  • 21. Data: 2022-01-26 11:00:25
    Temat: Re: Bankier.pl: Turcy przestali obniżać stopy procentowe
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 15:56:19 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A swoją droga, skąd Wy w ogóle dowiedzieliście się o liczbach urojonych?

    Miałem w liceum, tyle że chodziłem do klasy mat-fiz.
    Jak było dla innych profilów, nie pamiętam.

    Koleżanka z podstawówki na bank miała pochodne w szkole pielęgniarskiej.
    Ktoś wie, czy teraz uczą tego w liceum?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2022-01-26 23:07:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > Miałem w liceum, tyle że chodziłem do klasy mat-fiz.
    > Jak było dla innych profilów, nie pamiętam.

    Ciekawe. Wydawałoby się, że to takie dość niszowe rzeczy.

    > Koleżanka z podstawówki na bank miała pochodne w szkole pielęgniarskiej.

    Pochodne to zupełnie inna bajka, to są rzeczy ogólnego zastosowania.
    Niezależnie od tego co jest akurat bardziej skomplikowane.

    > Ktoś wie, czy teraz uczą tego w liceum?

    Nie wydaje mi się. Ale mogę to sprawdzić.
    Może na jakimś "kółku".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2022-01-27 10:23:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 26 Jan 2022 23:07:51 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie wydaje mi się. Ale mogę to sprawdzić.
    > Może na jakimś "kółku".

    Nie musisz sie fatygować, jeśli to kłopot.
    Z drugiej strony ciekawi mnie, na ile to prawda:

    Matura 1960 r.

    Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go
    4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?

    Matura 1970 r.

    Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5
    tej kwoty. Ile zarobił drwal?

    Matura 1980 r.

    Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5
    tej kwoty. Ile procent stanowi zysk drwala?

    Matura 1990 r.

    Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5
    tej kwoty. Ile zarobił drwal i jaki wpływ miała jego praca na otoczenie
    drzewa (uwzględnij sąsiadującą z drzewem florę i faunę)?

    Matura 2000 r. (tylko dla zainteresowanych)

    Drwal sprzedał drewno za 100 zł. W tym celu musiał wyciąć kilka starych
    drzew. Opisz w kilku zdaniach, jak w tej sytuacji czuły się biedne
    zwierzątka leśne i rośliny? Jak bardzo niekorzystne dla środowiska jest
    wycinanie starych drzew?

    Matura 2010 r.

    Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go
    4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobił 20 zł. Zakreśl liczbę 20.

    Matura 2020 r.

    Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2022-01-27 22:27:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 26 Jan 2022 11:00:25 +0100, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    >Miałem w liceum, tyle że chodziłem do klasy mat-fiz.
    >Jak było dla innych profilów, nie pamiętam.
    U mnie podobnie, chyba w 4 kl. LO (po 8 latach SP), na prof. mat-inf.
    I też nie wiem czy inne profile miały.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 25. Data: 2022-01-29 04:16:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" ssvs19$1q0q$...@g...aioe.org

    > Inna sprawa, praca to iloczyn energii i czasu, zaś niektórzy
    + Inna sprawa, że praca to iloczyn mocy i czasu, zaś niektórzy
    > nazywają zdolność skupiania soczewek -- mocą...

    Praca jest ekwiwalentem energii.
    Moc do pracy jest jak szybkość do drogi.
    Moc to chwilowa energia lub praca chwili.
    Ws (watosekunda) to Joule.

    > Mnie ta moc soczewek tak sobie odpowiada, bo mnie od dzieciństwa
    > mówione, że soczewka ma długość, czyli ogniskową, której
    > odwrotnością jest zdolność skupienia wyrażana dioptriami...
    > Mówiono mi że soczewka ma długość i średnicę.

    Średnica to nie tylko jasność, ale także rodzielczość;
    w szczególnych sytuacjach średnica jest ogromna, lecz
    jasność mała, bo ,,soczewka'' jest dziurawa. ;) Na odległych
    wzgórzach stoją zespolone ;) (ale nie tak, jak polski ład)
    teleskopy; ta rozbieżność daje rodzielczość, choć nie daje
    jasności...

    > Od podstawówki, poprzez ogólniak, do studiów mówiono
    > mi że to żadna moc...

    Teraz czytam wszędzie w necie, że to optyczna moc...
    [chyba niemoc -- gdy człek ma wady wzroku]

    Czytam o różnych magicznych urządzeniach badających oczy...
    Czy wreszcie spełnię swe dziecięce marzenia o poznaniu
    przyczyny niedowidzenia lewego oka? Czy potwierdzę swe
    przypuszczenia? Czy, zanim umrę, uruchomię to oko?...
    [a jeśli nawet uruchomię -- czy zobaczę nim coś
    ciekawego?... może nie warto?... może szkoda na to czasu?...]

    -=-

    Dziś pomyliłem ,,do dali'' z ,,do bliży''. Pomyślałem, że od
    biedy może być, ale jakoś słabo dziś (wczoraj) widzę z bliska...
    Okazało się, że patrzę na ekran laptopa przez te ,,do dali''...
    Tuż po odebraniu ,,do bliży'' widziałem znacznie gorzej niż teraz...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2022-01-29 04:22:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1elnvbzfk2q1b$.1qfcw5i0qyb09$....@4...net

    > Z drugiej strony ciekawi mnie, na ile to prawda:

    Patrząc na biegłą Bernacką -- prawda.

    Ale ogólnie nieprawda!!! Nauka tak zasuwa
    do przodu, że trudno za nią nadążyć...

    > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala.
    + Drwal ukradł drewno, po czym je sprzedał za 100 zł. Pokoloruj drwala.

    > "Pieniądze szczęścia nie dają, lecz każdy chce to sprawdzić osobiście."

    Nie dają -- to prawda, zwłaszcza ich brak nie daje szczęścia...

    --