    From: <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankowosc Internetowa - sposob zapisu klucza
    Date: 24 May 2002 15:27:53 +0200

    Jeżeli wartość funkcji skrótu oblicza aplikacja to rozwiązanie to w zakresie
    bezpieczeństwa i pewności działania różni się od rozwiązania z kartą z
    koprocesorem kryptograficznym tylko tym że jest bardziej uciążliwe. Jak ufam
    aplikacji to zewnętrzny token nie jest potrzebny. Jak jej nie ufam to skąd wiem
    co podpisuję?. Przecież na piechotę nikt skrótu nie sprawdzi.
    Jak już mam sie zabezpieczyć przed tym, że na ekranie widzę co innego a
    podpisuję faktycznie co innego to nawet fototranzystor nie pomoże. Treść
    dokumentu trzeba przeklepać do urządzenia podpisującego. Jakaś firma
    rzeczywiście oferuje takie rozwiązanie ale moim zdaniem to jest wyłącznie dla
    masochistów.