  • Data: 2013-01-17 13:55:19
    Temat: Re: BFG a ewentualna plajta RP
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.01.2013 10:20, Jarek Andrzejewski pisze:

    > OK, podaj jakiś przykład, kiedy złoto poleciało bardziej niż inne
    > rodzaje pieniądza.

    Dlaczego? Masz jakieś problemy z czytaniem po polsku, czy też podstępnie
    usiłujesz zmusić mnie do bronienia wymyślonej przez ciebie tezy, która z
    moją nie ma nic wspólnego?

    > By the end of 1923, thirty-three printing plants in Germany were
    > printing a total 500 quadrillion marks every single day. During these
    > times, you could purchase a full city block in downtown Berlin for
    > only 25oz of gold.
    >
    > Kupisz dziś kwartał ulic za 40 tys. dolarów?

    A kupisz za 25 uncji złota?

    > No tak, durni ci Niemcy: zamiast fajki produkować złoto ściągają...

    Zamiast? Nie mają przemysłu tytoniowego? A może znowu jakieś brednie
    wypisujesz?

    [ciach]

    > I zapytam: czy Ty pracujesz dla ministra finansów i zależy Ci, żeby
    > podatek inflacyjny skutecznie pozbawił obywateli ich własności?

    Jakiej własności?

    Tracisz ziemię przez inflację?

    Tracisz środki produkcji przez inflację?

    Inflacja (kontrolowana) jest wręcz pożądana, bo zniechęca różnych
    durniów do podejścia "nachapię się i potem ten skarb gdzieś zakopię".

    Przez inflację tracisz tylko jeśli jedyne twoje aktywa to pieniądz -
    poza pieniędzmi nie masz nic: ani nieruchomości, ani środków produkcji,
    ani kontaktów, ani żadnych potrzebnych talentów.

    A złoto nie jest odporne na inflację.