  • 1. Data: 2008-01-08 18:45:19
    Temat: 16.000 zł - w jaką lokatę zainwestować ?
    Od: Łukasz <zapytaj@to_odpowiem.com>

    Dzień dobry,

    piszę na grupę ponieważ jestem w kropce - na komputerach się znam,
    ale bankowość to raczej nie jest moja mocna strona,
    mam oszczędności 16k PLN i chciałbym je zainwestować w jakąś lokatę,
    3, bądź 6-miesięczną.

    Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi doradzić w którym banku (w obecnej chwili)
    warto zainwestować w/w pieniądze ?

    Będę niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę.

    --
    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2008-01-08 19:16:08
    Temat: Re: 16.000 zł - w jaką lokatę zainwestować ?
    Od: r...@p...fm

    On 8 Sty, 19:45, Łukasz <zapytaj@to_odpowiem.com> wrote:
> [...]
    > warto zainwestować w/w pieniądze ?
    >
    > Będę niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę.

    ----------------------------

    Witam.
    Popatrz na przykład na takie propozycje:
    LOKATA
    http://www.depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html
    LOKATA
    http://www.mbank.pl/indywidualny/lokaty/stale/mLOKAT
    A/index.html#tabs=3
    KONTO OSZCZĘDNOŚCIOWE
    http://www.mbank.pl/indywidualny/rachunki/oszczednos
    ciowe/emax_plus/index.html

    Różnica w mBankowym koncie oszczędnościowym w porównaniu do lokat
    polega na tym, że możesz wyciągnąć kasę kiedy chcesz i nie tracisz
    odsetek. Warunkiem jest 1. wypłata w miesiącu za darmo a potem 5 pln
    każdorazowo.

    Pozdro
    Robson

  • 3. Data: 2008-01-08 19:30:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Łukasz napisał(a):
    > Będę niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę.

    Teraz % jest takie, ze "zarobisz" mniej niz wynosi inflacja. A wiec
    stracisz. Lepiej wydac to na przyjemnosci.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2008-01-08 19:38:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.01.2008 Łukasz <zapytaj@to_odpowiem.com> napisał/a:
> [...]
    > 3, bądź 6-miesięczną.
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi doradzić w którym banku (w obecnej chwili)

    Nie warto w żadnym. Jeśli masz coś, co chciałeś za to kupić, to kup teraz,
    bo oprocentowanie jest co najwyżej zbliżone do obecnej inflacji. Jeśli nie,
    no to trudno, włóż na lokatę :)
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 5. Data: 2008-01-08 20:16:12
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Samotnik napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nie warto w żadnym. Jeśli masz coś, co chciałeś za to kupić, to kup teraz,

    i zwiększ popyt który napędzi jeszcze bardziej inflację... :)

    >bo oprocentowanie jest co najwyżej zbliżone do obecnej inflacji.

    tak wychodzi - np. lokata 4.5% (netto 3,65%) to chyba zysk iluzoryczny
    będzie. A dłuższe przy stałym oprocentowaniu i rosnącej inflacji to też
    ryzykowne.

    Arek

  • 6. Data: 2008-01-08 20:20:27
    Od: Łukasz <...@...e>

    Dnia Tue, 8 Jan 2008 21:16:12 +0100, Arek napisał(a):

    > tak wychodzi - np. lokata 4.5% (netto 3,65%) to chyba zysk iluzoryczny
    > będzie. A dłuższe przy stałym oprocentowaniu i rosnącej inflacji to też
    > ryzykowne.

    Mam konto w ToyotaBank, od niedawna,
    jakieś 3 miesiące, i teraz sobie tak patrzę,
    oferują oprocentowanie na lokacie na 3 m-ce 5,45%
    od 10k pln. Czy to dobra oferta czy raczej ich "olać",
    za przeproszeniem i raczej celować w mBank bądź Gettin
    (tak jak radzi robson) ?

    --
    pozdrawiam
    Łukasz

  • 7. Data: 2008-01-09 08:24:29
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <...@...e> napisał w wiadomości
    > oferują oprocentowanie na lokacie na 3 m-ce 5,45%
    > od 10k pln. Czy to dobra oferta czy raczej ich "olać",
    > za przeproszeniem i raczej celować w mBank bądź Gettin
    > (tak jak radzi robson) ?

    nie potrafisz porównać czy oferta oprocentowania 4,5% jest lepsza czy gorsza
    od 5,45? Czy nie chce ci się klikać w linki które na jak talerzu podał Ci
    robson?

    --
    pozdr
    P.

  • 8. Data: 2008-01-09 08:42:34
    Od: "ls" <n...@s...pisac.pl>

    Uzytkownik Łukasz napisal(a):
> [...]
    > od 10k pln. Czy to dobra oferta czy raczej ich "olać",
    > za przeproszeniem i raczej celować w mBank bądź Gettin

    Wejdz na www.bankier.pl w dział "Lokaty".
    Tam zadajesz parametry (np. czas trwania lokaty) i dostajesz wyniki.
    Porownujesz, czy sa lepsze, czy gorsze od TB.
    Potem tylko wpłacasz pieniazki.
    --
    pozdr.
    ls

  • 9. Data: 2008-01-09 12:39:53
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    Łukasz pisze:
> [...]
    > ale bankowość to raczej nie jest moja mocna strona,
    > mam oszczędności 16k PLN i chciałbym je zainwestować w jakąś lokatę,

    Lokata na 3 lub 6 miesięcy to może być strzał w kolano. Inflacja
    podskoczy i zostaniesz z lokatą oprocentowaną poniżej inflacji.
    Ciężko teraz wymyślić jakąś dobrą inwestycję. Giełda: kicha, lokaty:
    kicha. Sam bym chętnie przeczytał jakiś mądry pomysł.

    Piotr Hołda

  • 10. Data: 2008-01-09 17:54:07
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    gg wrote:

    > nie potrafisz porównać czy oferta oprocentowania 4,5% jest lepsza czy gorsza
    > od 5,45? Czy nie chce ci się klikać w linki które na jak talerzu podał Ci
    > robson?

    Co to za nic niewnoszące dogadywanie? Chodzi mu zapewne o to, że
    oprocentowanie kont oszczędnościowych może w tym czasie wzrosnąć. Raczej
    nie wzrośnie na tyle żeby na tym stracić, należy tylko rozważyć czy
    warto blokować pieniądze.

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|