  • 21. Data: 2015-10-25 18:54:22
    Temat: Re: Bankomaty recyclingowe....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 09:50:12 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nasze banknoty są wbrew pozorom bardzo dobrze zabezpieczone.

    Chyba nie calkiem,
    http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3619284,falszyw
    e-pieniadze-zalewaja-lodz-jak-rozpoznac-falszywke-zd
    jeciafilm,id,t.html

    Tzn - byc moze sa i dobre zabezpieczenia, ale co z tego, jak
    przecietny czlowiek ich nie widzi. Inna sprawa, ze sporo falszywek
    doswiadczeni kasjerzy wykrywaja na dotyk - papier "jakis inny".
    A reszta
    http://opolelubelskie.naszemiasto.pl/artykul/falszyw
    e-banknoty-w-jozefowie-16-latkowie-placili-w,3403367
    ,art,t,id,tm.html

    > PWPW jest
    > uznaną firmą w tym zakresie. W wypadku EURO są one drukowane przez różne
    > kraje i różne wytwórnie. Siłą rzeczy możliwe są drobne rozbieżności
    > pomiędzy producentami, a zatem trudno wykryć fałszerstwo - zwłaszcza
    > metodą "automatyczną". To ułatwia zadanie fałszerzom.

    Akurat polskie banknoty tez byly drukowane za granica, tzn pierwsza
    edycja do wymiany.

    J.

  • 22. Data: 2015-10-25 22:45:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 08:48:58 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Nagranie z kamery, zeznania kasjerów, opis działania wpłatomatu
    > wykluczający pomyłkę.

    są dziesiątki przykładów zgłaszanych pomyłek.bankomatów, dla sądu
    maszyna to maszyna i ma prawo też się mylić.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2015-10-26 09:28:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-25 o 22:45, Marek pisze:

    > są dziesiątki przykładów zgłaszanych pomyłek.bankomatów, dla sądu
    > maszyna to maszyna i ma prawo też się mylić.

    'Przyjęta przez oskarżonego linia obrony jest nielogiczna i przeczy
    oczywistym oczywistościom' :)

    --
    Pete

  • 24. Data: 2015-10-26 17:09:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Pete napisał(a) :

    > 'Przyjęta przez oskarżonego linia obrony jest nielogiczna i przeczy
    > oczywistym oczywistościom' :)

    Oraz jest w sprzeczności z życiowym doświadczeniem (22-letniego)
    sędziego ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 25. Data: 2015-10-26 19:10:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." n0lj6o$8t2$...@n...news.atman.pl

    oczywistościom' :)

    > Oraz jest w sprzeczności z życiowym doświadczeniem (22-letniego) sędziego ;-)

    Idźmy na całość -- ,,prawnicy'' to lubią:

    sprzeczności z ogromnym i obszernym życiowym
    doświadczeniem (22-letniego) sędziego ;-)

    Można dorzucać: autentycznym, szczerym, prawdziwym,
    rzetelnym, sumiennym, (; wszechogólnikowym?... ;)

    Warto zerknąć do kwiecistej mowy biegłych.

    -=-

    Ja biegłych tak opiszę

    -- wykresy spirometrów -- niepotrzebne
    -- wyniki badań alergologicznych -- niepotrzebne

    -- pulsoksymetr jest wyznacznikiem

    Mój ojciec był biegłym sądowym -- musiał nie tylko opisać przyrząd, którym
    posłużył się, ale także musiał podać numer seryjny. Tymczasem pulmonologowi
    wystarcza wynik pulsoksymetru, czyli badania koloru krwi z palca. Jasna
    krew -- natleniona; ciemna -- nienatleniona. Biegła nie podaje ani warunków
    mierzenia, ani dokładności ,,przyrządu'' (kupionego na eBayu za 50 dolarów
    USA), ani nazwy producenta...

    http://www.euro-medical.pl/upload/zdjecia/496/Pulsok
    symetr%20napalcowy%20cms%2050D%20.jpg
    http://aptekajakmarzenie.pl/images/22216_beurer-po-3
    0-pulsoksymetr-palcowy-urzadzenie-sluzace-do-pomiaru
    -saturacji-krwi.jpg

    Jak wyglądało badanie pulskoksymetrem?

    () najpierw kilkadziesiąt (bliżej 90 minut niż 30) minut oczekiwania na
    korytarzu (biegła spóźniła się -- standard w białostockim sądzie)

    () następnie kilkadziesiąt (około 45?) minut siedzenia w trakcie ,,wywiadu''
    (wywiad obszerny -- między innymi padają pytania o wielkość moich jąder)

    () wreszcie głębokie oddychanie w czasie badania stetoskopem

    () i założenie pulsoksymetru na palec

    Na tym nie koniec. Biegła starannie zakryła wynik przede mną.
    Zobaczyłem ,,ów wynik'' dopiero w opinii.
    Nawet nie wiem, czy ów ,,miernik'' był włączony.
    Czy był sprawny. :)
    I to jest Sąd Okręgowy w Białymstoku. :)

    Badanie godne naukowca XXI wieku. :)

    Ale to nie jest koniec. :)
    W 2010 roku ta właśnie pani długo i namiętnie ;) tłumaczyła mojemu ojcu
    potrzebę wykonania (na koszt NFZ) badania tomograficznego. Celem badania
    było potwierdzenie raka płuc. (oskrzela) W czasie namawiania i wożenia
    karetką (na koszt podatników -- rzecz jasna) ojciec dusił się...

    I uznał, że raka tak zaawansowanego nie warto leczyć?
    Nie tylko on to uznał. :)
    Ponadto uznał, że dziwny to rak -- jakiś taki natychmiastowy...
    Zwykle raki chadzają powoli... ;)

    Jak ów problem rozwiązał inny lekarz?
    Uznał, że ojciec ma ,,płyn'' w opłucnej -- objawy i wygląd były typowe dla ,,wody w
    płucach''.
    Wykonał USG, czym potwierdził -- 60 mm ,,wody'' z jednej i 67 mm z drugiej strony.
    Podał ojcu tabletki, które poskutkowały **niemal natychmiast**...

    Tomografia jest i droga, i niebezpieczna (bo z kontrastem) i czasochłonna
    wbrew pozorom... USG jest tanie, szybkie, bezinwazyjne...

    Ale pani Dziób jest biegła w pulmonologii!!!
    I w badaniach, i w czytaniu, i w pisaniu...

    -=-

    A Tamara Popławska?-- neurolog... Wg niej rezonans magnetyczny
    (itp. badania neroobrazowe, jak je określiła) to słabe badanie.
    Ważniejsze są jej własne -- ,,przejdź na palcach, przejdź na
    piętach, dotknij nosa'' wzbogacone jej fantazjami...

    -=-

    Reasumując:

    spirometria i badanie z alergenami -- słabe
    rezonans magnetyczny -- słabe

    mierzenia saturacji krwi tlenem za pomocą pulskoksymetru -- dobre/miarodajne
    brednie i fantazje -- dobre!!!

    Zapis bredni tutaj:

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/renta/OdpBiegl
    aZUSzz.pdf

    Oczywiście pani neurolog NIE UDZIELIŁA żadnej odpowiedzi na zadane
    pytania i nie odniosła się do moich uwag dotyczących owych bredni.

    O znaczeniu rezonansu pisze w piśmie, którego jeszcze nie postawiłem.
    Zaraz postawię moje odpowiedzi.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2015-10-26 19:43:25
    Od: MK <m...@i...pl>

    "MarekZ" <b...@...pl> Wrote in message:
    > U?ytkownik "Robert Tomasik" napisa? w wiadomo?ci grup
    .pl...

    > W moim pytanie kry?a si? sugestia, ?e takie sensownie opracowane kryteria
    > nie mog? istnie?. Podobno wp?atomaty Citi s? w stanie zatrzyma? podejrzany
    > banknot i nie uzna? jego warto?ci? rachunku. Nikogo nie namawiam do
    > wp?acania fa?szywek, cho? akurat ja osobi?cie nie mam l?ków przed takimi
    > eksperymantami. Ale kto? móg?by sprawdzi? czy zostanie zatrzymany ewidentny
    > destrukt, tzn. np. zamaza? znak wody, urwa? ze 20% banknotu albo
    > "zeszlifowa? sreberko". Uprzedzaj?c komentarz: tak, wiem co prawo mówi o
    > niszczeniu znaków pieni??nych. :)

    Citi jako pierwszy mi znany bank w PL wprowadzilo
    zatrzymywanie
    banknotow 'podejrzanych' ale nie odwazylo sie na
    wprowadzenie bankomatow recyclingowych. Faktem jest, ze jesli
    wlozymy do wplatomatu Citi falszywke lub destruct nie zostana one
    zwrocone. Banknot zostanie zaksiegowany manualnie jesli byl to
    destruct lub zostanie zgloszenie proby wprowadzenie do obiegu
    falszywki jesli za taka zostanie uznany. Na wydruku z transakcji
    dostaje sie informacje o liczbie 'banknotow' zatrzymanych i nie
    ma najmniejszego problemu z identyfikacja uzytkownika karty jaka
    byla uzyta do wplaty.
    Nie ma tez problemow technicznych ze skanowaniem numerow
    banknotow, ale nie znam banku, ktory by to robil. Niewatpliwie po
    wprowadzeniu takiej funkcjonalnosci kilka sluzb by chcialo
    uzyskac informacje o tym komu banknoty zostaly wyplacone i kto je
    wplacil ;).

    MK
    --

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 27. Data: 2015-10-27 08:50:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 19:43:25 +0100 (CET), MK napisał(a):
> [...]
    > dostaje sie informacje o liczbie 'banknotow' zatrzymanych i nie
    > ma najmniejszego problemu z identyfikacja uzytkownika karty jaka

    Ale pytanie bylo inne - czy jesli automatowi banknot nie wyda sie
    podejrzany, to czy beda w stanie pozniej ustalic od kogo pochodzi ?

    IMO - bez problemow, kolejnosc wplat maja.

    > Nie ma tez problemow technicznych ze skanowaniem numerow
    > banknotow, ale nie znam banku, ktory by to robil. Niewatpliwie po

    No - zebys sie nie zdziwil.

    > wprowadzeniu takiej funkcjonalnosci kilka sluzb by chcialo
    > uzyskac informacje o tym komu banknoty zostaly wyplacone i kto je
    > wplacil ;).

    Zakladajac, ze wplacajacy pobiegnie do wplatomatu.

    I co niby sluzby mialyby z natlokiem tej informacji zrobic ?
    No dobra, jak Kowalski wyplacil (zwykle bankomaty nie musza miec kamer
    i banknotow ogladac) grubsza kwote, powiedzmy z 10 tys, a Nowak ja
    potem wplacil i ten Nowak jest urzednikiem ... ale glupim chyba, skoro
    pobiegl do banku :-)

    Przy innych moze tez - a za co te 10 tys, a po co, a gdzie podatek?
    :-)

    J.

  • 28. Data: 2015-10-27 09:07:30
    Od: " 666" <...@...6>

    Jak to co?
    Jak w Ameryce: już pół roku po zamachu dowiedzą się, że mieli podejrzenia.

    -----

  • 29. Data: 2015-10-27 13:18:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.10.2015 o 08:50, J.F. pisze:
    > Zakladajac, ze wplacajacy pobiegnie do wplatomatu.
    >
    > I co niby sluzby mialyby z natlokiem tej informacji zrobic ?

    A na przykład po złapaniu dilera z grubszą gotówką, dojść przez czyje
    ręce ta gotówka ostatnio przechodziła. Dowód to żaden, ale jakby był
    służbą to bym chyba miał to za dobrą poszlakę.

    p. m.

  • 30. Data: 2015-10-27 13:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 13:18:23 +0100, m napisał(a):
    > A na przykład po złapaniu dilera z grubszą gotówką, dojść przez czyje
    > ręce ta gotówka ostatnio przechodziła. Dowód to żaden, ale jakby był
    > służbą to bym chyba miał to za dobrą poszlakę.

    No, jakby to bylo choc z 1000 zl od jednej osoby, to moze, ale raczej
    bedzie po 100-200 zl od wielu osob.

    No co - wybralem z bankomatu, potem placilem w roznych miejscach, a co
    dalej to nie wiem...

    Poza tym tak potraktowani obywatele moga szybka zalegalizowac
    narkotyki :-)

    J.