  • 1. Data: 2008-12-10 11:46:26
    Temat: Absurd wysokiego oprocentowania...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Im wyższe oprocentowanie, tym mniejszy kapitał składają w banku ciułacze z tej grupy.
    Wyjściem z sytuacji byłaby dzienna (lub nocna, jak uczynił Alior) kapitalizacja
    odsetek.
    Oczywiście nie popieram 11% z połowy, czyli de facto 5.5% w Alior, gdy konkurenci
    potrafią
    dać aż 7%. A może coś mylę i Alior daje więcej niż 5.5%?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2008-12-10 14:02:22
    Temat: Re: Absurd wysokiego oprocentowania...
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 10 gru 2008 o 12:46 GMT, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    potrafią
    > dać aż 7%. A może coś mylę i Alior daje więcej niż 5.5%?

    Idelnym rozwiazaniem byloby np 20% z 1/3 :), albo nawet 25% z 1/4, albo 50%
    z 1/8, albo 80% z 1/10 :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ]
    [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ]

  • 3. Data: 2008-12-10 14:59:14
    Od: "tompod@" <t...@g...com>

    Z emaila z AliorBanku:

    Ponieważ otrzymaliśmy również wiele zapytań, dotyczących rzeczywistego
    oprocentowania Konta z lokatą nocną, uprzejmie informujemy, że w
    przypadku lokowania połowy środków z tego konta na lokacie nocnej,
    rzeczywiste roczne oprocentowanie tego konta wynosi:
    - 5,71% w przypadku posiadania na koncie kwoty nie większej niż 16
    524,54 zł (w tej sytuacji nie jest pobierany tzw. podatek Belki, w
    związku z czym odpowiada to oprocentowaniu 7% na tradycyjnej lokacie
    rocznej!);
    - w przypadku posiadania na koncie kwoty wyższej niż 16 524,54 zł,
    oprocentowanie nominalne nie zmienia się, jednak od kapitalizowanych
    każdego dnia odsetek potrącany jest tzw. podatek Belki (podatek od
    zysków kapitałowych), pobierany od zysków na wszystkich standardowych
    kontach i lokatach.
    Oprocentowanie 5,71% wynika z tego, że:
    - oprocentowanie lokaty nocnej wynosi 11% w skali roku i liczone jest
    tak, jakby środki były na lokacie całą dobę (mimo, że "zamrożone" są
    tylko w nocy);
    - środki na lokacie nocnej kapitalizowane są każdego dnia, w związku z
    czym każdego kolejnego dnia odsetki mogą być liczone od większej kwoty
    (powiększonej o odsetki, naliczone poprzedniego dnia).

  • 4. Data: 2008-12-10 15:04:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "tompod@" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Z emaila z AliorBanku:
    rzeczywiste roczne oprocentowanie tego konta wynosi:
    - 5,71% w przypadku posiadania na koncie kwoty nie większej niż 16

    I nawet własnego oprocentowania dobrze nie policzyli... Zgroza.

    marekz

  • 5. Data: 2008-12-11 00:54:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tompod@ t...@g...com ...

> [...]
    > 524,54 zł (w tej sytuacji nie jest pobierany tzw. podatek Belki, w
    > związku z czym odpowiada to oprocentowaniu 7% na tradycyjnej lokacie

    no i super! Nareszcie ktos to zrobił. Podwyzszył oprocentowanie o procent
    (ktos tu zarzucał bład w kalkulacji ale mam nadzieje ze ten procent jest w
    miare poprawny) nie wydajac tej kasy ze swojej kieszeni, tylko zabierajac
    Belce.
    No i ja mowie: nareszcie. Nareszcie ktos kapitalizuje w nocu, dzieki czemu
    nie trzeba dzielic kasy po kilkaset złotych tylko mozna po kilkanascie
    tysiecy.
    I teraz jezeli zrobia jeszcze zeby:
    - kwota na subkonta po te 16.000 dzieliła sie automatycznie
    - dadza oprocentowanie 8,5, tak zeby po zysku na belce było 9,5 to zaraz
    dostaja ode mnie okragła sumke i darmowa reklame!

  • 6. Data: 2008-12-11 08:09:06
    Od: k...@o...pl

    On 11 Gru, 01:54, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

    > I teraz jezeli zrobia jeszcze zeby:
    > - kwota na subkonta po te 16.000 dzieliła sie automatycznie
    > - dadza oprocentowanie 8,5, tak zeby po zysku na belce było 9,5 to zaraz
    > dostaja ode mnie okragła sumke i darmowa reklame!

    a MF zacznie szybko zmieniać przepisy :)

  • 7. Data: 2008-12-11 08:21:07
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Gru, 16:04, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > - 5,71% w przypadku posiadania na koncie kwoty nie większej niż 16
    >
    > I nawet własnego oprocentowania dobrze nie policzyli... Zgroza.

    A moze poprostu uwzglednili fakt, iż ROR tez jest oprocentowany? :)

  • 8. Data: 2008-12-11 08:29:27
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > I nawet własnego oprocentowania dobrze nie policzyli... Zgroza.
    >
    > marekz

    A moze poprostu uwzglednili fakt, iż ROR tez jest oprocentowany? :)

    5,70% powinno im wtedy wyjść, ale widzę,że chyba rzeczywiście zaczynam się
    za bardzo czepiać.

    marekz

  • 9. Data: 2008-12-11 09:04:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > No i ja mowie: nareszcie. Nareszcie ktos kapitalizuje w nocu, dzieki czemu
    > nie trzeba dzielic kasy po kilkaset złotych tylko mozna po kilkanascie

    jak wpłacisz kasę do Eurobanku na konto on-line (7,07%) to zapłacisz
    belkę, ale wyjdziesz na tym lepiej niż w Aliorze...różnica nie jest
    duża, ale zawsze

    w Aliorze wartość inwestycji jest ograniczona do nieco ponad 16kzł, a w
    ww. takiego ograniczenia nie masz

    jak dla mnie oferta Alior niezła i ciekawa, ale jakoś super to się na
    niej zarobić nie da

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2008-12-11 09:09:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > a MF zacznie szybko zmieniać przepisy :)

    IMO warto spróbować.
    Jak znam życie to i tak nie zrobią tego mamuty z reklamy. Wiec moze
    niekoniecznie. Zwlaszcza, ze i tak planuja sie wycofac z belki za jakis
    czas.

    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
    same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski