  • 41. Data: 2013-11-13 20:04:16
    Temat: Re: BITCOIN - przekręt?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    news:5283be75$0$2291$65785112@news.neostrada.pl...
    > Twoje słowa potwierdzają moje przypuszczenia:
    > BTC to piramida na miarę bańki cebulek tulipanów z XVII wieku. Jak przystało
    > na XXI wiek - nie ma nawet realnego produktu a jedynie wirtualna "waluta" na
    > wirtualnej giełdzie, której "kurs" szybuje do nieba.

    kiepski zarzut, bitcoin ma zaplecze w postaci sporej sieci
    sieci w ktora ludzie zainwestowali spore pieniadze i ktora coraz bardziej
    nadaje sie chociazby do blyskawicznego przeslania pieniedzy w niemal
    dowolne miejsce na swiecie

    owszem na chwile obecna nie jest lekiem na cale zlo, ale niewielu
    twierdzi ze to odjechana rewolucja

    akcje co wiekszych firm it mimo dotcomowego krachu dalej sa wyceniane
    w oparciu niemal jedynie o 'potencjal' i jakos nikt nie podnieca sie
    tym az tak bardzo - vide facebook ktory byl podczas debiutu wyceniony
    na 104 mld zielonych, a nie ma nic poza strona internetowa na ktorej
    zarobili tylko jeden miliard w 2012

    > Coś czuję, że efekt przerósł twórcę.

    to sie okaze, za kilka-kilkanascie lat

    jak narazie kurs jest najwyzszy w historii, za pare dni pewnie czeka
    nas 3 czy 4 spora korekta i kolejny wylew zalow tych ktorzy
    stracili kase

    --
    http://db.org.pl/

  • 42. Data: 2013-11-13 20:08:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-11-12 19:08, m4rkiz pisze:

    >Moje wątpliwości na pierwszy rzut oka:
    >tylko 21 mln monet. To żałośnie mało nawet jeśli ma 8 miejsc po
    >przecinku. W dalszym ciągu to tylko 21 bln uBTC.

    Ale uBT jest dalej podzielny, wiec razem mamy 2100 bln grosiakow.

    W naszym kraju rynek obsluguje cos 70mld pieniadza pierwotnego, a
    przeciez te nasze grosiaki to powoli mozna likwidowac.
    No ale faktycznie - troche za malo.

    >Pełna anonimowość - boli urzędników i polityków.

    Aby na pewno ? Bo jak czytam ze siec zna transakcje, to cos mi sie
    widzi ze mozna przesledzic skad te grosiaki plynely, przynajmniej
    przez pewien czas.

    Ale walizka uzywanych banknotow tez jest anonimowa.

    >Mogą się zacząć poważnie oburzać, gdyby rzeczywiście BTC się
    >spopularyzowało.

    Oburzac to sie moga w kazdej chwili.
    Jakze to tak - emisja pieniadza bez zezwolenia ?

    >Wydobycie monet pochłania ogromne moce obliczeniowe czyli pobiera
    >potężne ilości prądu - kompletnie to nieekologiczne, czyli
    >niepoprawne politycznie.

    To sie zrobi oszczedny uklad scalony i podlaczy pod panel sloneczny.

    J.

  • 43. Data: 2013-11-13 22:09:01
    Od: p...@g...com

    Den onsdagen den 13:e november 2013 kl. 19:05:58 UTC+1 skrev Marcin N:

    > Prawda. Dlatego taka Szwecja próbuje (próbowała?) wyeliminować realny
    >
    > pieniądz i zostawić wyłącznie elektroniczny. Na szczęście politycy to
    >
    > łapówkarze a łapówki elektroniczne są niezręczne do przyjmowania.
    >
    > Dlatego póki co - jestem spokojny o brzęczący pieniądz.

    Mam nadzieje, ze do tego nie dojdzie. Nie wyobrazam sobie placenia za kazdy cukierek
    czy baton karta. Serwery bankowe chyba nie wytrzymalyby ilosci historii transakcji
    kazdego takiego uzytkownika.

  • 44. Data: 2013-11-13 22:36:33
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 13 listopada 2013 22:09:01 UTC+1 użytkownik p...@g...com napisał:

    > Mam nadzieje, ze do tego nie dojdzie. Nie wyobrazam sobie placenia za kazdy
    > cukierek czy baton karta. Serwery bankowe chyba nie wytrzymalyby ilosci
    > historii transakcji kazdego takiego uzytkownika.

    Serwery bankowe z przyjemnością przyjmą jeszcze więcej informacji o Tobie i o tym co
    kupujesz - hint - Big Data ;-)

    pzdrwm
    luc

  • 45. Data: 2013-11-14 01:50:36
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-11-13 20:04, m4rkiz pisze:

    > to sie okaze, za kilka-kilkanascie lat
    >
    > jak narazie kurs jest najwyzszy w historii, za pare dni pewnie czeka
    > nas 3 czy 4 spora korekta i kolejny wylew zalow tych ktorzy
    > stracili kase

    Stracili, czy nie zarobili? No chyba, że masz na myśli wydatki na prąd i
    ew. sprzęt do liczenia...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 46. Data: 2013-11-14 07:50:45
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > A Ty po co zabrałeś głos? Nie wniosłeś kompletnie nic. No, może poza pozą,
    > która sugeruje "jestem znawcą tematu, ale inni nie są godni by pić ze
    > studni mojej wiedzy".

    Ty na pewno nie jesteś godzien. EOT

  • 47. Data: 2013-11-15 14:08:04
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
    > Stracili, czy nie zarobili? No chyba, że masz na myśli wydatki na prąd i ew.
    > sprzęt do liczenia...

    popatrz w ilosc transakcji zaraz po duzych spadkach, z jakiegos dziwnego
    powodu spora czesc ludzi wyznaje zasady kupuj drogo, sprzedaj tanio,
    pisz ze cie oszukali ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 48. Data: 2013-11-16 03:15:48
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-11-15 14:08, m4rkiz pisze:

    > popatrz w ilosc transakcji zaraz po duzych spadkach, z jakiegos dziwnego
    > powodu spora czesc ludzi wyznaje zasady kupuj drogo, sprzedaj tanio,
    > pisz ze cie oszukali ;)

    Nie wiem. Nie używam. I raczej nie planuję.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/