  • 11. Data: 2003-01-15 15:08:51
    Temat: Re: 2 zł z dziurka
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <s...@o...pl> wrote in message
    news:58f5.000001c6.3e257617@newsgate.onet.pl...
    > czy tym stwierdzeniem chcesz powiedzieć że nie zostala wprowadzona do
    obiegu? :)

    poczytałem jeszcze trochę na NBP i mam jednak wątpliwości czy jest definicja
    monety obiegowej
    NBP klasyfikuje 2 zł jako monetę kolekcjonerską:

    Poza złotymi i srebrnymi monetami kolekcjonerskimi Narodowy Bank Polski od
    1996 roku emituje także monety kolekcjonerskie o nominale 2 złote, bite
    stemplem zwykłym ze stopu CuAl5Zn5Sn1 o charakterystycznej złotej barwie,
    tzw. Nordic Gold. Monety te są sprzedawane wg ich wartości nominalnej.
    Wszystkie monety kolekcjonerskie są prawnym środkiem płatniczym w Polsce.

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 12. Data: 2003-01-15 15:37:16
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > no jak wiem, ale chodzilo mi o ilosc w obiegu i znajomosc ludzi. watpie,
    > zeby ktokolwiek mi ja przyjal jako zaplate, mimo, ze jest to prawny srodek
    > platniczy w polsce:)

    ...ma obowiazek przyjac
    to tak jakby powiedzial: ja nie chce tych 2 zl, ja chce tamte 2 zl

    pozdrawiam,
    jelen

  • 13. Data: 2003-01-15 16:03:56
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "jelen" <j...@j...prv.pl> wrote in message
    > ...ma obowiazek przyjac
    > to tak jakby powiedzial: ja nie chce tych 2 zl, ja chce tamte 2 zl

    no to poproszę podstawę prawną

    mi też wydaje się, że powinien, ale nie wiem gdzie to jest unormowane :(

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 14. Data: 2003-01-15 16:05:44
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    > no jak wiem, ale chodzilo mi o ilosc w obiegu i znajomosc ludzi. watpie,
    > zeby ktokolwiek mi ja przyjal jako zaplate, mimo, ze jest to prawny srodek
    > platniczy w polsce:)

    Bilon nie jest prawnym środkiem płatniczym.
    Grzegorz

  • 15. Data: 2003-01-15 16:22:43
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > no to poproszę podstawę prawną
    >
    > mi też wydaje się, że powinien, ale nie wiem gdzie to jest unormowane :(

    tzn jak nie chce Ci np czegos sprzedac to wiadomo, ze moze odmowic
    ale zakladajac, ze jestes cos komus winien i ten ktos chce w gotowce
    to mozesz zaplacic 2 zl z dziurka, a podstawy zaraz poszukam

    pozdrawiam,
    jelen

  • 16. Data: 2003-01-15 16:34:22
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Bilon nie jest prawnym środkiem płatniczym.

    a to ciekawe dlaczego - bo napis sie na monecie nie zmiescil?:)

  • 17. Data: 2003-01-15 19:20:11
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > (zresztą złotym 100 zł też można płacić w sklepie, bo to jest prawny środek
    > płatniczy)

    Bardziej by się go opłacało najpierw wymienić u jubilera na banknoty i monety:-))
    100zł w złocie kosztuje wielokrotnie więcej niż 100zł:-)

  • 18. Data: 2003-01-15 21:07:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > w niedzielę próbowałem zapłacić w sklepie 2 zł :)
    >
    > niestety mimo moich zapewnień, że moneta jest prawnym środkiem płatniczym
    > Polsce Pani była uparta i powiedziała, że nie przyjmie bo widzi taką
    monetę
    > pierwszy raz :)

    Nie mogeles pokazac drugi raz :-)

    Karol

  • 19. Data: 2003-01-15 21:15:41
    Temat: Re: 2 z* z dziurka
    Od: Pawel Sztabinski <p...@p...onet.pl>

    > a kilkukrotnie jej powtarza3em, ?e przecie? mo?e swoje 2 z3 w3o?yae do kasy a
    > to sobie wzi?ae na pami?tk?, bo jest warte wi?cej ni? 2 z3 :) - nie
    > skorzysta3a
    >
    > no i teraz sprzedaj? na allegro 2 sztuki

    Dlaczego jest warte wiecej niz 2 zl ? W poniedzialek kupilem sobie bez
    problemu 10 sztuk w kasie NBP tez po 2 zl.

  • 20. Data: 2003-01-16 07:20:31
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > a to ciekawe dlaczego - bo napis sie na monecie nie zmiescil?:)

    Poczytaj o "pieniądzu", jego historii w ujęciu ekonomicznym.
    Niedawno miałem wykład na ten temat i też się dziwiłem ;-)
    Ztcp, to bilon pełni rolę swego rodzaju "wypelniacza."
    Grzegorz