  • 1. Data: 2004-05-26 05:19:10
    Temat: Agencje posrednictwa nieruchomosci - VAT
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    Witam, wiem ze to nieco NTG ale najprawdopodobniej sa tu osoby znajace
    sie na rzeczy i potrafiace udzielic odpowiedzi.
    Kupuje mieszkanie przez posrednika - agencje. Otrzymalem od nich
    rachunek i kwota jest opodatkowana 22% stawka VAT. Z kolei uslyszalem
    niedawno ze uslugi agencji posrednictwa nieruchomosci maja stawke 0%.
    Jaka wiec jest prawda i gdzie mozna potwierdzic ktora stawka jest wlasciwa?

    Dziekuje i przepraszam za OT
    Pozdr.
    JD

  • 2. Data: 2004-05-26 06:48:46
    Temat: Re: Agencje posrednictwa nieruchomosci - VAT
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam rowniez,
    O ile wiem to uslugi posrednictwa opodatkowane sa nastepujaco:
    - posrednictwo przy kupnie/sprzedazy nieruchomosci 22% VAT
    - posrednistwo przy WYNAJMIE nieruchomosci 0% VAT

    Zmiany te zostaly wprowadzone slawna ostatnio ustawa VAT-owska.

    Informacje powyzsze sa tak na 95% pewnosci, najlepiej jakby ktos jeszcze
    potwierdzil.

    Pozdrawiam
    Krecik

  • 3. Data: 2004-05-28 14:03:58
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jeśli w umowie z agencją nie było wyraźnie i czytelnie napisane, że prowizja
    jest netto i że doliczony będzie VAT, to poślij ich na drzewo.
    To niezłe miejsce dla agentów ;-)
    JaC