    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banknoty 200 zł. Problem...
    Date: Sat, 24 Jul 2004 16:15:34 +0000 (UTC)

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:

    > Moja wina. Nie doczytałem. Natomiast w kodeksie wykroczeń jest
    > Art 135 mowiący o odmowie sprzedaży. Mam wrażenie, ze chęć zapłaty
    > 200 nie zostałaby uznanana za "uzasadnioną przyczynę" odmowy.

    To nie byłaby odmowa. Może przecież zostawić cały banknot 200 PLN.

    Ja nie widzę żadnego powodu dlaczego prawo miałby zmuszać sprzedawcę
    do wydawania reszty z tego co klient przyniesie. Może jeszcze każdy
    przechodzień byłby zobowiązany do rozmienienia dowolnego banknotu
    innego przechodnia.

    A moim prywatnym zdaniem, to żadnego zakazu "odmowy sprzedaży" nie
    powinno być. Jest przecież tyle sklepów że z głodu nikt nie umrze jak
    będzie musiał iść gdzie indziej. Gdyby to była Sahara i następny sklep
    za 500 km, to miałobyto jakiś sens.

    Ja bym zakaz "odmowy sprzedaży" ograniczył do przypadku gdy jest to
    sklep spożywczy i najbliższy inny sklep spożywczy jest o więcej niż 3
    dni drogi pieszo (tyle chyba da się przeżyć bez jedzenia i picia).

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl