    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Baaaaardzo duze zmiany w BRE
    Date: Fri, 21 Jan 2005 18:43:31 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179062042.chello.pl

    amico_pl <amico_pl@-USUN_TO-gazeta.pl> wrote:
    > TO tylko roszady operacyjne.
    > Sygnalem do zmiany strategi bylo wyrzucenie Kostrzewy i mianowanie
    > Lachowskiego.

    A myslisz, ze te jak to nazwales roszady operacyjne to kto wywoluje?
    Lachowski ciagnie za soba dalsza czesc druzyny. Tym razem do Wawy.

    > Co do mocnej pozycji do budowania czegos wiecej to pozwalam sie nie
    > zgodzic. BRE ma juz slaby bilans do duzych transakcji (a Commerz tez
    > sie boi po tylu wpadach, wliczajac w to ITI), a duze banki takie jak
    > Pekao, BPH, czy BZ WBK dobrze wspieraja sie bilansami matek i tworza
    > konsorcja. Zreszta po casusie Twojego Stylu juz w kilku znanych mi
    > transakcjach BRE zostalo wykluczone na dzien dobry, za zle
    > zachowanie.

    Na ITI przeciez zyskali i to duzo. A czas bankowosci inwestycyjnej juz
    minal - i miedzy innymi z tego powodu powolano Lachowskiego na stanowisko.
    Co do mocnej pozycji - w ciagu 4 lat z wynikiem blisko 1 mln klientow
    detlaicznych - to male podstawy? No weeeez! :)

    > Ja sadze, ze BRE zaczynalo jako bank niszowy i niestety idac w strone
    > i-banku pozbawilo sie szansy na jakis dobry merger (a bylo kilka
    > propozycji) i teraz bedzie marginalizowane.

    Aby przetrwac samodzielnie trzeba miec 10% udzial w rynku. Niedlugo beda
    mieli IMO. Dlatego pisanie o marginalizacji jest nie jest uzasadnione...

    > A rzecznicy nie sie łaczą i dziela do woli...

    Mideranie byl jedynie rzecznikiem. Odpowiadal rowniez za cala komunikacje
    (tez marketingowa!) z otoczeniem. Jesli z Brzozowskim beda w stanie
    powtorzyc sukces w BRE to mozna sie roznych rzeczy spodziewac

    Zadbaj o swoje pieniądze!