    danych(loginow, hasel) wielu klientow

  • 15. Data: 2002-05-13 16:36:43
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > telekomunikacyjnych, ale czy
    > tak jest we wszystkich przypadkach?
    > podsluch na odcinku operator-bank umozliwialby przechwycenie

    Nie licz na jakies specjalne metody. Standardowy sposob transmisji (ISDN
    BRA), standardowy sprzet, itp. Jedyna roznice moze stanowic sposob
    prowadzenia lacza - czy po miedzi (wtedy istnieje mozliwosc podsluchu) czy
    przez swiatlowod (tu realne niebezpieczenstwo jest na stosunkowo niskim
    poziomie).

    Ale i tak kanal internetowy jest zabezpieczony duzo lepiej :-)

    M.

  • 16. Data: 2002-07-15 11:34:38
    Od: "Konrad" <k...@s...com.pl>

    Witam!

    Kiedys sobie czytalem taki artykol na temat bezpieczenstwa komorek.
    Jakas firma specjalizujaca sie w tym stwierdzila ze wiekszosc u nas
    milosciwie Panujacych ministrow, senatorow itp. uzywa telefonow, ktore
    student 1 roku podslucha bez wiekszego problemu, po kupieniu kilku czesci w
    pierwszym lepszym sklepie elektronicznym - byle nie byl by dalej niz 200 m
    od rozmawiajacego.

    Sa jakies super bezpieczne komorki - szyfrujace rozmowy i przesylane dane -
    ale uuuuuu ... cena az boli ...

    Konrad

  • 17. Data: 2002-07-15 12:47:24
    Od: "Darek Dąbrowski" <t...@p...com>

    Użytkownik "Konrad" <k...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od rozmawiajacego.
    >
    > Sa jakies super bezpieczne komorki - szyfrujace rozmowy i przesylane

    pozdrawiam,
    darek