    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 185.895.000 lotto
    Date: Sat, 28 Aug 2021 23:39:55 +0200

    W dniu 28.08.2021 o 19:49, cef pisze:
    > Wystarczy wpompować kilka milionów w biznes, który się prowadzi a jeśli
    > się nie prowadzi to zająć się tym co się lubi robić czy na czym się ktoś
    > tam zna
    > i ewentualnie zainwestować w kilka biznesów, których działanie się rozumie
    > i można bez problemu to kontrolować. Tyle, że to nadal skala mikro
    > -kilka baniek-
    > (no chyba, że ktoś już siedzi w wielomilionowym biznesie)
    > a resztę trzeba i tak przechowywać czy zainwestować w takim
    > rozumieniu jak opisałeś.

    To nie jest potężny zastrzyk gotówki dla obrotnego przedsiębiorcy, przypominam że
    rozmawiamy o statystycznym Kowalskim który zarabia 4k na etacie.

    Ja zakładam że nagłe 186M 'z nieba' zmienia perspektywę na tyle że ładowanie miliona
    czy
    dwóch żeby zarobić nawet dwa razy tyle w perspektywie kilku lat (byłaby to bardzo
    fajna
    stopa zwrotu) nie jest specjalnie atrakcyjne, zwłaszcza w pierwszych miesiącach.

    Żeby faktycznie zarabiać w milionach na czysto to trzeba mieć dużą, sprawnie
    działającą
    firmę. Jakoś średnio widzę w swojej przyszłości rzucanie się w krajową gospodarkę i
    jej
    przepisy żeby rozkręcać biznes kiedy wiem że ani ja, ani moje dzieci ani wnuki nie
    musimy
    pracować o ile zadbam o jakąś podstawową dywersyfikację.

    Hobbystycznie to oczywiście inna sprawa i gdyby hobby było dochodowe to pozwala
    przeskoczyć te parę kroków do przodu, ale jednocześnie traci się całą presję na
    utrzymanie
    dochodowości - bo umówmy się, jeżeli np. ogarniam sobie z przyjemnością jakąś
    elektronikę
    po godzinach, to nawet jak zrobię sobie za grubą kasę warsztat na wypasie o którym
    zawsze
    marzyłem, to nie będę tam chodził po to żeby zarobić kilkaset złotych dniówki więcej
    czy
    szybciej.

    Temat rzeka, ale żadnemu z nas nie przyjdzie się z nim mierzyć. ;)