  • 31. Data: 2009-03-07 17:50:02
    Temat: Re: Alior Speed
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 7 Mar 2009 09:27:58 -0800 (PST)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
    > wielostopniowy:

    To chyba chodzi o to, że raczej nikomu się nie chce. Polskie banki
    raczej światowymi tuzami nie są, emigracja zarobkowa albo miała konta
    przed wyjazdem, albo śle na konta rodziny/znajomych, tudzież założy
    sobie odpowiednie kontoa jak będzie na urlopie w pl. Czysta biznesowa
    kalkulacja.

    Xenocide

  • 32. Data: 2009-03-07 17:50:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
    wielostopniowy:

    1. Znalezc najlepsza oferte
    2. Sprawdzic w regulaminach w internecie jak dany bank podchodzi do
    "obcych"
    3. Przekazac te wiedze pracownikowi danego banku. W miare delikatnie
    zeby nie przytloczyc nadmiarem informacji. :)
    4. Przekonac pracownika banku do postapienia zgodnie z procedurami, a
    z braku tychze - ze zdrowym rozsadkiem.

    Zazwyczaj dochodze do punktu 3, czasami moge poprzestac juz na 2. :DD

    Wg amerykanskich nauk jest 5 glownych typow klientow... Do ktorego sie
    zaliczasz? ;)

    "Ja lub inni". Cecha wyróżniająca typ "ja" to podkreślenie, że to dana osoba
    podejmuje decyzję o zakupie produktu. Np.: "Interesuje mnie karta bankowa".
    Cecha wyróżniająca typ "inni" to podkreślenie, że to inne osoby stanowią
    punkt odniesienia w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu. Np.: "Moi
    znajomi mają kartę i..." itp. Prezentując produkty osobom nastawionym na
    "ja", podkreślmy możliwość realizacji ich indywidualnych potrzeb, np.:
    "Karta umożliwi Panu..." itd. Natomiast w odniesieniu do typu "innych"
    poszukuje się uzasadnień zakupu także w otoczeniu, np.: "Wielu klientów
    posiada karty...".

    "Zadaniowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    bardzo ogólnych. Np.: "Chcę jakąś kartę bankową...". Ludzie ci widzą cel nie
    dostrzegając etapów jego realizacji. "Zadaniowców" należy stawiać w sytuacji
    wyboru pomiędzy nie więcej niż dwiema kategoriami - "prowadzić parami" np.:
    "Czy ma być to karta kredytowa, czy typu charge?".

    "Szczegółowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    bardzo konkretnych. Np.: "Po pierwsze, chcę założyć konto osobiste X. Po
    drugie, chciałbym mieć karty kredytowe Y. Po trzecie...". "Szczegółowiec"
    zasypuje nas konkretami - cechami produktu - oczekując od sprzedającego
    identycznego sposobu konstrukcji odpowiedzi.

    "Problemowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
    problemów do rozwiązania. Np. "A co się stanie, gdy zgubię kartę..?". Tego
    typu ludzie dostrzegają wyłącznie problemy i pragną, by obsługujący ich
    znaleźli rozwiązanie. Np.: "W takiej sytuacji prosimy o telefon na
    numer...".

    "Dziura w całym". Cecha wyróżniająca to formułowanie opinii negujących
    produkt i osoby (instytucje) je oferujące. Np.: "Wszystko takie drogie, to
    nieuczciwe...". Rozmawiając z "dziurą w całym", można pomijać jego uwagi lub
    narzekać razem z nim i jednocześnie co innego czynić przedmiotem krytyki
    (pokazujemy, że w odniesieniu do innych produktów też można sformułować tego
    typu zarzuty). Np.: "Spójrzmy na ceny benzyny - ciągle drożeją". Podjęcie
    jakiejkolwiek polemiki z "dziurą w całym" jest nieskutecznym sposobem
    oddziaływania. Rolą sprzedającego jest zaspokojenie potrzeb kupującego, a
    nie jego wychowywanie na drodze udowadniania, kto ma rację.

  • 33. Data: 2009-03-07 18:07:27
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Mar, 12:50, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Wg amerykanskich nauk jest 5 glownych typow klientow...  Do ktorego sie
    > zaliczasz? ;)

    Zdecydowanie "Szczegółowiec" :) "Upierdliwy Szczegolowiec".

    "Po pierwsze, chcę założyć konto osobiste X. Po drugie, chciałbym mieć
    karty kredytowe Y. Po trzecie paragraf 3 punkt 5 Regulaminu mowi ze Z.
    Po czwarte, zgodnie z TOiP na stronie internetowej, oprocentowanie
    wynosi X%, a nie Y% jak Pani twierdzi. Po piate maja Panstwo promocje
    na..."

    Generalnie: do odstrzalu :)

    Moja klasyfikacja pracownikow bankow jest prostsza: pomocni lub
    olewajacy. Z subkategoriami: sympatyczni lub niesympatyczni. :D

  • 34. Data: 2009-03-07 18:13:04
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Mar, 12:50, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > przed wyjazdem, albo śle na konta rodziny/znajomych, tudzież założy
    > sobie odpowiednie kontoa jak będzie na urlopie w pl. Czysta biznesowa

    No wiesz, ale my tu o "Wyższej kulturze bankowości" rozmawiamy. ;D

    Tutaj wymowka o "masowce" w wykonaniu mBanku sie nie sprawdza :)

  • 35. Data: 2009-03-07 18:29:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 7 Mar 2009 10:13:04 -0800 (PST)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > No wiesz, ale my tu o "Wyższej kulturze bankowości" rozmawiamy. ;D
    >
    > Tutaj wymowka o "masowce" w wykonaniu mBanku sie nie sprawdza :)

    Dobra to może wal z grubej rury > PKO BP albo PeKaO SA :]

    Xenocide

  • 36. Data: 2009-03-08 12:46:47
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    bradley.st wrote on 2009-03-07 18:27:
> [...]
    > z braku tychze - ze zdrowym rozsadkiem.
    >
    > Zazwyczaj dochodze do punktu 3, czasami moge poprzestac juz na 2. :DD
    A sprawdzałeś HSBC? Co prawda nie znam szczegółów oferty Premier, nie
    wiem ile to kosztuje i co daje w zamian, ale reklamują się jako 'The
    world's local bank' :-)

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 37. Data: 2009-03-08 14:14:04
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Mar, 08:46, MrMrooz <m...@s...gazeta.pl> wrote:

    > A sprawdzałeś HSBC? Co prawda nie znam szczegółów oferty Premier, nie
    > wiem ile to kosztuje i co daje w zamian, ale reklamują się jako 'The
    > world's local bank' :-)

    Tak, nawet przymierzalem sie dawno temu do ich zwyklego konta
    czekowego ale poziom biurokratyzacji maja bardzo wysoki.
    No i po przygodach z Citibank Poland mam awersje do "bankow
    globalnych" :)

  • 38. Data: 2009-03-08 16:55:14
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Tak, nawet przymierzalem sie dawno temu do ich zwyklego konta
    > czekowego ale poziom biurokratyzacji maja bardzo wysoki.
    > No i po przygodach z Citibank Poland mam awersje do "bankow
    > globalnych" :)

    Ja z kolei mam dobre wspomnienia z HSBC, zresztą ponoć mają w UK najwyższy wskaźnik
    zadowolenia klienta. Do tej pory zastanawiam się, czy nie przerzucić się na tę sieć i
    w ramach hobby nie otworzyć sobie bezpłatnego konta w HSBC Hong Kong czy HSBC
    Pakistan. Tylko czekam na coś przypominającego Citi Globa Transfers: na razie HSBC
    nie powala w tej dziedzinie.

    pzdr.
    k.

  • 39. Data: 2009-03-08 17:10:27
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Mar, 12:55, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:

> [...]
    Pakistan. Tylko czekam na coś przypominającego Citi Globa Transfers: na razie HSBC

    Ale "Twoje" HSBC to jest co, chyba Midlands z nowa etykietka? A oni
    zawsze byli OK.

    Natomiast HSBC "u mnie" sobie zyczy jakies ksero SSN card i fotokopie
    prawa jazdy przy otwieraniu zwyklego konta. Wyzszy poziom biurokracji.

    Jedyne fajne co teraz maja, to "weekendowa karta kredytowa" ze zwrotem
    2% za zakupy sobota-niedziela. (1% reszta dni). Nawet konto
    oszczednosciowe online juz nie neci z tymi nedznymi 1.85%

  • 40. Data: 2009-03-08 17:15:01
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...

> [...]

    > Natomiast HSBC "u mnie" sobie zyczy jakies ksero SSN card i fotokopie
    > prawa jazdy przy otwieraniu zwyklego konta. Wyzszy poziom biurokracji.

    Co to, kopiarka im się zepsuła?
    Poza tym: http://www.greaterthings.com/News/Victories/bank_ssn
    .htm

    > Jedyne fajne co teraz maja, to "weekendowa karta kredytowa" ze zwrotem
    > 2% za zakupy sobota-niedziela. (1% reszta dni). Nawet konto
    > oszczednosciowe online juz nie neci z tymi nedznymi 1.85%

    Dla mnie to OK, ja nie trzymam oszczędności w bankach. Dla mnie taka sieć moich kont
    powiązana możliwościami przelewu to coś jak zabawa w facebook ;)

    k.