  • 241. Data: 2021-02-08 20:30:56
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 25 lis 2020 o 02:11, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > W x-kom kupiłem Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/64 za 854.05 pln
    > (wraz z gratisową dostawą -- **bardzo** szybką) bez bonu itp...
    > Polecam obsługę w x-kom.

    Jest nawet sprzętowy krokomierz -- już wiem, że chodzenie spala mało
    kalorii...

    Akumulator trzyma bardzo długo, jeśli ekran jest wyłączony -- AMOLED
    zapewne znacząco wydłużyłby ten czas... Szkoda, że słabo widzę [chyba
    coraz słabiej] i dobrze, że to coś ;) czyta bez trudu wyraźnie różne
    teksty...

    Fabryczna folia złapała kilka rys (ze dwie głębokie) i kilka
    wgniotów -- raczej nie naprawia się samoistnie... Odciski
    palców łapie bardzo chętnie.

    Rozpoznawanie odcisków palców często zawodzi -- zwłaszcza mokrych
    (wilgotnych) lub zziębniętych.

    Reklam systemowych nie widzę -- może nie znam się... Są reklamy
    w niektórych aplikacjach -- nawet nachalne, ale nie we wszystkich;
    w Osmandzie i w masie innych użytecznych aplikacjach nie widzę reklam.
    Jest sporo aplikacji pozbawionych reklam -- myślałem, że aplikacyjne
    w istocie są systemowymi, ale tak nie jest.

    Akurat aplikacje krokomiernicze ;) aż wrzeszczą reklamami, ale nie ma
    konieczności oglądania tychże reklam, bo te reklamy ukazują się dopiero
    podczas zamykania tychże aplikacji a ja akurat co do zasady ;) wyłączam
    aplikacje brutalnie, zabijając je jednym tapnięciem, na co ten telefon
    zezwala... Pozostawianie tych aplikacji w tle nie wywołuje reklam...

    RAM to 6GB, nie 6GiB -- ~5.58GiB.
    Na razie tyle wystarcza bez trudu, ale kto wie? -- może telefon
    pożyje kilka latek...

    Ogólna ocena -- bardzo dobra, choć szkoda, że nie ma Galileo.

    --
    Ene

  • 242. Data: 2021-02-09 01:18:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 601c7973$0$509$6...@n...neostrada.pl

    > Dodatkowo jeszcze filmik jest na poziomie gruntu, a oni byli
    > kilkadziesiąt - kilkaset metrów wyżej.

    Kilkadziesiąt metrów nad gruntem, w chmurach...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 243. Data: 2021-02-09 01:46:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 601d14c2$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Ba - nawet 200m sie konczy karambolami :-)

    Jechałem kilkadziesiąt km we mgle tak gęstej, że poza samochodem
    widziałem jedynie przejście asfalt-pobocze na odcinku kilkudziesięciu
    cm... Nie było tam białych linii, które podczas mgły są zbawienne...
    (teraz bywają nawet białe hałasujące!)

    Wiozłem wówczas dwie osoby -- zapewne nie zapomniały wrażeń, choć
    minęło ponad 20 lat... Była letnia nocka... Pomiędzy Augustowem
    i Białymstokiem... Jechaliśmy z Kukli -- do Augustowa mgła nie
    była tak straszna a i od ~40 km przed Białymstokiem nie było źle...

    We mgle tak gęstej, że widziałem jedynie pozycyjne (itp.) światła
    samochodu jadącego przede mną i barierkę międzyjezdniową obok siebie
    jechałem 100 km/h -- wziąłem wtedy do ręki Motorolkę wielką jak mała
    cegła i zadzwoniłem, ale podczas rozmowy szybkość spadła do chyba
    95 km/h -- utrzymywałem stały ;) dystans do samochodu jadącego przede
    mną... Był koniec grudnia -- pomiędzy świętami i Sylwestrem, chyba
    około 15 godziny, pod Warszawą... Być może świeciły latarnie...

    Kilka godzin później jechałem w takiej mgle, że choć widziałem
    znak mówiący o skrzyżowaniu i wiedziałem, że mam zjechać z drogi,
    nie mogłem znaleźć drogi bocznej...

    Następnego dnia także jechałem we mgle -- straszliwej...
    [wjechałem wtedy w rejony, w których przed laty ktoś mi
    znajomy ponoć uderzył bokiem w barierkę, przetoczył się
    bokiem przez tę barierkę, spadł w przepaść -- i spłonął...]

    Jechałem też nocą we mgle pomiędzy dwoma TIRami -- komfortowo...
    [początkowo usiłowały pozbyć się mnie, ale nie dałem się...
    gdzieś około Suchowli nieco rozluźniłem szyk, co nie spodobało
    się mym wybawcom, ale nie wygonili mnie -- eskortowali mnie
    niemal do samego Białegostoku, gdzie pomerdałem im mymi
    awaryjnymi w podziękowaniu i zarazem na ,,do widzenia''...]

    200 metrów? -- widzenie świateł czy widzenie czegokolwiek?... ;)
    Taka mgła po prostu skłania do zmniejszenia szybkości...
    Sprawny samochód zatrzyma się z 90 km/h na 50 metrach
    suchego asfaltu bez trudu... (nawet ze 100 km/h na
    niespełna 40 metrach)

    > Jakby widzial ziemie/las/wierzcholki drzew na dole, to by IMO sie wpakowal tak
    nisko.

    nie wpakował?

    -=-

    Jazda pomiędzy TIRami jest niebezpieczna? -- niedawno w necie
    widziałem ciężarówkę, która dosłownie rozjechała jeden samochód
    osobowy, dwa kolejne trochę ;) pogniotła i przesunęła inną ciężarówkę...

    Widziałem też TIR wbijającego się w solidny pomnik -- z kabiny TIRa
    niewiele zostało poza wspomnieniem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 244. Data: 2021-02-09 02:54:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rvgjj8$44e$...@g...aioe.org

    > Nie bardzo wiem co to za metody, i dlaczego niby
    > miałbym zamiar wyprowadzania Cię z równowagi.

    Nie znam tych powodów. ;)
    [rżnięcie głupa czasami wyprowadza adwersarzy
    z równowagi... -- powody rżnięcia są różne...]

    > Sprawa interesuje mnie z tego powodu że znajomy
    > z realu też niedawno miał taką sprawę w sądzie.

    Swoją opisałem chyba całkiem dobrze -- na mej stronie.
    Nie ma tam wszystkich pism tej sprawy, ale po co je
    stawiać? -- skoro nikt ich nie chce czytać...

    > Zbytnim uproszczeniem jest zwalenie całej winy na Kaczyńskiego,
    > czyli złego funkcjonowania złego systemu który to system z
    > założenia stworzono aby tzw państwo ciągle walczyło z obywatelem.

    Obecnie PiS coś rozmyśla o bezwarunkowym dochodzie gwarantowanym.
    Moim zdaniem to tylko polityczny wybieg -- takie coś po prostu
    położyłoby na łopatki ZUS (z jego rzeszami pracowniczymi) itp. ,,ośrodki''...

    BDG byłby rewolucją społeczną -- likwidacją/ograniczeniem korupcji
    na skalę niesłychaną do tej pory!!!

    Premier EKopacz na chwilę przed końcem kadencji proponowała
    likwidację składek ZUS i NFZ -- na razie parodia składkowa
    trwa a zerowy PIT (PIT osób do 26 roku życia) nie ułatwia
    sprawy -- delikatnie ;) to ujmując...

    Prof. Modzelewski zaś retorycznie pyta o zaufanie podatnika... ;)

    [mnie dobry ZUS podarował w 2019 roku aż 11 złotych za pośrednictwem
    US, ale US nie chce mi tego szmalu przekazać... te 11 złotych to na
    razie kaucja za LEDkowe oczka -- po kupnie 5 sztuk mogę za te 11 złotych
    kupić 5 LEDek, dzięki czemu podarunkiem z ZUS opłacić mogę oświetlenie
    łazienki i ubikacji... ale US stawia opór -- czynny opór... rok 2019 minął,
    11 złotych nie wpływa na me konto... kupuję oczko LED za ~dychę plnów;
    otwieram spór, bo moc oczka jest zdecydowanie za mała; odzyskuję szmal/kaucję...
    niezły interes... za ~11 złotych kupuję 5 LEDek mocy 10W każda, które umieszczam
    w kupionych ;) oczętach... kto by pomyślał, że ZUS tak skutecznie błogosławi swe
    dary -- istne rozmnożenie chleba i rybek za sprawą cudu... zostają ułomki -- LEDki
    małej mocy i zasilacze... za jakiś czas być może przykleję te słabiuteńkie LEDki
    do duraluminiowego kątownika, podczepię im ich własne zasilacze, dorzucę jaką
    przeźro_czystą obudowę -- będę miał światełko mocy kilkunastu watów...]

    Obecnie ZUS nie jest ubezpieczycielem w RP, lecz poborcą podatkowym.
    ZUS **nie może dać** chorobowej renty, sąd **musi** przyznać rację
    ZUSowi -- farsa...

    ZUS można zlikwidować:
    - emerytury przekazać bezpośrednio bankom
    - renty (których teraz nie ma w RP -- pomijając
    schizofreniczne i jakieś wyjątkowe) zastąpić
    ww. BDG, o którym ostatnio czytam codziennie...

    BTW schizofrenii -- znam sposób (i nawet potrafię go uskutecznić)
    otrzymania chorobowej renty innej niż ,,na głowę'', ale za sprawą
    schizofrenii... Wygląda to jak szantaż lub straszenie?... ;) Jakiś
    czas temu napisałem coś, co stosowne osoby z ZUS mogłyby odczytać
    jako straszenie -- ale poza tymi osobami raczej niewiele osób mogłoby
    tamtą moją wypowiedź dobrze ;) zrozumieć... Zakamuflowałem to i owo
    dostatecznie skutecznie -- pokazałem tylko, że gdybym chciał, to bym
    tak postąpił... Ale nie dałem przepisu wprost... ;)

    Od jakiegoś czasu jestem czujny -- nawet nie chcę uczyć ,,produkcji''
    materiałów wybuchowych -- konwencjonalnych czy jądrowych, choć niby
    każdy zna teorię... (po co miałbym odpowiadać za nauczanie?...)

    To właśnie dlatego pisałem kiedyś o nitrotoluenie czy napromieniowaniu
    alfa... Pierwsze jakoś ;) przeszło bez echa -- drugie ukazało JFa jako
    ciągnącego do zła... ;) (dlaczego ja mam być tym złym!? miałem nadzieję,
    że i nitrotoluen zyska interlokutorów-poprawiaczy)

    BTW BDG -- ponoć najmocniej zależy na nim nie biedakom, lecz...
    Bogaczom, choć to oni niby będą tracili a biedacy będą zyskiwali...
    Otóż... BDG ponoć wykiełkował w tęgich głowach bogaczy, nie w cwanych
    do przesady głowach biedaków... Dlaczego bogacz (niby tracący na BDG)
    chce czegoś takiego mocniej niż sam biedak -- beneficjant tegoż dochodu?
    Proste -- bogacz tym sposobem pozbywa się naraz wielu problemów...

    Trochę jak z 500+ -- początkowo siało nienawiść typu:
    - O! Jedzie (w dziecięcym wózku) 500+...
    Teraz 500+ zyskało powszechną aprobatę i jedynie tu
    i ówdzie (u mnie chociażby) słychać o potrzebie waloryzacji...

    BDG by dał tę waloryzację 500+.

    BTW -- imo BDG należy odnieść do średniej_krajowej i PKB,
    nie zaś (jak obecnie piszą pismaki w necie) wyznaczyć
    jakąś sztuczna kwotę typu 1200 pln miesięcznie...

    Bezwarunkowy Dochód Gwarantowany był postulowany przez
    najzamożniejszych typu Musk czy Gates od dawna...
    Takie coś wyłącza z użycia pokrętne ZUSy itp. instytucje...

    Przy okazji ci bogacze postulowali opodatkowanie... robotów...

    Ot, po prostu każdy dostaje ileś -- bez względu na to, czy jest
    bogaty, czy biedny... Jeśli jest biedny -- dostaje, ale jeśli
    zarabia -- płaci podatkami na wszystkich, także na siebie samego...

    Odpadają renty (chorobowe czy socjalne i inne) itp. świadczenia,
    których obsługa obecnie pochłania stosunkowo bardzo dużo...

    Nie pracujesz? -- więc nie jesteś zdolny do pracy!
    Koniec dywagacji! Co za różnica -- jesteś aż ;) leniwy czy
    tylko ;) schorowany?! Skoro nie zarabiasz -- jesteś niezdolny
    do pracy!! Samokontrolujący się mechanizm...

    Ale jest też coś w zamian. ;) Można Cię po prostu wywalić
    z roboty bez skrupułów, gdy źle pracujesz, bo nie idziesz
    na bruk, ale na BDG... Tedy już nie szukasz dziury w całym
    (jak przy ww. 11 złotych) bo i bez tego szukania nie umierasz z głodu...

    Uproszczenie administracji państwowej dać **powinno** dobre
    efekty właśnie BOGATYM, a przy okazji zyskają też biedacy...
    [straciłbym wyjazdy w ramach prewencji rentowej]

    Ale wg mnie BDG to wybieg PiSu...
    Jak połączyć BDG z ,,Towariszczem Rabotnym''?... ;)
    Albo z ,,zerowym PITem''? (PIT niby zero, ale składki
    ZUS nie są zerowe, więc może tak okazać się, że zerowy
    PIT kosztuje pracownika więcej niż niezerowy, co akurat
    Ustawodawca przewidział; zasiłek chorobowy płacony przez
    ZUS też niekoniecznie jest objęty zerowym PITem... -- tedy
    komplikacji co niemiara!)

    Akurat brak rent chorobowych w RP to JEDYNIE ,,zasługa*
    rządzących, którzy zasłaniają się ,,dyrektywami'' zachodnimi...

    Wielkie zasługi **chyba** położył tu sam DTusk!!!
    (cwanym ,,prawodawstwem'')

    > Tymczasem, w razie awarii EGNOS to z całego zasobu SBAS
    > mam pod Poznaniem do dyspozycji tylko satelity SDCM.

    Rżniesz głupa -- satelity EGNOS (czy inne SBAS)
    niewiele Ci powiedzą o Twej pozycji czy Twym czasie.
    [trochę mnie jednak wyprowadza z równowagi?...
    mogę jeszcze skasować... na sądowej sali musiałem tak milczeć,
    by powiedzieć ;) to, co wyżej, ale tak powiedzieć, by mnie nie
    ukarano za mą szczerość...]

    EGNOS -- to nie satelity, ale stacje_referencyjne+sposób
    dostarczania informacji. Można dostarczać satelitami, ale
    można dostarczać w jakikolwiek inny sposób!

    Oczywiście nie tylko stacje_referencyjne, ale to one grają
    tu pierwsze skrzypce...

    > Najprawdopodobniej zły, czyli przestarzały już dzisiaj
    > telefon. I jedna uwaga - gdy w nim włączyć sieć

    Jaką sieć? Internet?

    > to fiksa łapie normalnie, czyli kilka/kilkanaście sekund.

    Internetem można słać A-GPS.

    > Ale to nie jest żadne rozwiązanie bo w głębi lasu ciężko
    > o sam sygnał GSM a co tu dopiero mowić o 3 czy 4g.

    Dane A-GPS nie dezaktualizują się błyskawicznie. ;)
    Może jakaś aplikacja kasuje Ci te dane -- może coś źle ustawiłeś...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Postscriptum: Jest późno -- nie mam ochoty na sprawdzanie, więc zastrzegam,
    że tu i ówdzie ;) może być podwójne SS lub jego brak...

    'słabiuteńkie' czy 'słabióteńkie'? ;)
    toż wymienia się na 'słabo' czy 'słabe'... ;)

  • 245. Data: 2021-02-09 02:55:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rvp414$1rch$...@g...aioe.org

    > Mi chodzi o to że jakiś Algierczyk czy Tunezyjczyk
    > widzi na swoim telefonie sygnał generowany przez EGNOS.

    Otóż to -- nie rozumiesz, czym jest SBAS...
    [może w ogóle niewiele rozumiesz z GNSS]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 246. Data: 2021-02-09 02:56:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rvgjh9$44e$...@g...aioe.org

    > Ilością tekstu raczej nie da się nic wykreować. Fakt
    > pozostanie faktem - w północnej Afryce nie powinno
    > być problemów z korzystaniem z sygnałów oferowanych
    > przez EGNOS.

    Nadal niewiele rozumiesz -- EGNOS to współpracujące ze sobą
    naziemne stacje referencyjne... Same satelity SBAS niewiele dają...

    > Co do samego zamachu/wypadku smoleńskiego to piloci
    > jak wszyscy normalni ludzie we mgle bardziej polegają
    > na informacjach z zewnątrz niż na swojej niewiedzy.

    We mgle czy poza mgłą -- mieli aparaturę pomiarową...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 247. Data: 2021-02-09 02:57:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rvgjer$44e$...@g...aioe.org

    > A więc mylę się utożsamiając EGNOS z Galileo i Glonass z SDCM?

    Mylisz się lub myliłeś się -- może wreszcie pojąłeś...
    Satelity SBAS niewiele Ci pomogą; prześlą Ci to, co odbierać możesz
    innymi drogami -- choćby poprawki atmosferyczne czy zegarkowe via A-GPS...

    EGNOS czy SDCM to stacje referencyjne i dodatkowa kontrola GNSS...

    -=-

    Galileo to kilka do kilkunastu dodatkowych satelitów nad głową,
    na domiar dobrego ;) z nowymi/dokładnymi zegarkami atomowymi;
    zaś podwójna częstotliwość (ale podwójna naraz) E1/E5 (czy L1/L5
    dla GPS) to dodatkowa informacja, która w efekcie zezwala na
    wyliczenie poprawek atmosferycznych -- podobnie jak DGPS czy SBAS...

    Obok L1/L5 dla GPS jest też L1/L2 dla GPS i wiele innych podobnych
    dwójek w ogóle...

    Ponadto Galileo oferuje kanał Search and Rescue Service,
    którego chyba nie ma GPS.

    Trudno przecenić Galileo, choć nie jest jeszcze ,,ukończony''.
    Dokładność czasu to *chyba* 20ns dla ruchomego odbiornika Galileo...

    Piszę o tych 20ns z mej pamięci białkowej...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 248. Data: 2021-02-09 03:55:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" rvsq4d$1pu1$...@g...aioe.org

    > Jazda pomiędzy TIRami jest niebezpieczna? -- niedawno w necie
    > widziałem ciężarówkę, która dosłownie rozjechała jeden samochód
    > osobowy, dwa kolejne trochę ;) pogniotła i przesunęła inną ciężarówkę...

    https://wideo.wp.pl/wypadek-w-rosji-wideo-pokazuje-s
    ekundy-przed-uderzeniem-6522476764976769v

    Trzy kolejne? -- nie jestem mocny w rachunkach...

    + Widziałem też TIRa wbijającego się w solidny pomnik -- z kabiny TIRa
    > niewiele zostało poza wspomnieniem...

    https://wrc.net.pl/video/smiertelny-wypadek-kierowcy
    -tira-naczepa-i-pomnik-miazdza-kabine

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 249. Data: 2021-02-12 12:52:18
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > A-GPS...
    >
    > EGNOS czy SDCM to stacje referencyjne i dodatkowa kontrola GNSS...

    Faktyczna pomoc bądź jej brak nie jest istotą tego sporu, chodzi o
    ścisłe powiązanie z konkretnymi satelitami, czyli np EGNOS z Galileo i
    Glonass z SDCM.

> [...]
    > Dokładność czasu to *chyba* 20ns dla ruchomego odbiornika Galileo...
    >
    > Piszę o tych 20ns z mej pamięci białkowej...

    Mi z poziomu użytkownika jakoś trudno piać z zachwytu nad tym co oferuje
    Galileo.  Ale to norma, jak ktoś nie przeczytał specyfikacji urządzenia,
    to nie wie z jakim to cudem ma do czynienia..?

  • 250. Data: 2021-02-12 12:52:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rvp414$1rch$...@g...aioe.org

    > Otóż to -- nie rozumiesz, czym jest SBAS...
    > [może w ogóle niewiele rozumiesz z GNSS]

    Widzi w końcu ten północnoafrykański arabus sygnał z systemu EGNOS czy nie?