  • 1. Data: 2003-04-13 17:06:38
    Temat: 840 EURO do Niemiec
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Hej.
    Z ktorego banku najlepiej wyslac 840 Euro do Hypo Vereinsbanku w
    Niemczech i mniej wiecej jaka bedzie z tego prowizja?
    Czy jak sie dobrze domyslam najlepiej wysylac z BPHPBK, ale akurat tam
    nie mam konta ;)
    Zostaje np Multi lub Millennium, lub Citi lub co tam jeszcze?
    Mozecie cos doradzic, z gory dzieki za podpowiedz.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-04-13 18:00:26
    Temat: Odp: 840 EURO do Niemiec
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:
> [...]
    > nie mam konta ;)
    > Zostaje np Multi lub Millennium, lub Citi lub co tam jeszcze?

    może eurotransfer w PKOBP biorą 45 zł za przelew do 2500 ojro

    http://www.pkobp.pl/indy/euro.xml

  • 3. Data: 2003-04-13 18:32:36
    Temat: Re: 840 EURO do Niemiec
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:b7c59u$ob$1@news.onet.pl...
    > Z ktorego banku najlepiej wyslac 840 Euro do Hypo Vereinsbanku w
    > Niemczech i mniej wiecej jaka bedzie z tego prowizja?

    multibank - 20 PLN
    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 4. Data: 2003-04-13 18:54:20
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    > message news:b7c59u$ob$1@news.onet.pl...
    >
    > multibank - 20 PLN

    A czy odbiorca otrzyma 840EUR jesli nadawca przyniesie tyle +20,00zl?
    To sa _wszystlkie_ koszty przelewu razem z kosztami banku odbierajacego?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2003-04-13 22:25:19
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Slawek Kos <s...@p...com> napisał w

> [...]

    Jeśli SWIFT, to 25 PLN.

    > A czy odbiorca otrzyma 840EUR jesli nadawca przyniesie tyle +20,00zl?
    > To sa _wszystlkie_ koszty przelewu razem z kosztami banku
    > odbierajacego?

    Jak się w zleceniu zadeklaruje, że pokrywa się koszty tylko swojego
    banku, to nic więcej nie dojdzie.
    (W końcu jeśli ktoś zakłada sobie konto w drogim/pazernym banku, to
    niech sam sobie pokrywa koszty tego banku, a nie przerzuca ich na
    kontrahenta :-) )

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 6. Data: 2003-04-14 02:51:28
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

> [...]
    > banku, to
    > niech sam sobie pokrywa koszty tego banku, a nie przerzuca ich

    Ale kontarhent chce zwykle otrzymać okresloną sumę, a jak to zrobi
    wysyłający to już jego sprawa.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-04-14 18:45:18
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote in message

    > A czy odbiorca otrzyma 840EUR jesli nadawca przyniesie tyle +20,00zl?
    > To sa _wszystlkie_ koszty przelewu razem z kosztami banku odbierajacego?

    niekoniecznie niestety.
    ja np. prosze firme aby czesc mojej pensji przesylala do DB24
    firma ponosi pelne koszty przelewu zagranicznego (tak sie umowilsmy) i
    deklaruje to za kazdym razem, przy kazdej pensji.
    mimo tego banki mnie zdzieraja ze mnie podowjnie:
    1) roznice kursowe
    2) DB24 ma wszystko gdzies i niezaleznie od wszystkiego za przyjecie
    przelewu miedzynarodowego zdziera chyba 3.40 euro (nie pamietam dokladnie) -
    gdyby koszt przelewu byl podzielony - DB24 zdzieralby jeszcze wiecej

    pozdrowienia,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 8. Data: 2003-04-14 18:46:27
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > deklaruje to za kazdym razem, przy kazdej pensji.
    > mimo tego banki mnie zdzieraja ze mnie podowjnie:

    A dlaczego te roznice kursowe ?

    Karol

  • 9. Data: 2003-04-14 18:52:26
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> wrote in message
    > Slawek Kos <s...@p...com> napisał w

    > Jak się w zleceniu zadeklaruje, że pokrywa się koszty tylko swojego
    > banku, to nic więcej nie dojdzie.

    niestety nie do konca w praktyce... (patrz ponizej - ten sam watek)

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 10. Data: 2003-04-14 19:03:12
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Karol wrote:
    > A dlaczego te roznice kursowe ?

    A to chyba tak - jak w BZ WBK ze sa dwa kursy jeden "gotowkowy. a
    drugi w rachunku z konta na konto